수업개선

연구분야 : B120500 사회과학 > 교육학 > 교육평가

클래스 : 교육활동
개혁(개편/재편/혁신)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.96556

STNet ID : 1002961

한자 : 授業改選

b01-02 교육활동

행위자

교사 (敎師)

행위대상(자)

수업 (授業)

b02-03 개혁(개편/재편/혁신)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

수업 관찰 [ 授業觀察 ]

RT (관련어)

 

 

수업 내용 ()

R2:기능적

isAnalyzedBy (분석 방법)

 

b01-02 교육활동 교육활동

수업 평가 [ 授業評價 ]

마이크로티칭 경험이 예비특수교사의 전문성 발달에 미치는 영향

The Effects of Preservice Special Education Teachers on Teacher Development in a Microteaching Experience

학습장애연구 | 8 | 3 | 2011 | 교육학

수행공학을 적용한 수업컨설팅 모형

A Model of Instructional Consultation using Performance Technology

교육공학연구 | 26 | 4 | 2010 | 교육학

수행공학을 적용한 수업컨설팅 모형

A Model of Instructional Consultation using Performance Technology

교육공학연구 | 26 | 4 | 2010 | 교육학

교수개발 프로그램 활성화를 위한 교수들의 인식 및 요구조사: S대학교를 중심으로

Perception and Need Assessment of Faculties on Faculty Development Program- Focusing on Faculties of S University

한국교원교육연구 | 29 | 3 | 2012 | 교육학

예비체육교사의 표현활동 교수능력 향상을 위한 ‘스포츠교육학’수업 사례연구 -‘전통표현’단원을 중심으로-

Case study of sport pedagogy class for enhancing 'expression activity' teaching: Focused on 'traditional expression' unit for 9th grade

학습자중심교과교육연구 | 11 | 2 | 2011 | 교과교육학

수업개선에 관한 사회과 교사의 인식 연구 -사회과 교사의 수업 전문성 제고 방안 탐색

A Study on Social Studies Teachers' Perception of Teaching improvement

시민교육연구 | 42 | 1 | 2010 | 교육학

수업개선에 관한 사회과 교사의 인식 연구 -사회과 교사의 수업 전문성 제고 방안 탐색

A Study on Social Studies Teachers' Perception of Teaching improvement

시민교육연구 | 42 | 1 | 2010 | 교육학

교육인류학의 수업 이해 과정과 그 의의에 관한 질적 사례 기술 연구

A qualitative descriptive case study on the process of classroom lesson understanding of anthropology of education

교육인류학연구 | 14 | 1 | 2011 | 교육학

중학교 경력체육교사의 수업개선 과정 탐색

A case study on a veteran physical education teacher's boxing class in middle school

한국스포츠교육학회지 | 19 | 3 | 2012 | 체육