인지 전략

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 전략/전술

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.9800

한자 : 認知戰略
영어 : cognitive strategy

d04-04 전략/전술

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d04-04 전략/전술 전략/전술

전략 () [ 戰略 ]

isKindOf (상위 유형)

 

b01-06 기능/역할 기능/역할

지적 기능 [ 知的技能 ]

N1:종류

hasKind (종류)

 

d04-04 전략/전술 전략/전술

메타인지 전략 () [ --認知戰略 ]

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

d04-04 전략/전술 전략/전술

자기 조절 [ 自己調節 ]

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

b01-06 기능/역할 기능/역할

인지 기능 () [ 認知機能 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

전략 훈련 [ 戰略訓練 ]

R2:기능적

hasMeasurement (측정 기준/척도/지표)

 

a04-06 도구/수단 도구/수단

자기조절력 측정도구 [ 自己調節力測定道具 ]

사교육 시간에 따른 학습동기, 학습전략 사용 및 학업성취도의 변화

Changes in Academic Motivation, Learning Strategy Use, and Test Scores by Private Tutoring Hours

한국심리학회지: 문화 및 사회문제 | 16 | 2 | 2010 | 심리과학

사교육 시간에 따른 학습동기, 학습전략 사용 및 학업성취도의 변화

Changes in Academic Motivation, Learning Strategy Use, and Test Scores by Private Tutoring Hours

한국심리학회지: 문화 및 사회문제 | 16 | 2 | 2010 | 심리과학

자기결정성이론에 기초한 동기와 독해능숙도 및 독해전략과의 관계에 관한 연구

A Study on the Relationship among Reading Proficiency, Reading Strategies and Motivations based on the Self-Determination Theory

언어과학 | 18 | 4 | 2011 | 언어학

다중표상을 활용한 인지·메타인지전략이 지적장애학생들의 수학문장제 문제해결과 오류 감소에 미치는 효과

Effect of Cognitive and Meta-cognitive Strategy based on the Multiple Representation on Mathematical Word Problems Solving and Reduction of Error of Student with Intellectual Disabilities

특수아동교육연구 | 14 | 3 | 2012 | 교육학

평신도의 셀프리더십 개발과 사역 활성화 가능성에 관한 연구

A Study on Development of Self Leadership and Possibility of Invigoration of Ministry for Laity

신학과 실천 | 31 | 2012 | 기독교신학

한국인·외국인 간 강의 듣기 전략의 사용 양상 비교

A Comparison Analysis Strategies for Listening to Lectures between Korean University Students and Foreign University Students in Korea.

한국어교육 | 22 | 2 | 2011 | 한국어와문학

A Study on the Effects of English Achievement on Self-Regulated Learning

순천향 인문과학논총 | 25 | 2010 | 기타인문학

A Study on the Effects of English Achievement on Self-Regulated Learning

순천향 인문과학논총 | | 25 | 2010 | 기타인문학

학습동기와 학습전략이 학습만족도에 미치는 영향 연구 - 일반대학 수강생과 학점은행 수강생을 중심으로 -

A Study on the Effect of Learning Motivation and Strategy on the Students' Learning Satisfaction. - Focusing on the university students and the credit bank students -

경영교육연구 | 26 | 5 | 2011 | 경영학

e-러닝 환경에서 학습목표의 진술 및 제시 방식에 따른 학습효과 연구

A Study of Learning Achievement on Learning Objectives in e-Learning Environment

교육정보미디어연구 | 18 | 2 | 2012 | 교육학

A Model of Skills and Strategies for Proficient Listening

효율적인 듣기를 위한 전략과 기술에 관한 모형

영어영문학 | 16 | 1 | 2011 | 영어와문학

예비 초등영어교사들의 영어학습 전략체계의 구성과 사용

Preservice primary English teachers’ construction and use of strategy systems in learning English

초등영어교육 | 17 | 1 | 2011 | 영어교육

초등 영재학생과 일반학생의 성격유형과 인지 및 초인지 전략 비교

The Comparison between Gifted and General Students in Elementary School on Personality Types and Cognitive-Metacognitive Strategies

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

초등 영재학생과 일반학생의 성격유형과 인지 및 초인지 전략 비교

The Comparison between Gifted and General Students in Elementary School on Personality Types and Cognitive-Metacognitive Strategies

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

시각장애 수준과 성별이 시각장애 학생의 인지 전략과 메타인지 전략 활용에 미치는 효과

Effects of Level of Visual Impairment and Gender on the Use of Cognitive and Metacognitive Strategies among Students who are Visually Impaired

시각장애연구 | 27 | 2 | 2011 | 특수교육