관리자 교체와 조직성과 - 한국 프로야구 1982-2009 -
Managerial Successions And Organizational Performance - The Case Of Korean Professional Baseball Teams in 1982-2009 -
인적자원관리연구 |
17 |
3 |
2010 |
경영학
관리자 교체와 조직성과 - 한국 프로야구 1982-2009 -
Managerial Successions And Organizational Performance - The Case Of Korean Professional Baseball Teams in 1982-2009 -
인적자원관리연구 |
17 |
3 |
2010 |
경영학
韓․日 野球의 社會․文化的 含意 比較
A Comparative Study between Korea and Japan Baseball Focusing on Sociocultural Meaning
일본근대학연구 |
34 |
2011 |
일본문화학
The Effects of Spectator Factors on Revisit Intention based on Team Identification Levels of Professional Baseball Fans
팀동일시 수준에 따른 프로야구 팬의 관람요인이 재방문의도에 미치는 영향
한국체육과학회지 |
20 |
1 |
2011 |
체육
스포츠게임에 있어서 퍼블리시티권에 관한 고찰
A Study on the Right of Publicity in Sports Game
창작과 권리 |
61 |
2010 |
지적재산권법
스포츠게임에 있어서 퍼블리시티권에 관한 고찰
A Study on the Right of Publicity in Sports Game
창작과 권리 |
|
61 |
2010 |
지적재산권법
日本のスポーツビジネスに関する法的問題 ~日本におけるプロ野球選手の肖像権訴訟について(米国及び韓国との比較)~
일본의 스포츠 비즈니스에 관한 법적 문제 - 일본에서의 프로야구선수 초상권소송에 대하여(미국 및 한국과의 비교) -
문화미디어엔터테인먼트법 |
4 |
2 |
2010 |
지적재산권법
日本のスポーツビジネスに関する法的問題 ~日本におけるプロ野球選手の肖像権訴訟について(米国及び韓国との比較)~
일본의 스포츠 비즈니스에 관한 법적 문제 - 일본에서의 프로야구선수 초상권소송에 대하여(미국 및 한국과의 비교) -
문화미디어엔터테인먼트법 |
4 |
2 |
2010 |
지적재산권법
KBO와 선수협 신문보도의 서사구조와 신화, 이데올로기 연구
A Study on the Narrative Structure, Myth and Ideology based on the newspaper reports of KBO and KPBPA
한국스포츠사회학회지 |
24 |
4 |
2011 |
체육
기업 소유 스포츠 구단의 스포츠 스폰서십 효과 : 롯데 프로야구단을 중심으로
Sponsorship Effects of a Corporate Sponsored Sport Team : A Focus on the Lotte Professional Baseball Team
한국소통학보 |
13 |
2010 |
휴먼커뮤니케이션
기업 소유 스포츠 구단의 스포츠 스폰서십 효과 : 롯데 프로야구단을 중심으로
Sponsorship Effects of a Corporate Sponsored Sport Team : A Focus on the Lotte Professional Baseball Team
한국소통학보 |
|
13 |
2010 |
휴먼커뮤니케이션
한국프로스포츠의 문화철학적 접근
The cultural-philosophical approach of Korean professional sport
움직임의 철학 : 한국체육철학회지 |
18 |
4 |
2010 |
체육
한국프로스포츠의 문화철학적 접근
The cultural-philosophical approach of Korean professional sport
움직임의 철학 : 한국체육철학회지 |
18 |
4 |
2010 |
체육
프로야구 관람 소비자의 팀 충성도 발달과정 모형분석
Analysis of Professional Baseball Spectator's Team Allegiance Development Process Model
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
프로야구 관람 소비자의 팀 충성도 발달과정 모형분석
Analysis of Professional Baseball Spectator's Team Allegiance Development Process Model
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
6 |
2010 |
체육
프로야구 관람객의 라이센싱 상품 마케팅믹스와 구매의도의 인과관계
Effect on Purchase Intention by Attitude toward Product of Consumer to Licensing Product in Professional Baseball
한국체육교육학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육교육학
프로야구 관람객의 라이센싱 상품 마케팅믹스와 구매의도의 인과관계
Effect on Purchase Intention by Attitude toward Product of Consumer to Licensing Product in Professional Baseball
한국체육교육학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육교육학
프로야구와 프로축구 제품속성 만족도 및 충성도 영향요인의 비교 분석을 통한 프로축구 활성화 방안
A Plan for Activating Professional Football based on Comparative Analysis of Product Attributes Satisfaction and Loyalty Effect Factor in Professional Baseball and Football
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
4 |
2010 |
체육
프로야구와 프로축구 제품속성 만족도 및 충성도 영향요인의 비교 분석을 통한 프로축구 활성화 방안
A Plan for Activating Professional Football based on Comparative Analysis of Product Attributes Satisfaction and Loyalty Effect Factor in Professional Baseball and Football
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
4 |
2010 |
체육
프로야구구단의 성적변화 추이와 상대적 전력 비교평가
Trend Analysis of Annual Rankings and Evaluation of Relative Team Skill Performance for Korean Pro-baseball Teams
체육과학연구 |
21 |
1 |
2010 |
체육
프로야구구단의 성적변화 추이와 상대적 전력 비교평가
Trend Analysis of Annual Rankings and Evaluation of Relative Team Skill Performance for Korean Pro-baseball Teams
체육과학연구 |
21 |
1 |
2010 |
체육
프로야구 관람요인과 재관람의도의 관계: 관람만족의 매개효과
The Relationship between Professional Baseball Spectator Factors and Revisit Intention: The Mediating Role of Spectator Satisfaction
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로야구 관람요인과 재관람의도의 관계: 관람만족의 매개효과
The Relationship between Professional Baseball Spectator Factors and Revisit Intention: The Mediating Role of Spectator Satisfaction
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로야구 관중의 자아이미지와 브랜드이미지 일치성이 지각된 서비스품질에 미치는 영향에 대한 기업연상의 조절효과
The Congruence between Self-Image and Brand-Image on Perceived Service Quality for Professional Baseball Spectators : The Moderating Effects of Corporate Association
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
6 |
2011 |
체육