중학교 과학 수업에서 ICT 활용 실태에 대한 연구
A Study on the Use of ICT in Middle School Science Class
교육연구 |
51 |
2011 |
교과교육학
과학과 관련된 사회․윤리적 문제(SSI) 교육 프로그램이 예비 과학 교사들의 SSI 교수에 대한 인식에 미치는 영향
Enlargement of Pre-service Science Teachers' Understanding of SSI Teaching through a Teacher Education Program
교과교육학연구 |
15 |
4 |
2011 |
교과교육학
2007년 개정 과학과 교육과정의 ‘자유탐구’에 대한 중등과학교사의 인식
Secondary Science Teachers' Perception of 'Free inquiry' of the 2007 Revised Science Curriculum
중등교육연구 |
58 |
3 |
2010 |
교육학
2007년 개정 과학과 교육과정의 ‘자유탐구’에 대한 중등과학교사의 인식
Secondary Science Teachers' Perception of 'Free inquiry' of the 2007 Revised Science Curriculum
중등교육연구 |
58 |
3 |
2010 |
교육학
초임 교사시절 자연스럽게 형성된 비공식 멘토링 경험의 의미 - 과학교사 사례를 중심으로 -
An Exploration of Science Teachers' Informal Mentoring Experience in Their First Years and Their Professional Development
교과교육학연구 |
16 |
1 |
2012 |
교과교육학
과학과 관련된 사회ᆞ윤리적 주제 교수에 대한 과학, 사회, 윤리 교사들의 인식
Perceptions of Science, Social Studies, and Ethics Teachers on Teaching Socio-scientific Issues
교과교육학연구 |
15 |
2 |
2011 |
교과교육학
과학자와의 파트너십을 활용한 과학고 교사 전문성 신장 프로그램 탐색
Exploring the Professional Development Program for Science High School Teachers using Partnership with Scientists
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
과학자와의 파트너십을 활용한 과학고 교사 전문성 신장 프로그램 탐색
Exploring the Professional Development Program for Science High School Teachers using Partnership with Scientists
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석
Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석
Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science
과학교육연구지 |
34 |
2 |
2010 |
과학교육학
글로벌 사회에서 요구하는 과학적 소양에 대한 한국과 미국 과학교사의 인식 탐색
Perceptions of Science Teachers in Korea and U.S. on Global Scientific Literacy
교육과정평가연구 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
글로벌 사회에서 요구하는 과학적 소양에 대한 한국과 미국 과학교사의 인식 탐색
Perceptions of Science Teachers in Korea and U.S. on Global Scientific Literacy
교육과정평가연구 |
13 |
1 |
2010 |
교육학
예비 과학 교사가 보유한 과학 교사에 대한 이미지
Pre-service Science Teachers' Recognition about Science Instructional Situation and The Image of Science Teachers
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
예비 과학 교사가 보유한 과학 교사에 대한 이미지
Pre-service Science Teachers' Recognition about Science Instructional Situation and The Image of Science Teachers
과학교육연구지 |
34 |
1 |
2010 |
과학교육학
초등교사들의 과학실험수업 유형 선택 및 실행에 영향을 미친 PCK분석
Analysis of Elementary Science Teachers' Pedagogical Content Knowledge Influencing Their Implementation in Science Experiment Class Types
교원교육 |
26 |
6 |
2010 |
교육학
초등교사들의 과학실험수업 유형 선택 및 실행에 영향을 미친 PCK분석
Analysis of Elementary Science Teachers' Pedagogical Content Knowledge Influencing Their Implementation in Science Experiment Class Types
교원교육 |
26 |
6 |
2010 |
교육학
고등학교 융합형‘과학’과목 운영에 대한 고등학생과 과학 교사의 인식 조사 연구
Study on Perceptions of High School Students and Science Teachers about High School Fusing Science
과학교육연구지 |
36 |
1 |
2012 |
과학교육학
자유탐구지도 연수프로그램이 중등과학교사의 자유탐구 교수 효능감 및 인식에 미치는 효과
The Effect of Free Inquiry Teacher Training Program on the Secondary Science Teachers' Perception and Teaching Efficacy
교원교육 |
28 |
3 |
2012 |
교육학
전문계 고등학교의 과학수업 들여다보기 -과학교사의 교수적응을 중심으로-
Inspection of Science Classes in Vocational High School - Focusing on Instructional Adaptation of Science Teacher -
교원교육 |
27 |
2 |
2011 |
교육학
중학 과학 수업에서 예의 선정, 사용, 역할에 관한 교사의 의견
A Survey of Teachers’ Perception of Choices, Usages, and Roles of Examples in Middle School Science
교사교육연구 |
51 |
2 |
2012 |
교사교육
중학교 과학교사의 교수지향과 이에 영향을 미치는 요인 분석
An Analysis of Middle School Science Teachers' Orientations toward Teaching Science (OTS) and Factors affecting OTS
한국과학교육학회지 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
중학교 과학교사의 교수지향과 이에 영향을 미치는 요인 분석
An Analysis of Middle School Science Teachers' Orientations toward Teaching Science (OTS) and Factors affecting OTS
한국과학교육학회지 |
30 |
6 |
2010 |
교육학
과학 교사의 실천적 지식 탐색: 생애사적 이해를 바탕으로
Investigation on Science Teachers' Practical Knowledge by Life History
한국과학교육학회지 |
30 |
8 |
2010 |
교육학
과학 교사의 실천적 지식 탐색: 생애사적 이해를 바탕으로
Investigation on Science Teachers' Practical Knowledge by Life History
한국과학교육학회지 |
30 |
8 |
2010 |
교육학