프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향
An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향
An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향
An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향
An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로야구 관람 소비자의 팀 충성도 발달과정 모형분석
Analysis of Professional Baseball Spectator's Team Allegiance Development Process Model
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
프로야구 관람 소비자의 팀 충성도 발달과정 모형분석
Analysis of Professional Baseball Spectator's Team Allegiance Development Process Model
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
프로야구 구단-소비자의 사회공헌활동 적합성과 팀 동일시, 관계품질(신뢰, 몰입), 팀 충성도와의 구조적 관계
The Structural Relationships Between the Suitability of Pro-baseball Team-consumers’ Corporate Social Responsibility, Team Identification, Relation Quality(Trust, Commitment) and Team Loyalty
한국체육학회지 |
50 |
5 |
2011 |
체육
자기결정성 이론에 근거한 스포츠팬 관람동기의 심리적 욕구와 팀동일시, 애착 및 스폰서십효과와의 관계
The Relationship of Sport-Fan Attendance Motivation' Psychological Needs and Team Identification, Attachment, Sponsorship Effects: Based on Self-Determination Theory
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
자기결정성 이론에 근거한 스포츠팬 관람동기의 심리적 욕구와 팀동일시, 애착 및 스폰서십효과와의 관계
The Relationship of Sport-Fan Attendance Motivation' Psychological Needs and Team Identification, Attachment, Sponsorship Effects: Based on Self-Determination Theory
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
프로야구 팀과 선수 이미지가 팀의 동일시와 충성도에 미치는 영향
The Influence of Professional Baseball Team and Player Image on Team Identification and Loyalty
한국체육과학회지 |
19 |
3 |
2010 |
체육
프로야구 팀과 선수 이미지가 팀의 동일시와 충성도에 미치는 영향
The Influence of Professional Baseball Team and Player Image on Team Identification and Loyalty
한국체육과학회지 |
19 |
3 |
2010 |
체육
프로농구 혼혈인 선수의 이미지, 관람만족 및 팀 충성도 간의 관계
The relations among the mixed race basketball players' image, the satisfaction of spectating and the team loyalty
한국체육과학회지 |
20 |
5 |
2011 |
체육
스포츠 구단의 Social Network Service(SNS)활동 관여도와 구단이미지 및 태도, 구단 충성도와 구전의도에 대한 관계 - 구단의 SNS활동(Twitter/Facebook)을 중심으로 -
The Relationships among the Involvements of Social Network Service(SNS) of the Sports Team's Activity, Team Image, Team Attitude, Team Loyalty and Words of Mouth Intention
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육
자기결정성 이론에 근거한 스포츠팬 관람동기의 심리적 욕구와 팀동일시, 애착 및 스폰서십효과와의 관계
The Relationship of Sport-Fan Attendance Motivation' Psychological Needs and Team Identification, Attachment, Sponsorship Effects: Based on Self-Determination Theory
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
자기결정성 이론에 근거한 스포츠팬 관람동기의 심리적 욕구와 팀동일시, 애착 및 스폰서십효과와의 관계
The Relationship of Sport-Fan Attendance Motivation' Psychological Needs and Team Identification, Attachment, Sponsorship Effects: Based on Self-Determination Theory
고객만족경영연구 |
12 |
2 |
2010 |
경영학
프로스포츠 관중의 관람 동기, 팀 연상, 팀 충성도의 구조적 관계
The Structural Relationship between Spectating Motivation, Team Association and Team Loyalty of Professional Sport Spectators
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
3 |
2012 |
체육
스포츠팬 관람동기의 다차원적 구조가 팀 애착 및 스폰서십 효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 자기결정성 이론을 중심으로
The Influence of Multidimensional Structure of Sport-Fan Attendance Motivation on Team Attachment & Sponsorship Effect Focused on Self-Determination Theory
한국광고홍보학보 |
13 |
1 |
2011 |
신문방송학
프로야구단의 사회공헌활동과 구단이미지, 고객충성도와의 구조적 관계
The Structural Relationship Between the Social Contribution Activities of a Professional Baseball Team, Team Image and Customer Royalty
한국여성체육학회지 |
25 |
4 |
2011 |
체육
프로스포츠 관중의 관람 동기, 팀 연상, 팀 충성도의 구조적 관계
The Structural Relationship between Spectating Motivation, Team Association and Team Loyalty of Professional Sport Spectators
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
3 |
2012 |
체육
스포츠팬 관람동기의 다차원적 구조가 팀 애착 및 스폰서십 효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 자기결정성 이론을 중심으로
