메타인지 전략

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 전략/전술

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.92098

한자 : --認知戰略
영어 : metacognition strategy
동의어(UF) : 초인지 전략(超認知戰略)
동의어(UF) : 상위인지 전략(上位超認知戰略)

d04-04 전략/전술

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

C:공통속성

hasSubject (주제)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

메타인지 () [ --認知 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d04-04 전략/전술 전략/전술

인지 전략 [ 認知戰略 ]

청각장애 학생의 교수-학습 전략 특성 연구

The Trends of Teaching-learning Strategies for Students with Hearing Impairment

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

청각장애 학생의 교수-학습 전략 특성 연구

The Trends of Teaching-learning Strategies for Students with Hearing Impairment

특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학

초등학생 단기 영어캠프가 영어학습 전략에 미치는 영향

Effects of Short Term English Camp on Elementary Students' English Learning Strategies

언어학 연구 | 18 | 2010 | 기타언어학

초등학생 단기 영어캠프가 영어학습 전략에 미치는 영향

Effects of Short Term English Camp on Elementary Students' English Learning Strategies

언어학 연구 | | 18 | 2010 | 기타언어학

영어 학습동기와 학습전략이 영어 학업성취에 미치는 효과

Motivation and Use of Learning Strategies effect to English Achievement Early and Late in the Semester

교육종합연구 | 9 | 2 | 2011 | 교육학

초등 영재학생과 일반학생의 성격유형과 인지 및 초인지 전략 비교

The Comparison between Gifted and General Students in Elementary School on Personality Types and Cognitive-Metacognitive Strategies

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

초등 영재학생과 일반학생의 성격유형과 인지 및 초인지 전략 비교

The Comparison between Gifted and General Students in Elementary School on Personality Types and Cognitive-Metacognitive Strategies

영재와 영재교육 | 9 | 1 | 2010 | 영재교육

영문독해 성찰일기가 여대생의 초인지전략과 독해전략, 영문독해성취에 미치는 영향

The Effects of Keeping Reflective English Diary on EFL College Students’ Reading Ability and Metacognitive Strategies

학습자중심교과교육연구 | 12 | 2 | 2012 | 교과교육학

신체 활동 가치 중심 교육과정 실천을 위한 교재 개발 방안

A study of the guidelines to develop the teaching and learning materials to educate curriculum of the value centered physical activities

한국체육교육학회지 | 16 | 1 | 2011 | 체육교육학