읽기부진아동을 위한 읽기 게임 프로그램과 직접 교수 프로그램의 효과 비교
A Comparison of the Reading Game Program and the Direct Instruction Program for Low Achievers in Reading
한국심리학회지: 발달 |
25 |
1 |
2012 |
심리과학
직접교수 원리를 적용한 주인공 의도 파악하기 교수가 읽기장애학생의 읽기이해에 미치는 영향
The Effects of Instruction in the Identification of Character Motives of Applying to Direct Instruction Principles for Poor Comprehenders' Reading Comprehension
학습장애연구 |
8 |
3 |
2011 |
교육학
읽기이해부진 아동의 관용어 유형 및 과제제시 방법에 따른 관용어 이해능력
Comparison of Idiom Comprehension Ability of School-Aged Poor Reading Comprehenders and Typically Developing Peers: the Role of Context, Transparency and Familiarity
특수교육학연구 |
46 |
1 |
2011 |
교육학
읽기이해부진아동의 다의어 의미 처리 특성
Comprehension of Ambiguous Words in Children with Poor Reading Comprehension
Communication Sciences and Disorders |
15 |
3 |
2010 |
교육학
읽기이해부진아동의 다의어 의미 처리 특성
Comprehension of Ambiguous Words in Children with Poor Reading Comprehension
Communication Sciences and Disorders |
15 |
3 |
2010 |
교육학
초등학교 3~6학년 일반학생과 읽기이해 부진학생의 구문인식 비교: 문장 구성하기 과제를 중심으로
Syntactic Awareness Skills of Poor Comprehenders and Typically Developing Children
Communication Sciences and Disorders |
15 |
3 |
2010 |
교육학
초등학교 3~6학년 일반학생과 읽기이해 부진학생의 구문인식 비교: 문장 구성하기 과제를 중심으로
Syntactic Awareness Skills of Poor Comprehenders and Typically Developing Children
Communication Sciences and Disorders |
15 |
3 |
2010 |
교육학
초등학교 3-6학년 읽기이해 부진학생과 일반학생의 조사 오류 수정
Grammatical Error Correction by Poor Comprehenders and Normally Developing Children in 3-6 Grades
언어치료연구 |
19 |
3 |
2010 |
교육학
초등학교 3-6학년 읽기이해 부진학생과 일반학생의 조사 오류 수정
Grammatical Error Correction by Poor Comprehenders and Normally Developing Children in 3-6 Grades
언어치료연구 |
19 |
3 |
2010 |
교육학