The Influence of Multidimensional Structure of Sport-Fan Attendance Motivation on Team Attachment & Sponsorship Effect Focused on Self-Determination Theory
한국광고홍보학보 |
13 |
1 |
2011 |
신문방송학
스포츠마케팅에 있어 팀 동일시에 대한 재해석 및 효과에 관한 연구
The Study of Reinterpretation toward Team Identification andEffects in Sports Marketing
마케팅관리연구 |
17 |
1 |
2012 |
경영학
스포츠마케팅에 있어 팀 동일시에 대한 재해석 및 효과에 관한 연구
The Study of Reinterpretation toward Team Identification andEffects in Sports Marketing
마케팅관리연구 |
17 |
1 |
2012 |
경영학
스포츠선수의 사회공헌활동 중 공익성과 비상업성이선수이미지 및 팀충성도에 미치는 영향
The Effect of Philanthropic Activities and Non-commercial Nature of Athlete’s Social Contribution Activities on Athlete’s Image and Team Loyalty
체육과학연구 |
23 |
2 |
2012 |
체육
프로야구 관람동기, 관람만족, 팀 충성도 및 재관람의도의 관계
A Study of the Structural Relationships among Viewing Motivation, Viewing Satisfaction, Team Loyalty and Intention of Game Revisit of Profectional Baseball Spectators
한국사회체육학회지 |
42 |
2010 |
체육
프로야구 관람동기, 관람만족, 팀 충성도 및 재관람의도의 관계
A Study of the Structural Relationships among Viewing Motivation, Viewing Satisfaction, Team Loyalty and Intention of Game Revisit of Profectional Baseball Spectators
한국사회체육학회지 |
|
42 |
2010 |
체육
지역사회 애착도가 지역연고 프로스포츠팀 동일시와 충성도에 미치는 영향
The Effect of Regional Attachment on Regional Connection Prosports Team Identification and Loyalty
한국사회체육학회지 |
40 |
2010 |
체육
지역사회 애착도가 지역연고 프로스포츠팀 동일시와 충성도에 미치는 영향
The Effect of Regional Attachment on Regional Connection Prosports Team Identification and Loyalty
한국사회체육학회지 |
|
40 |
2010 |
체육
프로야구 구단의 사회공헌활동인식, 구단평판, 팀 충성도의 관계: 팀 동일시 수준의 조절효과
The Structural Relationship Among Social Contribution Activities, Team Reputation and Team Loyalty : Focus on the Moderating Effect of the Level of Team Identification of Professional Baseball Team' Fan
한국체육학회지 |
49 |
5 |
2010 |
체육
프로야구 구단의 사회공헌활동인식, 구단평판, 팀 충성도의 관계: 팀 동일시 수준의 조절효과
The Structural Relationship Among Social Contribution Activities, Team Reputation and Team Loyalty : Focus on the Moderating Effect of the Level of Team Identification of Professional Baseball Team' Fan
한국체육학회지 |
49 |
5 |
2010 |
체육
프로농구 관람객의 스타선수 속성과 관람만족, 팀 충성도 및 관람 후 행동의 관계
Relation that the attributes of star player of pro basketball spectators have on the satisfaction in view, team loyalty and behavior after view
한국체육과학회지 |
21 |
3 |
2012 |
체육
대학스포츠 팀 속성, 동일시, 충성도 및 라이센싱제품 구매 의도간의 관계
The Relationship among College Sport Team Attribute, Identification, Loyalty and Purchasing Intention of Licensing Products
한국체육과학회지 |
21 |
2 |
2012 |
체육
스포츠선수의 사회공헌활동 중 공익성과 비상업성이선수이미지 및 팀충성도에 미치는 영향
The Effect of Philanthropic Activities and Non-commercial Nature of Athlete’s Social Contribution Activities on Athlete’s Image and Team Loyalty
체육과학연구 |
23 |
2 |
2012 |
체육
프로스포츠 종목별 팀 연상요인 및 브랜드자산 가치에 관한 연구
A Study on Professional Sports Team Association and Brand Equity Value
체육과학연구 |
21 |
2 |
2010 |
체육
프로스포츠 종목별 팀 연상요인 및 브랜드자산 가치에 관한 연구
A Study on Professional Sports Team Association and Brand Equity Value
체육과학연구 |
21 |
2 |
2010 |
체육
프로스포츠 종목별 팀 연상요인 및 브랜드자산 가치에 관한 연구
A Study on Professional Sports Team Association and Brand Equity Value
체육과학연구 |
21 |
2 |
2010 |
체육
프로스포츠 종목별 팀 연상요인 및 브랜드자산 가치에 관한 연구
A Study on Professional Sports Team Association and Brand Equity Value
체육과학연구 |
21 |
2 |
2010 |
체육
프로축구팬의 팀신뢰와 팀충성도 및 재관람의사의 인과적 관계
The Causal Relations among Professional Soccer Fans’ Team Trust, Team Loyalty and Intention to Revisit
한국여성체육학회지 |
24 |
4 |
2010 |
체육
프로축구팬의 팀신뢰와 팀충성도 및 재관람의사의 인과적 관계
The Causal Relations among Professional Soccer Fans’ Team Trust, Team Loyalty and Intention to Revisit
한국여성체육학회지 |
24 |
4 |
2010 |
체육
프로야구 응원만족도와 팀충성도 및 재 관람의사와의 관계
The Relationship of Professional Baseball Cheering Satisfaction, Team Loyalty and Revisiting the Game
한국체육학회지 |
49 |
6 |
2010 |
체육
프로야구 응원만족도와 팀충성도 및 재 관람의사와의 관계
The Relationship of Professional Baseball Cheering Satisfaction, Team Loyalty and Revisiting the Game
한국체육학회지 |
49 |
6 |
2010 |
체육