중학교 과학 영재 학생들의 과학적 가설에 대한 이해
Understanding of Scientific Hypothesis of the Scientifically Gifted Students
영재교육연구 |
21 |
1 |
2011 |
교육학
중학교 과학영재교육 교사 전문성에 대한 질적 연구
A Qualitative Research on Teacher Professional in Science Gifted Education at Middle School Level
교사교육연구 |
49 |
2 |
2010 |
교사교육
시교육청 영재교육원과 과학고 영재교육원 수학, 과학 교사의 영재교육에 대한 인식 비교 연구
Comparison of Mathematics and Science Teachers’ Perception on the Korean Gifted education of Institutes for the Gifted education in the City Office of education and Science High School
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
시교육청 영재교육원과 과학고 영재교육원 수학, 과학 교사의 영재교육에 대한 인식 비교 연구
Comparison of Mathematics and Science Teachers’ Perception on the Korean Gifted education of Institutes for the Gifted education in the City Office of education and Science High School
영재교육연구 |
20 |
3 |
2010 |
교육학
지역 교육청 영재교육원 중학생들의 과학 영재 교육 프로그램에 대한 인식 조사
A Study of Recognition for the Gifted Science Education Programs of Middle School Students being educated at Local Centers for the Gifted
한국과학교육학회지 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
지역 교육청 영재교육원 중학생들의 과학 영재 교육 프로그램에 대한 인식 조사
A Study of Recognition for the Gifted Science Education Programs of Middle School Students being educated at Local Centers for the Gifted
한국과학교육학회지 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
과학영재학교의 가치평가 - 영재학교 대구과학고등학교의 사례를 중심으로 -
Estimation of Science Academy's Value: a Case Study of Daegu Science High School
중등교육연구 |
60 |
3 |
2012 |
교육학
과학영재교육 관련 정보센터 구축에 대한 과학영재, 학부모, 전문가의 인식과 요구
A Study on Gifted Students, Parents, and Experts' Perception and Needs of Information Center for Gifted Education in Science
과학교육연구지 |
35 |
1 |
2011 |
과학교육학
대학부설 5개 과학영재교육원의 중등화학 교재 분석과 영재학생들의 인식 조사
Analysis of the Secondary Chemistry Materials at 5 Centers for the University Affiliated Science-Gifted Education and Investigation of the Gifted Students' Perception
과학교육연구지 |
36 |
1 |
2012 |
과학교육학