광고와 가격촉진 사용량에 대한 소비자 지각이 브랜드 자산에 미치는 영향 -제품유형에 따른 차이를 중심으로-
The Effect of Perceived Advertising Spending and Price Promotion on Brand Equity -Moderating Effects of Product Category-
지역과 커뮤니케이션 |
16 |
2 |
2012 |
인터넷신문/방송
온라인 상품평의 방향성이 제품 평가에 미치는 영향 -조절초점과 브랜드 인지도의 조절효과를 중심으로-
The Effects of Valence of Information of Online Review on Product Attitude and Purchase Intention -Moderating Effects of Self-regulatory and Brand Awareness-
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
4 |
2011 |
심리과학
브랜드 이미지 강화를 위한 시각적 상징에 관한 연구 - 프랜차이즈 브랜드 ‘제주 뜰 향 갈치’ 개발 사례를 중심으로 -
A Study on Visual Symbol for Reinforcing Brand Image - Focusing on a Case of Development for ‘Jeju Garden Scent Hairtail’ B.I -
정보디자인학연구 |
14 |
2 |
2011 |
정보디자인
제품계열에 대한 팽창가격할인 효과에 관한 실증분석
Empirical Analyses on the Effects of Tensile Price Discounts about Product Line
마케팅연구 |
25 |
4 |
2010 |
경영학
암묵적 기억성과는 상표친숙도 수준의 측정지표가 될 수 있는가?
Can Implicit Memory Performance be an Index for Brand Familiarity Level?
마케팅연구 |
26 |
2 |
2011 |
경영학
매장 인지 요소가 브랜드 아이덴티티 구축에 미치는 효과 - 커피전문 브랜드의 실내환경 요소를 중심으로 -
Effect of Store‘s Cognitive Factor on the Formation of Brand Identity - Focused on the Factor of Interior Environment of Coffee Brand -
한국디자인문화학회지 |
16 |
2 |
2010 |
디자인
매장 인지 요소가 브랜드 아이덴티티 구축에 미치는 효과 - 커피전문 브랜드의 실내환경 요소를 중심으로 -
Effect of Store‘s Cognitive Factor on the Formation of Brand Identity - Focused on the Factor of Interior Environment of Coffee Brand -
한국디자인문화학회지 |
16 |
2 |
2010 |
디자인
관광객 참여가 브랜드 자산가치에 미치는 영향 - 대구광역시 달성군을 중심으로 -
A Study on the Effects of Tourist Participation on Tour Destination's Brand Equity
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
관광객 참여가 브랜드 자산가치에 미치는 영향 - 대구광역시 달성군을 중심으로 -
A Study on the Effects of Tourist Participation on Tour Destination's Brand Equity
관광연구 |
25 |
2 |
2010 |
관광학일반
광고메시지에 숨겨진 상업적 의도에 대한 접근성이 설득의도 추론 및 광고효과에 미치는 영향:설득지식모델을 중심으로
The Influence of Accessibility to the Ulterior Sales Attempts in Advertising Message on Inference of Persuasion Attempts and Advertising Effects : on the basis of the Persuasion Knowledge Model
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
광고메시지에 숨겨진 상업적 의도에 대한 접근성이 설득의도 추론 및 광고효과에 미치는 영향:설득지식모델을 중심으로
The Influence of Accessibility to the Ulterior Sales Attempts in Advertising Message on Inference of Persuasion Attempts and Advertising Effects : on the basis of the Persuasion Knowledge Model
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
축제체험과 브랜드자산 간의 영향연구
A Study on the Effects of between Festival Experience and Brand Equity
기업경영연구 |
19 |
1 |
2012 |
경영학
유통업체 브랜드의 전략적 활용에 관한 연구; 브랜드 개성을 중심으로
A Study on Strategic Implications of Private Brand ;Focusing on Brand Personality
유통경영학회지 |
13 |
4 |
2010 |
무역학
유통업체 브랜드의 전략적 활용에 관한 연구; 브랜드 개성을 중심으로
A Study on Strategic Implications of Private Brand ;Focusing on Brand Personality
유통경영학회지 |
13 |
4 |
2010 |
무역학
온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants
관광학연구 |
34 |
7 |
2010 |
관광학
온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
The Influence of Customers' On/Off-Line Word of Mouth Activities on their Evaluation of Brand Equity and Revisit Intention: A Focus on Family Restaurants
관광학연구 |
34 |
7 |
2010 |
관광학
커피전문점 브랜드디자인의 국내 인지도 비교 연구 - 한국, 미국, 이태리를 중심으로 -
Comparative Study on the Domestic Specialty Coffee Brand Design and Awareness - Focused on Korea, U.S. and Italy -
브랜드디자인학연구 |
8 |
3 |
2010 |
디자인
커피전문점 브랜드디자인의 국내 인지도 비교 연구 - 한국, 미국, 이태리를 중심으로 -
Comparative Study on the Domestic Specialty Coffee Brand Design and Awareness - Focused on Korea, U.S. and Italy -
