프로 야구

연구분야 : G100700 예술체육 > 체육 > 사회/생활체육

클래스 : 스포츠/놀이유형

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.12953

STNet ID : 1000969

한자 : --野球

e01-04 스포츠/놀이유형

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

UF (비우선어)

 

 

직업 야구 [ 職業野球 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

e01-04 스포츠/놀이유형 스포츠/놀이유형

야구 [ 野球 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

재관람 의도 [ 再觀覽意圖 ]

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

팀 동일시 [ --同一視 ]

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

팀 충성도 [ --忠誠度 ]

RT (관련어)

 

 

직업 선수

RT (관련어)

 

e01-04 스포츠/놀이유형 스포츠/놀이유형

프로 스포츠 [professional sports]

R2:기능적

isAppliedTo (적용 대상)

 

y05-03 정책(제도)명 정책(제도)명

포스팅 시스템 [posting system]

관리자 교체와 조직성과 - 한국 프로야구 1982-2009 -

Managerial Successions And Organizational Performance - The Case Of Korean Professional Baseball Teams in 1982-2009 -

인적자원관리연구 | 17 | 3 | 2010 | 경영학

관리자 교체와 조직성과 - 한국 프로야구 1982-2009 -

Managerial Successions And Organizational Performance - The Case Of Korean Professional Baseball Teams in 1982-2009 -

인적자원관리연구 | 17 | 3 | 2010 | 경영학

韓․日 野球의 社會․文化的 含意 比較

A Comparative Study between Korea and Japan Baseball Focusing on Sociocultural Meaning

일본근대학연구 | 34 | 2011 | 일본문화학

The Effects of Spectator Factors on Revisit Intention based on Team Identification Levels of Professional Baseball Fans

팀동일시 수준에 따른 프로야구 팬의 관람요인이 재방문의도에 미치는 영향

한국체육과학회지 | 20 | 1 | 2011 | 체육

스포츠게임에 있어서 퍼블리시티권에 관한 고찰

A Study on the Right of Publicity in Sports Game

창작과 권리 | 61 | 2010 | 지적재산권법

스포츠게임에 있어서 퍼블리시티권에 관한 고찰

A Study on the Right of Publicity in Sports Game

창작과 권리 | | 61 | 2010 | 지적재산권법

日本のスポーツビジネスに関する法的問題 ~日本におけるプロ野球選手の肖像権訴訟について(米国及び韓国との比較)~

일본의 스포츠 비즈니스에 관한 법적 문제 - 일본에서의 프로야구선수 초상권소송에 대하여(미국 및 한국과의 비교) -

문화미디어엔터테인먼트법 | 4 | 2 | 2010 | 지적재산권법

日本のスポーツビジネスに関する法的問題 ~日本におけるプロ野球選手の肖像権訴訟について(米国及び韓国との比較)~

일본의 스포츠 비즈니스에 관한 법적 문제 - 일본에서의 프로야구선수 초상권소송에 대하여(미국 및 한국과의 비교) -

문화미디어엔터테인먼트법 | 4 | 2 | 2010 | 지적재산권법

KBO와 선수협 신문보도의 서사구조와 신화, 이데올로기 연구

A Study on the Narrative Structure, Myth and Ideology based on the newspaper reports of KBO and KPBPA

한국스포츠사회학회지 | 24 | 4 | 2011 | 체육

기업 소유 스포츠 구단의 스포츠 스폰서십 효과 : 롯데 프로야구단을 중심으로

Sponsorship Effects of a Corporate Sponsored Sport Team : A Focus on the Lotte Professional Baseball Team

한국소통학보 | 13 | 2010 | 휴먼커뮤니케이션

기업 소유 스포츠 구단의 스포츠 스폰서십 효과 : 롯데 프로야구단을 중심으로

Sponsorship Effects of a Corporate Sponsored Sport Team : A Focus on the Lotte Professional Baseball Team

한국소통학보 | | 13 | 2010 | 휴먼커뮤니케이션

한국프로스포츠의 문화철학적 접근

The cultural-philosophical approach of Korean professional sport

움직임의 철학 : 한국체육철학회지 | 18 | 4 | 2010 | 체육

한국프로스포츠의 문화철학적 접근

The cultural-philosophical approach of Korean professional sport

움직임의 철학 : 한국체육철학회지 | 18 | 4 | 2010 | 체육

프로야구 관람 소비자의 팀 충성도 발달과정 모형분석

Analysis of Professional Baseball Spectator's Team Allegiance Development Process Model

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 6 | 2010 | 체육

프로야구 관람 소비자의 팀 충성도 발달과정 모형분석

Analysis of Professional Baseball Spectator's Team Allegiance Development Process Model

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 6 | 2010 | 체육

프로야구 관람객의 라이센싱 상품 마케팅믹스와 구매의도의 인과관계

Effect on Purchase Intention by Attitude toward Product of Consumer to Licensing Product in Professional Baseball

한국체육교육학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육교육학

프로야구 관람객의 라이센싱 상품 마케팅믹스와 구매의도의 인과관계

Effect on Purchase Intention by Attitude toward Product of Consumer to Licensing Product in Professional Baseball

한국체육교육학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육교육학

프로야구와 프로축구 제품속성 만족도 및 충성도 영향요인의 비교 분석을 통한 프로축구 활성화 방안

A Plan for Activating Professional Football based on Comparative Analysis of Product Attributes Satisfaction and Loyalty Effect Factor in Professional Baseball and Football

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 4 | 2010 | 체육

프로야구와 프로축구 제품속성 만족도 및 충성도 영향요인의 비교 분석을 통한 프로축구 활성화 방안

A Plan for Activating Professional Football based on Comparative Analysis of Product Attributes Satisfaction and Loyalty Effect Factor in Professional Baseball and Football

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 4 | 2010 | 체육

프로야구구단의 성적변화 추이와 상대적 전력 비교평가

Trend Analysis of Annual Rankings and Evaluation of Relative Team Skill Performance for Korean Pro-baseball Teams

체육과학연구 | 21 | 1 | 2010 | 체육

프로야구구단의 성적변화 추이와 상대적 전력 비교평가

Trend Analysis of Annual Rankings and Evaluation of Relative Team Skill Performance for Korean Pro-baseball Teams

체육과학연구 | 21 | 1 | 2010 | 체육

프로야구 관람요인과 재관람의도의 관계: 관람만족의 매개효과

The Relationship between Professional Baseball Spectator Factors and Revisit Intention: The Mediating Role of Spectator Satisfaction

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육

프로야구 관람요인과 재관람의도의 관계: 관람만족의 매개효과

The Relationship between Professional Baseball Spectator Factors and Revisit Intention: The Mediating Role of Spectator Satisfaction

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 1 | 2010 | 체육

프로야구 관중의 자아이미지와 브랜드이미지 일치성이 지각된 서비스품질에 미치는 영향에 대한 기업연상의 조절효과

The Congruence between Self-Image and Brand-Image on Perceived Service Quality for Professional Baseball Spectators : The Moderating Effects of Corporate Association

한국스포츠산업경영학회지 | 16 | 6 | 2011 | 체육