수업 참여

연구분야 : B120100 사회과학 > 교육학 > 교육학일반

클래스 : 교육활동

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.105983

STNet ID : 1003622

한자 : 受業參與
영어 : academic engagement

b01-02 교육활동

행위자

학생 (學生)

행위대상(자)

수업 (授業)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isAffectedBy (영향요인)

 

b01-02 교육활동 교육활동

수업과정 [ 授業過程 ]

학습자의 수업 참여 측정도구 개발

A development of learner participation scale in instruction

교육방법연구 | 22 | 1 | 2010 | 교육학

학습자의 수업 참여 측정도구 개발

A development of learner participation scale in instruction

교육방법연구 | 22 | 1 | 2010 | 교육학

기본심리욕구와 수업참여를 매개로 한 학생-교사애착관계와 학업성취도의 관계: 교사지지와 학생-교사애착관계의 의미와 역할의 차이를 중심으로

The Relationship between Student-Teacher Attachment Relationship and Academic Achievement mediated by Basic Psychological Needs and Academic Engagement: Differences in the Meaning and Roles of Teacher Support and Student-Teacher Attachment Relationship

교육심리연구 | 25 | 4 | 2011 | 교육학

Enhancing Learner Autonomy through Participation: Using Authentic Materials

Foreign Languages Education | 17 | 3 | 2010 | 언어학

Enhancing Learner Autonomy through Participation: Using Authentic Materials

Foreign Languages Education | 17 | 3 | 2010 | 언어학

근거이론적 접근을 통한 대학생의 수업참여 특성 이해

Understanding the Characteristics of Class Participation of University Students through the Grounded Theory Approach

한국교육 | 37 | 4 | 2010 | 교육학

근거이론적 접근을 통한 대학생의 수업참여 특성 이해

Understanding the Characteristics of Class Participation of University Students through the Grounded Theory Approach

한국교육 | 37 | 4 | 2010 | 교육학

초, 중학교급별 교실목표구조 기본심리욕구, 수업참여간의 구조적 관계 분석

The Structural Relationship Among Classroom Goal Structures, Basic Psychological Needs, and Academic Engagement of Elementary and Middle School Students

교육심리연구 | 26 | 3 | 2012 | 교육학

학습자의 기본적 심리 욕구와 교사의 자율성지지 및 교수전략이 학습자의 수업 참여에 미치는 영향 분석

An analysis of effects of learner' basic psychological needs, and instructor's support for autonomy and instructional strategies on learner participation in instruction

교육방법연구 | 23 | 1 | 2011 | 교육학

대학생의 수업 참여에 영향을 미치는 변인 탐색

Exploring the factors that influence college students' class participation: Focus on autonomy support, academic self-efficacy, and task value

교육방법연구 | 24 | 2 | 2012 | 교육학

국어 수업 참여에 대한 학습자 인식 실태 분석

A Study on Korean Class Participation of High School Students

국어교육연구 | 29 | 2012 | 국어교육

수업참여 관점에서 바라 본 수업지도안 분석 연구

An analysis on the lesson plans from the class-participation point of view

초등교육연구 | 23 | 1 | 2010 | 교육학

수업참여 관점에서 바라 본 수업지도안 분석 연구

An analysis on the lesson plans from the class-participation point of view

초등교육연구 | 23 | 1 | 2010 | 교육학