FPS 게임에 나타난 현전감의 구성 요인 연구
A Study of Configuration Factors of Presence on FPS Games
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인
FPS 게임에 나타난 현전감의 구성 요인 연구
A Study of Configuration Factors of Presence on FPS Games
한국디자인문화학회지 |
16 |
4 |
2010 |
디자인
모드하기의 문화적 실천에 대한 연구: <엘더스크롤 IV: 오블리비언>의 커뮤니티를 중심으로
Modding Culture: A Study on Gamer’s Cultural Practices
한국언론정보학보 |
55 |
3 |
2011 |
신문방송학
창발적 장소의 변주들: 비디오게임 장르의 공간성에 대하여
Variations of Emergent Places-On Spatiality of Video Game Genre
영상예술연구 |
18 |
2011 |
기타예술체육
비디오게임 입력기의 사실성이 이용자의 맵핑, 공간 현존감, 각성과 정서에 미치는 영향: 1인칭 슈팅 비디오게임을 중심으로
The Impact of Video Game’s Controller Realism on Natural Mapping, Spatial Presence, Arousal and Emotions: Using First-Person Shooting Video Games
한국언론학보 |
54 |
5 |
2010 |
신문방송학
비디오게임 입력기의 사실성이 이용자의 맵핑, 공간 현존감, 각성과 정서에 미치는 영향: 1인칭 슈팅 비디오게임을 중심으로
The Impact of Video Game’s Controller Realism on Natural Mapping, Spatial Presence, Arousal and Emotions: Using First-Person Shooting Video Games
한국언론학보 |
54 |
5 |
2010 |
신문방송학