소비자의 정신적 조작과 시간적 거리감이 비교 광고에서 제품태도와 행동의도에 미치는 효과 연구
The Effects of Mental Simulation and Temporal Distance on Product Attitude and Behavioral Intention in Comparative Advertising
광고학연구 |
22 |
2 |
2011 |
신문방송학
광고의 전략과 언어 표현 기법
A Study on the Strategy of Advertising and Language Expression
언어와 정보 사회 |
15 |
2011 |
기타언어학
허위⋅과장의 비교광고에 대한 경쟁자의 손해배상청구권의 성립요건에 대한 비교법적 검토
A Comparative Study on the Requirement of Competitor Lawsuit about the False or Misleading Comparative Advertising in Korean and U.S. Law
저스티스 |
123 |
2011 |
기타법학
비교 소구 방식과 제품 유형이 소비자태도에 미치는 영향
Effects of Mode of Comparative Appeal and Type of Product to Consumers' Attitude
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
2 |
2010 |
사회과학
경쟁의 촉진 도구로서 비교광고의 법적 측면 - 미국 및 유럽연합의 입법례와 분쟁사례를 중심으로 -
Legal Aspects of Comparative Advertisement as a Competition Accelerator - Focusing on the U.S. and EU Legislation and Court Cases -
동아법학 |
51 |
2011 |
법학
메시지 측면성과 제품유형에 따른 비교광고 효과 연구
The Effect of Comparative Advertising by Message Sidedness
광고연구 |
87 |
2010 |
광고/홍보학
메시지 측면성과 제품유형에 따른 비교광고 효과 연구
The Effect of Comparative Advertising by Message Sidedness
광고연구 |
|
87 |
2010 |
광고/홍보학
시간적 거리감(Temporal Distance)이 비교 광고 제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 효과 연구
A Study on the Effect of Temporal Distance on Product Attitude and Purchase Intention in Comparative Advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
시간적 거리감(Temporal Distance)이 비교 광고 제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 효과 연구
A Study on the Effect of Temporal Distance on Product Attitude and Purchase Intention in Comparative Advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
비교광고의 효과에 관한 연구 : 광고모델 및 경쟁 브랜드 간섭 효과를 중심으로
A study on the effects of comparative advertising : Focusing on the effects of advertising endorser and competitive brand interference
광고학연구 |
23 |
3 |
2012 |
신문방송학
공격적 비교광고에 대한 소비자의 거부감이 브랜드 전환의도에 미치는 영향
The Effects of Unfavorableness of the Aggressively Comparative Advertising on Consumers' Intention of Brand Switching
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학
공격적 비교광고에 대한 소비자의 거부감이 브랜드 전환의도에 미치는 영향
The Effects of Unfavorableness of the Aggressively Comparative Advertising on Consumers' Intention of Brand Switching
상품학연구 |
28 |
3 |
2010 |
경영학