수업의질

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.82478

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B2:전체

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

캐롤의 학교학습모형 () [ --學校學習模型 ]

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

수업 대화 [ 授業對話 ]

공교육 내실화를 위한 교사 전문성 신장방안 탐색

Exploring Ways to Improve Teacher's Profession for Internal Stability of Public Education, centered on Teacher's Opinions

열린교육연구 | 18 | 3 | 2010 | 교육학

공교육 내실화를 위한 교사 전문성 신장방안 탐색

Exploring Ways to Improve Teacher's Profession for Internal Stability of Public Education, centered on Teacher's Opinions

열린교육연구 | 18 | 3 | 2010 | 교육학

2008 내신강화정책이 단위학교에 미친 영향

2008 College Admission Policy: Strengthened School Record Proportion's Impact on Schooling

교육사회학연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학

2008 내신강화정책이 단위학교에 미친 영향

2008 College Admission Policy: Strengthened School Record Proportion's Impact on Schooling

교육사회학연구 | 20 | 2 | 2010 | 교육학