브랜드디자인학연구 |
8 |
3 |
2010 |
디자인
브랜드경쟁력이 브랜드 전환에 미치는 영향에 관한 연구 -오프라인 유통업체와 온라인 쇼핑몰의 비교 -
A Study in the effect of brand competitiveness on the brand switching -Comparison between off-line and on-line distribution markets-
유통경영학회지 |
13 |
4 |
2010 |
무역학
브랜드경쟁력이 브랜드 전환에 미치는 영향에 관한 연구 -오프라인 유통업체와 온라인 쇼핑몰의 비교 -
A Study in the effect of brand competitiveness on the brand switching -Comparison between off-line and on-line distribution markets-
유통경영학회지 |
13 |
4 |
2010 |
무역학
중국 내 한국 식품기업의 사회적 책임 활동 및 브랜드 인지도가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 대한 탐색적 연구
Effects of Corporate Social Responsibility and Brand Awareness on Purchase Intent: An Exploratory Investigation of Korean Food Companies in China
중국과 중국학 |
14 |
2011 |
지역학일반
CREATING A MODEL OF COLLEGE STUDENTS' REVISIT INTENTION FORMATION IN THE THEME PARK INDUSTRY
테마파크 산업에서 대학생 고객들의 재방문 의도 형성을 설명하는 구조모델에 관한 연구
관광연구 |
25 |
6 |
2011 |
관광학일반
대중적인 친근감을 강조하는 컨셉으로 브랜드 이미지를 구축하는데 성공한 AIA생명
A Case Study of AIA group's Ad Campaign that has established differential brand image via emphasizing public friendliness
광고학연구 |
22 |
6 |
2011 |
신문방송학
IMC 전략을 통한 패션 & 뷰티 분야의 아트 콜래보레이션 상호 연관 분석
Art Collaboration through the Integrated Marketing Communication Strategy in the Fashion & Cosmetic brands from the Correlated Analysis
한국디자인포럼 |
27 |
2010 |
디자인
IMC 전략을 통한 패션 & 뷰티 분야의 아트 콜래보레이션 상호 연관 분석
Art Collaboration through the Integrated Marketing Communication Strategy in the Fashion & Cosmetic brands from the Correlated Analysis
한국디자인포럼 |
|
27 |
2010 |
디자인
티저의 사용여부와 유형에 따른 정보전달 및 호감도의 차이
Communication Effects of Teaser Ads by Their Types
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
티저의 사용여부와 유형에 따른 정보전달 및 호감도의 차이
Communication Effects of Teaser Ads by Their Types
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
브랜드 인지도 확립을 위한 호상(糊狀) 발효유 패키지디자인에 관한 연구
A Study on the Package Design of Fermented Yogurt for Establishing Brand Recognition
브랜드디자인학연구 |
8 |
3 |
2010 |
디자인
브랜드 인지도 확립을 위한 호상(糊狀) 발효유 패키지디자인에 관한 연구
A Study on the Package Design of Fermented Yogurt for Establishing Brand Recognition
브랜드디자인학연구 |
8 |
3 |
2010 |
디자인
설록 티백 브랜드 인지도와 포장디자인의 상관관계에 관한 연구
The Correlation of Sulloc Tea-bag Brand Awareness and Package Design
브랜드디자인학연구 |
9 |
1 |
2011 |
디자인
프로야구 타이틀스폰서십활동이 스폰서제품 이용의도에 미치는 영향
The Influence of Title Sponsorship Activities in Professional Baseball on the Intent of Using the Sponsor Products
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로야구 타이틀스폰서십활동이 스폰서제품 이용의도에 미치는 영향
The Influence of Title Sponsorship Activities in Professional Baseball on the Intent of Using the Sponsor Products
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
골프용품에 대한 외재적 단서와 제품평가 및 구매의도의 인과관계분석
The Effects of Extrinsic Cues of Golf Goods on Consumers’ Product Evaluation and purchase intention
체육과학연구 |
23 |
2 |
2012 |
체육
외재적 단서의 수준에 따른 스포츠용품평가의 차이분석
Examining the Differences in Perceived Quality, Perceived Risk, Perceived Value, and Purchase Intention between the Extrinsic Cues of Sporting Goods
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
1 |
2012 |
체육
신한카드 브랜드구축을 위한 IMC전략
IMC Strategy of Sinhan Card for Building the Strong Brand Equity
아시아마케팅저널 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
브랜드 인지도 향상을 위한 중국 술 패키지디자인에 관한 연구
A Study on Chinese Liquor Design for the Brand Loyalty
브랜드디자인학연구 |
8 |
1 |
2010 |
디자인
브랜드 인지도 향상을 위한 중국 술 패키지디자인에 관한 연구
A Study on Chinese Liquor Design for the Brand Loyalty
브랜드디자인학연구 |
8 |
1 |
2010 |
디자인