대학생 선호브랜드 연상과 색채 아이덴티티의 연관성에 관한 연구
A Study of the Identity from the Color and Preferred Brand Association of the Undergraduates
조형디자인연구 |
13 |
3 |
2010 |
공예
대학생 선호브랜드 연상과 색채 아이덴티티의 연관성에 관한 연구
A Study of the Identity from the Color and Preferred Brand Association of the Undergraduates
조형디자인연구 |
13 |
3 |
2010 |
공예
Digital Permanent wave의 Wave 정도에 대한 一般人의 認知
Perception of ordinary person about Digital Permanent Wave’s Wave
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
4 |
2010 |
미용
Digital Permanent wave의 Wave 정도에 대한 一般人의 認知
Perception of ordinary person about Digital Permanent Wave’s Wave
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
4 |
2010 |
미용
2010년 충북 지방선거 후보자들에 대한 유권자들의 인지도
Electorates’ Awareness of the Candidates in the 2010 Local Election: Focused on the Chungbuk Province
한국사진지리학회지 |
20 |
3 |
2010 |
기타지리학
2010년 충북 지방선거 후보자들에 대한 유권자들의 인지도
Electorates’ Awareness of the Candidates in the 2010 Local Election: Focused on the Chungbuk Province
한국사진지리학회지 |
20 |
3 |
2010 |
기타지리학
중국의 사회문화가 쾌락재와 실용재간 소비자 선택에 미치는 영향: 대도시 소비자의 위조품 구매를 중심으로
The Influence of Chinese Social Culture on Consumer Choice between Hedonic & Utilitarian Products: The perspective of Counterfeit Purchase among Metropolitan Consumers
마케팅관리연구 |
16 |
4 |
2011 |
경영학
생활체육 참여 캠페인의 인지도 및 만족도 분석
Analysis of Recognition and Satisfaction Level of Sport for All Campaign
한국체육정책학회지 |
8 |
1 |
2010 |
체육사
생활체육 참여 캠페인의 인지도 및 만족도 분석
Analysis of Recognition and Satisfaction Level of Sport for All Campaign
한국체육정책학회지 |
8 |
1 |
2010 |
체육사
지역사회복지관의 대중이미지 연구 - 인지도에 따른 인식차이를 중심으로 -
A Study on the Public Image of Community Welfare Center: Focusing on the Perceptional Differences by the Familiarity with the Center
한국사회복지행정학 |
12 |
1 |
2010 |
사회복지학
지역사회복지관의 대중이미지 연구 - 인지도에 따른 인식차이를 중심으로 -
A Study on the Public Image of Community Welfare Center: Focusing on the Perceptional Differences by the Familiarity with the Center
한국사회복지행정학 |
12 |
1 |
2010 |
사회복지학
지리적 표시 단체표장제도의 문제점과 해결방안에 관한 고찰
A Study on Problems and Solutions of them in Collective Mark System for a Geographical Indication
원광법학 |
27 |
4 |
2011 |
기타법학
축제의 품질과 만족이 지역 특산품의 인지도와 구매의사에 미치는 영향: 한방바이오축제를 중심으로
The Effects of Festival's Quality and Satisfaction on Awareness and Buying Intention of Local Products : Focused on Oriental Medicine-Bio Festival
관광레저연구 |
23 |
1 |
2011 |
관광학
대학의 사회봉사 기능이 인지도 및 교육성과에 미치는 영향 분석
A Study on the Effect in Recognition and Educational Performance of the University's Social Service Function
열린교육연구 |
18 |
3 |
2010 |
교육학
대학의 사회봉사 기능이 인지도 및 교육성과에 미치는 영향 분석
A Study on the Effect in Recognition and Educational Performance of the University's Social Service Function
열린교육연구 |
18 |
3 |
2010 |
교육학
도시 숲의 이용현황과 열섬현상 저감효과에 대한 인지도 분석 - 충주시를 사례로
An Analysis on Utilization of Urban Forest and Awareness of Forest Effect for Urban Heat Island(UHI) Reduction - A Case Study of Chung-ju City
도시설계 |
12 |
4 |
2011 |
도시개발/계획
日本文化 관련 키워드에 대한 認知度 分析 - 중등 일본어교원의 설문지 조사를 중심으로 -
An Analysis of Recognition on Keyword Related to Japanese Culture -Focus on the Research of Secondary Education Teachers-
일어일문학 |
48 |
2010 |
일본어와문학
日本文化 관련 키워드에 대한 認知度 分析 - 중등 일본어교원의 설문지 조사를 중심으로 -
An Analysis of Recognition on Keyword Related to Japanese Culture -Focus on the Research of Secondary Education Teachers-
일어일문학 |
|
48 |
2010 |
일본어와문학
저출산 정책의 효과성에 관한 연구
