과학 교사

연구분야 : B121202 사회과학 > 교육학 > 교과교육학 > 과학교육학
B120105 사회과학 > 교육학 > 교육학일반 > 교육자

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.102544

STNet ID : 1003017

한자 : 科學敎師
영어 : science teachers

a01-06-01 인간(직업)

활동

과학 교육 (科學敎育)

직업의대상

학생 (學生)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

교과

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

중학교 과학 수업에서 ICT 활용 실태에 대한 연구

A Study on the Use of ICT in Middle School Science Class

교육연구 | 51 | 2011 | 교과교육학

과학과 관련된 사회․윤리적 문제(SSI) 교육 프로그램이 예비 과학 교사들의 SSI 교수에 대한 인식에 미치는 영향

Enlargement of Pre-service Science Teachers' Understanding of SSI Teaching through a Teacher Education Program

교과교육학연구 | 15 | 4 | 2011 | 교과교육학

2007년 개정 과학과 교육과정의 ‘자유탐구’에 대한 중등과학교사의 인식

Secondary Science Teachers' Perception of 'Free inquiry' of the 2007 Revised Science Curriculum

중등교육연구 | 58 | 3 | 2010 | 교육학

2007년 개정 과학과 교육과정의 ‘자유탐구’에 대한 중등과학교사의 인식

Secondary Science Teachers' Perception of 'Free inquiry' of the 2007 Revised Science Curriculum

중등교육연구 | 58 | 3 | 2010 | 교육학

초임 교사시절 자연스럽게 형성된 비공식 멘토링 경험의 의미 - 과학교사 사례를 중심으로 -

An Exploration of Science Teachers' Informal Mentoring Experience in Their First Years and Their Professional Development

교과교육학연구 | 16 | 1 | 2012 | 교과교육학

과학과 관련된 사회ᆞ윤리적 주제 교수에 대한 과학, 사회, 윤리 교사들의 인식

Perceptions of Science, Social Studies, and Ethics Teachers on Teaching Socio-scientific Issues

교과교육학연구 | 15 | 2 | 2011 | 교과교육학

과학자와의 파트너십을 활용한 과학고 교사 전문성 신장 프로그램 탐색

Exploring the Professional Development Program for Science High School Teachers using Partnership with Scientists

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

과학자와의 파트너십을 활용한 과학고 교사 전문성 신장 프로그램 탐색

Exploring the Professional Development Program for Science High School Teachers using Partnership with Scientists

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석

Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

초등 과학영재 지도교사의 과학의 본성에 대한 인식 및 교수태도 분석

Elementary Science-gifted Teachers' Views and Attitudes Toward Teaching on Nature of Science

과학교육연구지 | 34 | 2 | 2010 | 과학교육학

글로벌 사회에서 요구하는 과학적 소양에 대한 한국과 미국 과학교사의 인식 탐색

Perceptions of Science Teachers in Korea and U.S. on Global Scientific Literacy

교육과정평가연구 | 13 | 1 | 2010 | 교육학

글로벌 사회에서 요구하는 과학적 소양에 대한 한국과 미국 과학교사의 인식 탐색

Perceptions of Science Teachers in Korea and U.S. on Global Scientific Literacy

교육과정평가연구 | 13 | 1 | 2010 | 교육학

예비 과학 교사가 보유한 과학 교사에 대한 이미지

Pre-service Science Teachers' Recognition about Science Instructional Situation and The Image of Science Teachers

과학교육연구지 | 34 | 1 | 2010 | 과학교육학

예비 과학 교사가 보유한 과학 교사에 대한 이미지

Pre-service Science Teachers' Recognition about Science Instructional Situation and The Image of Science Teachers

과학교육연구지 | 34 | 1 | 2010 | 과학교육학

초등교사들의 과학실험수업 유형 선택 및 실행에 영향을 미친 PCK분석

Analysis of Elementary Science Teachers' Pedagogical Content Knowledge Influencing Their Implementation in Science Experiment Class Types

교원교육 | 26 | 6 | 2010 | 교육학

초등교사들의 과학실험수업 유형 선택 및 실행에 영향을 미친 PCK분석

Analysis of Elementary Science Teachers' Pedagogical Content Knowledge Influencing Their Implementation in Science Experiment Class Types

교원교육 | 26 | 6 | 2010 | 교육학

고등학교 융합형‘과학’과목 운영에 대한 고등학생과 과학 교사의 인식 조사 연구

Study on Perceptions of High School Students and Science Teachers about High School Fusing Science

과학교육연구지 | 36 | 1 | 2012 | 과학교육학

자유탐구지도 연수프로그램이 중등과학교사의 자유탐구 교수 효능감 및 인식에 미치는 효과

The Effect of Free Inquiry Teacher Training Program on the Secondary Science Teachers' Perception and Teaching Efficacy

교원교육 | 28 | 3 | 2012 | 교육학

전문계 고등학교의 과학수업 들여다보기 -과학교사의 교수적응을 중심으로-

Inspection of Science Classes in Vocational High School - Focusing on Instructional Adaptation of Science Teacher -

교원교육 | 27 | 2 | 2011 | 교육학

중학 과학 수업에서 예의 선정, 사용, 역할에 관한 교사의 의견

A Survey of Teachers’ Perception of Choices, Usages, and Roles of Examples in Middle School Science

교사교육연구 | 51 | 2 | 2012 | 교사교육

중학교 과학교사의 교수지향과 이에 영향을 미치는 요인 분석

An Analysis of Middle School Science Teachers' Orientations toward Teaching Science (OTS) and Factors affecting OTS

한국과학교육학회지 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

중학교 과학교사의 교수지향과 이에 영향을 미치는 요인 분석

An Analysis of Middle School Science Teachers' Orientations toward Teaching Science (OTS) and Factors affecting OTS

한국과학교육학회지 | 30 | 6 | 2010 | 교육학

과학 교사의 실천적 지식 탐색: 생애사적 이해를 바탕으로

Investigation on Science Teachers' Practical Knowledge by Life History

한국과학교육학회지 | 30 | 8 | 2010 | 교육학

과학 교사의 실천적 지식 탐색: 생애사적 이해를 바탕으로

Investigation on Science Teachers' Practical Knowledge by Life History

한국과학교육학회지 | 30 | 8 | 2010 | 교육학