읽기 이해

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 인식/의식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105785

STNet ID : 1003495

한자 : --理解
영어 : reading comprehension

c02-02 인식/의식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

hasIssue (이슈/주제)

대응

a01-05-02 인간(장애/질병) 인간(장애/질병)

읽기 이해부진 () [ --理解不進 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

단어 인지 () [ 單語認知 ]

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

읽기 성취 [ --成就 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

읽기 유창성 () [ --流暢性 ]

RT (관련어)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

읽기 중재 () [ --仲裁 ]

생활 속 글감을 활용한 마인드맵 교수가 중학교 자폐 학생의 읽기 전략 수행 및 읽기 이해에 미치는 영향

The Effects of Mind-Map Strategy Instruction Using Reading Materials from Daily Life on Reading Strategy Use and Reading Comprehension of Middle School Students with Autism

자폐성장애연구 | 11 | 1 | 2011 | 특수교육

한국형 학습장애 진단 모형 탐색: 읽기 성취와 읽기 심리처리를 통한 읽기장애 진단 모형

Exploring the Diagnosis Model of Learning Disability: Through Test of Reading Achievement and Reading Psychological Processes

학습장애연구 | 8 | 2 | 2011 | 교육학

읽기 성취 및 읽기 심리처리 검사의 신뢰도와 타당도에 관한 연구: 경기도와 충청남도 지역을 중심으로

Reliability and Validity of a Test of Reading Achievement and Reading Psychological Processes: Focusing on Gyeonggi-do and Chungcheongnam-do

Communication Sciences and Disorders | 16 | 3 | 2011 | 교육학

상보적 읽기전략 교수가 읽기부진아의 읽기유창성 및 읽기이해에 미치는 영향

The Effect of Collaborative Strategic Reading on Reading Fluency and Comprehension of Low-Achieving Students in Reading

학습장애연구 | 7 | 2 | 2010 | 교육학

상보적 읽기전략 교수가 읽기부진아의 읽기유창성 및 읽기이해에 미치는 영향

The Effect of Collaborative Strategic Reading on Reading Fluency and Comprehension of Low-Achieving Students in Reading

학습장애연구 | 7 | 2 | 2010 | 교육학

이야기문법 중심 언어중재가 지적장애 아동의 이야기 글 읽기 이해능력에 미치는 효과

The Effects of Language Intervention Based on Story Grammar for Comprehension of Written Stories in Children with Intellectual Disabilities

언어치료연구 | 20 | 3 | 2011 | 교육학

단어인지, 읽기유창성, 읽기이해에 대한 예측 연구: 5세와 6세 아동을 대상으로 실시한 종단연구

Prediction of Word Recognition, Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Longitudinal Study of 5-year-old and 6-year-old Children

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

단어인지, 읽기유창성, 읽기이해에 대한 예측 연구: 5세와 6세 아동을 대상으로 실시한 종단연구

Prediction of Word Recognition, Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Longitudinal Study of 5-year-old and 6-year-old Children

초등교육연구 | 23 | 4 | 2010 | 교육학

텍스트 상세화가 한국어 읽기 이해와 우연적 어휘 학습에 미치는 영향

Effects of text elaboration on reading comprehension and incidental vocabulary learning of Korean

응용언어학 | 26 | 1 | 2010 | 언어학

텍스트 상세화가 한국어 읽기 이해와 우연적 어휘 학습에 미치는 영향

Effects of text elaboration on reading comprehension and incidental vocabulary learning of Korean

응용언어학 | 26 | 1 | 2010 | 언어학

알고 있는 단어의 텍스트 점유율이 읽기 이해 및 우연적 어휘 학습에 미치는 영향

Effects of lexical coverage on reading comprehension and incidental vocabulary learning

응용언어학 | 27 | 1 | 2011 | 언어학

ADHD아동의 읽기 이해점검능력

Reading Comprehension Monitoring in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder(ADHD)

학습장애연구 | 9 | 2 | 2012 | 교육학

아동문학 텍스트 기반 초등영어 읽기 전략 지도

Teaching of reading strategies in primary English through the use of children’s literature

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

아동문학 텍스트 기반 초등영어 읽기 전략 지도

Teaching of reading strategies in primary English through the use of children’s literature

초등영어교육 | 16 | 3 | 2010 | 영어교육

단순 읽기 관점에 따른 지적장애 중학생의 읽기 특성

Simple View of Reading in Secondary School Students with Intellectual Disabilities

지적장애연구 | 12 | 3 | 2010 | 사회과학일반

단순 읽기 관점에 따른 지적장애 중학생의 읽기 특성

Simple View of Reading in Secondary School Students with Intellectual Disabilities

지적장애연구 | 12 | 3 | 2010 | 사회과학일반

정신지체아동의 읽기이해 연구 동향

A Research Review of Reading Comprehension for Children with Intellectual Disabilities

지적장애연구 | 14 | 3 | 2012 | 사회과학일반

읽기장애 아동의 효과적인 읽기 이해 전략에 대한 비교 연구

A Comparative Study on the Effective Reading Comprehension Strategy in Children with Reading Disabilities: Retelling and Writing

발달장애연구 | 16 | 3 | 2012 | 특수교육

직접교수 원리를 적용한 주인공 의도 파악하기 교수가 읽기장애학생의 읽기이해에 미치는 영향

The Effects of Instruction in the Identification of Character Motives of Applying to Direct Instruction Principles for Poor Comprehenders' Reading Comprehension

학습장애연구 | 8 | 3 | 2011 | 교육학

학령기 뇌성마비아동의 이야기 읽기이해 특성

Reading Comprehension of Narrative Textin School-Age Children with Cerebral Palsy

언어치료연구 | 19 | 3 | 2010 | 교육학

학령기 뇌성마비아동의 이야기 읽기이해 특성

Reading Comprehension of Narrative Textin School-Age Children with Cerebral Palsy

언어치료연구 | 19 | 3 | 2010 | 교육학

Korean college students’ reading strategy use to comprehend academic texts in English

응용언어학 | 26 | 3 | 2010 | 언어학

Korean college students’ reading strategy use to comprehend academic texts in English

응용언어학 | 26 | 3 | 2010 | 언어학

초등학생의 읽기이해 능력 예측변인에 관한 연구

Prediction of Reading Comprehension in Elementary School Students

Communication Sciences and Disorders | 15 | 3 | 2010 | 교육학

초등학생의 읽기이해 능력 예측변인에 관한 연구

Prediction of Reading Comprehension in Elementary School Students

Communication Sciences and Disorders | 15 | 3 | 2010 | 교육학