A Study of the Effectiveness of Policies in Response to Low Fertility
한국인구학 |
35 |
1 |
2012 |
인구/노인/지역사회학
중국인의 타인의식형 집단문화와 위조명품 브랜드 구매행동
The Influences of Chinese Interpersonal Culture on Counterfeit Brand
아시아마케팅저널 |
13 |
2 |
2011 |
경영학
한국 전통신발에 대한 남녀 대학생들의 착용실태와 인지도
College Students’ Wear Status and Perception of the Korean Traditional Shoes
한복문화 |
14 |
3 |
2011 |
의상
축제 포스터 브랜드디자인의 상징표현이 축제에 대한 인지도 및 방문의도에 미치는 영향 - 보령머드축제, 안동국제탈춤축제, 춘천국제마임축제 포스터 비교를 중심으로 -
The Effect of Symbolic Expressions of Festival Poster on the Recognition of Festival and Visit Intention
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
축제 포스터 브랜드디자인의 상징표현이 축제에 대한 인지도 및 방문의도에 미치는 영향 - 보령머드축제, 안동국제탈춤축제, 춘천국제마임축제 포스터 비교를 중심으로 -
The Effect of Symbolic Expressions of Festival Poster on the Recognition of Festival and Visit Intention
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
한방의료체험을 통한 한방의료관광 인식이 재방문의사에 미치는 영향 - 대장금 한방의료체험 행사장을 방문한 중국관광객을 중심으로 -
The Influence Perception of Oriental Medical Tourism on Intention to Revisit through the Oriental Medical Experience: Focused on Chinese Tourists who visit 'Daejanggum' Oriental Medical Experience Event Site
관광학연구 |
36 |
1 |
2012 |
관광학
선호도에 따른 기호적 아이콘의 이해도, 인지도, 효율성 평가
Evaluation for Understand, Recognition and Efficiency of the Icons as the Symbol according to Preference
디자인학연구 |
23 |
3 |
2010 |
디자인
선호도에 따른 기호적 아이콘의 이해도, 인지도, 효율성 평가
Evaluation for Understand, Recognition and Efficiency of the Icons as the Symbol according to Preference
디자인학연구 |
23 |
3 |
2010 |
디자인
스폰서 기업명(CI), 제품명(BI) 미디어노출률 및 미디어수용자의 인지도에 관한 연구- A보드, LED보드 중심으로 -
A Study on Media Exposure Rate of Corporate Identity and Brand Identity and Recognition of Media Audience - Focus on A-Board and Led Board -
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
3 |
2010 |
체육
스폰서 기업명(CI), 제품명(BI) 미디어노출률 및 미디어수용자의 인지도에 관한 연구- A보드, LED보드 중심으로 -
A Study on Media Exposure Rate of Corporate Identity and Brand Identity and Recognition of Media Audience - Focus on A-Board and Led Board -
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
3 |
2010 |
체육
저탄소 녹색성장에 대한 인지도 향상 및 협업에 관한 연구 - 대구·경북지역을 중심으로
A study of joint development strategies of recognition and collaboration about green growth between local government and company in Dae-gu and Kyoung-buk Area
디지털융복합연구 |
10 |
1 |
2012 |
기타과학기술학
인구통계학적 특성과 지상파 디지털 전환 정책 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Broadcasting Digital Switchover Policy and Demographical Characteristic
언론과학연구 |
10 |
3 |
2010 |
신문방송학
인구통계학적 특성과 지상파 디지털 전환 정책 수용 요인에 관한 연구
A Study on the Broadcasting Digital Switchover Policy and Demographical Characteristic
언론과학연구 |
10 |
3 |
2010 |
신문방송학
패션가발에 대한 인지도 및 선호도에 관한 연구
A Study on the Perception and Preference of the Fashion Wigs
대한미용학회지 |
6 |
2 |
2010 |
기타미용
패션가발에 대한 인지도 및 선호도에 관한 연구
A Study on the Perception and Preference of the Fashion Wigs
대한미용학회지 |
6 |
2 |
2010 |
기타미용
한국 창업기업의 인지도 제고방안에 관한 연구
An Study on the Brand Awareness Establishment of Korean Entrepreneurial Firms
기업가정신과 벤처연구 |
13 |
4 |
2010 |
경영학
한국 창업기업의 인지도 제고방안에 관한 연구
An Study on the Brand Awareness Establishment of Korean Entrepreneurial Firms
기업가정신과 벤처연구 |
13 |
4 |
2010 |
경영학
제주 향토음식에 대한 초등학생의 인지도 조사
A Study on Recognition of Elementary School Students about Native Local Foods in Jeju
실과교육연구 |
18 |
1 |
2012 |
교육학