과학영재교육

연구분야 : B121109 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 특수교육

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105562

STNet ID : 1003313

한자 : 科學英才敎育
영어 : education for scientific talent

b01-02 교육활동

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

b01-02 교육활동 교육활동

영재 교육 [ 英才敎育 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

시스템 사고 [ -- 思考 ]

RT (관련어)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

영재 교육 프로그램 () [ 英才敎育 -- ]

중학교 과학 영재 학생들의 과학적 가설에 대한 이해

Understanding of Scientific Hypothesis of the Scientifically Gifted Students

영재교육연구 | 21 | 1 | 2011 | 교육학

중학교 과학영재교육 교사 전문성에 대한 질적 연구

A Qualitative Research on Teacher Professional in Science Gifted Education at Middle School Level

교사교육연구 | 49 | 2 | 2010 | 교사교육

시교육청 영재교육원과 과학고 영재교육원 수학, 과학 교사의 영재교육에 대한 인식 비교 연구

Comparison of Mathematics and Science Teachers’ Perception on the Korean Gifted education of Institutes for the Gifted education in the City Office of education and Science High School

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

시교육청 영재교육원과 과학고 영재교육원 수학, 과학 교사의 영재교육에 대한 인식 비교 연구

Comparison of Mathematics and Science Teachers’ Perception on the Korean Gifted education of Institutes for the Gifted education in the City Office of education and Science High School

영재교육연구 | 20 | 3 | 2010 | 교육학

지역 교육청 영재교육원 중학생들의 과학 영재 교육 프로그램에 대한 인식 조사

A Study of Recognition for the Gifted Science Education Programs of Middle School Students being educated at Local Centers for the Gifted

한국과학교육학회지 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

지역 교육청 영재교육원 중학생들의 과학 영재 교육 프로그램에 대한 인식 조사

A Study of Recognition for the Gifted Science Education Programs of Middle School Students being educated at Local Centers for the Gifted

한국과학교육학회지 | 30 | 2 | 2010 | 교육학

과학영재학교의 가치평가 - 영재학교 대구과학고등학교의 사례를 중심으로 -

Estimation of Science Academy's Value: a Case Study of Daegu Science High School

중등교육연구 | 60 | 3 | 2012 | 교육학

과학영재교육 관련 정보센터 구축에 대한 과학영재, 학부모, 전문가의 인식과 요구

A Study on Gifted Students, Parents, and Experts' Perception and Needs of Information Center for Gifted Education in Science

과학교육연구지 | 35 | 1 | 2011 | 과학교육학

대학부설 5개 과학영재교육원의 중등화학 교재 분석과 영재학생들의 인식 조사

Analysis of the Secondary Chemistry Materials at 5 Centers for the University Affiliated Science-Gifted Education and Investigation of the Gifted Students' Perception

과학교육연구지 | 36 | 1 | 2012 | 과학교육학