수학 및 과학 성취도와 정의적 특성과의관계에 대한 국제 비교
A Cross-national Analysis on the Relationship Between Achievement and Affective Characteristics in Mathematics and Science
교육과정평가연구 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
수학 및 과학 성취도와 정의적 특성과의관계에 대한 국제 비교
A Cross-national Analysis on the Relationship Between Achievement and Affective Characteristics in Mathematics and Science
교육과정평가연구 |
13 |
3 |
2010 |
교육학
TIMSS 성취모형에 근거한 대한민국, 싱가포르, 홍콩, 일본의 학업성취와 교육맥락변인간의 구조적 관계 비교
A Comparison of Multi-level Models for Mathematics Performance across Korea, Singapore, Japan and Hong Kong
교육과정평가연구 |
13 |
2 |
2010 |
교육학
TIMSS 성취모형에 근거한 대한민국, 싱가포르, 홍콩, 일본의 학업성취와 교육맥락변인간의 구조적 관계 비교
A Comparison of Multi-level Models for Mathematics Performance across Korea, Singapore, Japan and Hong Kong
교육과정평가연구 |
13 |
2 |
2010 |
교육학
고등학생의 수학성취도에 영향을 미치는 부모의 기대와 참여, 학생의 자아-효능감과 학업적 관여도의 효과
A Study to Investigate the Effects of Parent Expectation, Parental Involvement, Self-efficacy, and Academic Engagement on High School Student's Math Achievement
청소년학연구 |
19 |
2 |
2012 |
기타사회과학
수학학습 부진아 지도방안으로써의 수학일지 쓰기
Mathematical Journal Writing as a Method of Improving Mathematical Attitudes and Achievements for Underachieve Students
한국학교수학회논문집 |
13 |
4 |
2010 |
교육학
수학학습 부진아 지도방안으로써의 수학일지 쓰기
Mathematical Journal Writing as a Method of Improving Mathematical Attitudes and Achievements for Underachieve Students
한국학교수학회논문집 |
13 |
4 |
2010 |
교육학
수학동화를 이용한 일지쓰기 활동이 수학교과학습부진아의 수학성취도와 수학 학습태도에 미치는 영향
The Effects of the Journal Writing Using the Math Fairy Tales on the Academic Achievement and Learning Attitude in Mathematics of Elementary Math Underachievers
특수아동교육연구 |
13 |
1 |
2011 |
교육학
중등영재아와 일반아의 수학성취도 발달에 대한 가정의 사회적 자본 영향력 분석
Impact analysis of the domestic social capital, dealing with development of mathematical achievement on gifted and the general students in secondary school
중등교육연구 |
59 |
4 |
2011 |
교육학
학교 특성이 중학생의 국어, 영어, 수학 성취도에 미치는 영향
The effects of school's characteristics on Korean, English, Maths achievement test for the 9th grade students
교육학연구 |
49 |
4 |
2011 |
교육학
The Influences of Mathematics Motivated Beliefs, Test Anxiety and Cognitive Learning Strategies in Mathematics Achievement of Mongolian High School Graduating Students
몽고 고등학교 졸업자들의 동기적 신념, 시험 불안, 인지 학습 전략, 그리고 수학 학업 성취도의 관계
사고개발 |
8 |
1 |
2012 |
교육심리학
초등수학 서술형 평가에서 나타나는 오류 유형 분석
Analysis on Error Types of Descriptive Evaluations in the Learning of Elementary Mathematics
한국초등수학교육학회지 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
초등수학 서술형 평가에서 나타나는 오류 유형 분석
Analysis on Error Types of Descriptive Evaluations in the Learning of Elementary Mathematics
한국초등수학교육학회지 |
14 |
3 |
2010 |
교육학