음운인식, 빠른 자동 이름대기, 자모지식, 단기기억, 작동기억과 한글 단어인지 능력 간의 관련성에 관한 연구: 읽기장애 조기선별을 위한 기초연구
The Relationship of Phonological Awareness, Rapid Naming, Letter Knowledge, Short-term Memory, and Working Memory to Hangul Word Recognition Abilities
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
음운인식, 빠른 자동 이름대기, 자모지식, 단기기억, 작동기억과 한글 단어인지 능력 간의 관련성에 관한 연구: 읽기장애 조기선별을 위한 기초연구
The Relationship of Phonological Awareness, Rapid Naming, Letter Knowledge, Short-term Memory, and Working Memory to Hangul Word Recognition Abilities
특수교육학연구 |
45 |
1 |
2010 |
교육학
스크립트화된 합성 파닉스 교수가 읽기장애학생의 한글 단어인지에 미치는 효과
The Effect of Scripted, Synthetic Phonics Instruction Program on Word Identification of Children with Reading Disabilities
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
초등학생의 읽기이해 능력 예측변인에 관한 연구
Prediction of Reading Comprehension in Elementary School Students
Communication Sciences and Disorders |
15 |
3 |
2010 |
교육학
초등학생의 읽기이해 능력 예측변인에 관한 연구
Prediction of Reading Comprehension in Elementary School Students
Communication Sciences and Disorders |
15 |
3 |
2010 |
교육학
읽기 성취 및 읽기 심리처리 검사의 신뢰도와 타당도에 관한 연구: 경기도와 충청남도 지역을 중심으로
Reliability and Validity of a Test of Reading Achievement and Reading Psychological Processes: Focusing on Gyeonggi-do and Chungcheongnam-do
Communication Sciences and Disorders |
16 |
3 |
2011 |
교육학
한국형 학습장애 진단 모형 탐색: 읽기 성취와 읽기 심리처리를 통한 읽기장애 진단 모형
Exploring the Diagnosis Model of Learning Disability: Through Test of Reading Achievement and Reading Psychological Processes
학습장애연구 |
8 |
2 |
2011 |
교육학
단어 인지에 미치는 낭독의 효과
The Effects of Oral Reading on Word Recognition
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
23 |
2 |
2011 |
심리과학
노화, 주파수여과, 시간압축이 단음절 및 환경음 인지에 미치는 영향
Effects of aging, spectral filtering, and temporal compression on word and environmental sound recognition
Audiology and Speech Research |
7 |
1 |
2011 |
청능치료교육
문식성 발달에 대한 인지심리학적 접근
Cognitive Psychological Approachto Literacy Development
한국초등국어교육 |
42 |
2010 |
국어교육
문식성 발달에 대한 인지심리학적 접근
Cognitive Psychological Approachto Literacy Development
한국초등국어교육 |
|
42 |
2010 |
국어교육
단어인지, 읽기유창성, 읽기이해에 대한 예측 연구: 5세와 6세 아동을 대상으로 실시한 종단연구
Prediction of Word Recognition, Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Longitudinal Study of 5-year-old and 6-year-old Children
초등교육연구 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
단어인지, 읽기유창성, 읽기이해에 대한 예측 연구: 5세와 6세 아동을 대상으로 실시한 종단연구
Prediction of Word Recognition, Reading Fluency, and Reading Comprehension: A Longitudinal Study of 5-year-old and 6-year-old Children
초등교육연구 |
23 |
4 |
2010 |
교육학
한국어 명사 어절의 처리 과정
Processing of Korean Noun Eojeols
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
22 |
4 |
2010 |
심리과학
한국어 명사 어절의 처리 과정
Processing of Korean Noun Eojeols
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
22 |
4 |
2010 |
심리과학
초등학교 읽기장애 학생과 일반 학생의 단어인지 특성 비교 연구: 단어인지 수행력 및 오류 패턴 비교
A Comparison of Word Recognition Skills between Elementary Students with Reading Disabilities and Students without Disabilities: Focusing on Word Recognition Performance and Error Patterns
Communication Sciences and Disorders |
15 |
4 |
2010 |
교육학
초등학교 읽기장애 학생과 일반 학생의 단어인지 특성 비교 연구: 단어인지 수행력 및 오류 패턴 비교
A Comparison of Word Recognition Skills between Elementary Students with Reading Disabilities and Students without Disabilities: Focusing on Word Recognition Performance and Error Patterns
Communication Sciences and Disorders |
15 |
4 |
2010 |
교육학
초등학생의 단어인지와 읽기유창성에 대한 예측변인 연구
Predictors of Word Recognition and Reading Fluency Abilities of Elementary School Students
초등교육연구 |
24 |
1 |
2011 |
교육학
한글 정보 처리의 연구를 둘러싼 몇 가지 문제의 검토
Critiques of Research in Hangul Information Processing
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
22 |
1 |
2010 |
심리과학
한글 정보 처리의 연구를 둘러싼 몇 가지 문제의 검토
Critiques of Research in Hangul Information Processing
한국심리학회지: 인지 및 생물 |
22 |
1 |
2010 |
심리과학
한자어 인지와 학습에서 의미투명성의 효과
Semantic Transparency Effects in the Recognition and Learning of Sino-Korean Words
교육심리연구 |
26 |
2 |
2012 |
교육학
일반학생과 읽기장애학생의 단어인지 정확도 및 속도 특성 연구
A Comparison of Elementary Students with Reading Disabilities to Students without Disabilities on Word Recognition Accuracy and Speed
Communication Sciences and Disorders |
17 |
3 |
2012 |
교육학