흑백게임을 활용한 수학영재들의 R&E 연구 소재 개발
Developing a Material Topic and some Questions with Blackout Game for the Mathematically Gifted Students' R&E
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
흑백게임을 활용한 수학영재들의 R&E 연구 소재 개발
Developing a Material Topic and some Questions with Blackout Game for the Mathematically Gifted Students' R&E
학교수학 |
12 |
3 |
2010 |
수학교육학
숫자 1, 9, 9, 6을 이용하여 1에서 100까지 만들기 과제 적용 결과 분석
Result Analysis on Making Activities 1 to 100 with digits 1, 9, 9, 6
초등수학교육 |
13 |
2 |
2010 |
수학교육학
숫자 1, 9, 9, 6을 이용하여 1에서 100까지 만들기 과제 적용 결과 분석
Result Analysis on Making Activities 1 to 100 with digits 1, 9, 9, 6
초등수학교육 |
13 |
2 |
2010 |
수학교육학
분동을 활용한 문제의 수학적 탐구
Mathematical Exploration of Counterweight Activities
한국초등수학교육학회지 |
14 |
1 |
2010 |
교육학
분동을 활용한 문제의 수학적 탐구
Mathematical Exploration of Counterweight Activities
한국초등수학교육학회지 |
14 |
1 |
2010 |
교육학
동료를 지도하는 수학 학습 능력 우수 학생의 학습 과정 탐색
Exploring on Learning Process of Higher-Level Performers during Peer Tutoring in Mathematics
학교수학 |
12 |
2 |
2010 |
수학교육학
동료를 지도하는 수학 학습 능력 우수 학생의 학습 과정 탐색
Exploring on Learning Process of Higher-Level Performers during Peer Tutoring in Mathematics
학교수학 |
12 |
2 |
2010 |
수학교육학
초등학교 교사들의 수학교육 목적 인식 실태 조사
A Survey of Elementary School Teachers' Conception of the Aims of Teaching Mathematics
초등수학교육 |
14 |
3 |
2011 |
수학교육학
양변 연산식에서 문제풀이전략 유형과 학생들의 등호개념 발달 연구: 정답반응은 등호의 관계적 개념을 뜻하는가?
Analysis of children's two sides of equivalence problems solving strategies and development of the concept of equality: Does a correct response imply the relational concept of equal sign?
학습자중심교과교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교과교육학
양변 연산식에서 문제풀이전략 유형과 학생들의 등호개념 발달 연구: 정답반응은 등호의 관계적 개념을 뜻하는가?
Analysis of children's two sides of equivalence problems solving strategies and development of the concept of equality: Does a correct response imply the relational concept of equal sign?
학습자중심교과교육연구 |
10 |
2 |
2010 |
교과교육학
중학교 학생들의 수학적 모델링 과정 분석 - 사고 양식을 중심으로 -
An analysis of the Middle School Students' Modelling Process
교과교육학연구 |
16 |
3 |
2012 |
교과교육학
Lakatos의 증명과 반박의 원리를 활용한 주제 탐구형 교수․학습 상황 분석
An Analysis of Project-Based Teaching and Learning Situation Using Lakatos' Proof and Refutation
교원교육 |
27 |
4 |
2011 |
교육학
선분의 등분할 작도에 나타나는 6학년 영재․일반 학급 학생들의 수학적 사고
Mathematical Thinking of Sixth-Grade Gifted⋅Normal Class Students in the Equal Division Process of Line Segments
한국초등수학교육학회지 |
15 |
2 |
2011 |
교육학
학습자와 함께 하는 수학게임 및 퍼즐 활용에 관한 연구
A Study of Mathematical Game and Puzzles With Learners
한국초등수학교육학회지 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
학습자와 함께 하는 수학게임 및 퍼즐 활용에 관한 연구
A Study of Mathematical Game and Puzzles With Learners
한국초등수학교육학회지 |
14 |
3 |
2010 |
교육학
수학적 사고의 발달 메커니즘에 기초한 교과서 분석 연구
An Analysis of Mathematics Textbook on the Developmental Mechanism of Mathematical Thinking
한국학교수학회논문집 |
14 |
2 |
2011 |
교육학