수학적 사고

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.106611

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N2:부분

hasComponent (구성요소)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

대수적 사고 [ 代數的 思考 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

양적-수학적 사유 () [ 量的-數學的思考 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

d01-03 분과학문 분과학문

초등 수학 [ 初等數學 ]

RT (관련어)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

수학적창의성 [ 數學的創意性 ]

흑백게임을 활용한 수학영재들의 R&E 연구 소재 개발

Developing a Material Topic and some Questions with Blackout Game for the Mathematically Gifted Students' R&E

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

흑백게임을 활용한 수학영재들의 R&E 연구 소재 개발

Developing a Material Topic and some Questions with Blackout Game for the Mathematically Gifted Students' R&E

학교수학 | 12 | 3 | 2010 | 수학교육학

숫자 1, 9, 9, 6을 이용하여 1에서 100까지 만들기 과제 적용 결과 분석

Result Analysis on Making Activities 1 to 100 with digits 1, 9, 9, 6

초등수학교육 | 13 | 2 | 2010 | 수학교육학

숫자 1, 9, 9, 6을 이용하여 1에서 100까지 만들기 과제 적용 결과 분석

Result Analysis on Making Activities 1 to 100 with digits 1, 9, 9, 6

초등수학교육 | 13 | 2 | 2010 | 수학교육학

분동을 활용한 문제의 수학적 탐구

Mathematical Exploration of Counterweight Activities

한국초등수학교육학회지 | 14 | 1 | 2010 | 교육학

분동을 활용한 문제의 수학적 탐구

Mathematical Exploration of Counterweight Activities

한국초등수학교육학회지 | 14 | 1 | 2010 | 교육학

동료를 지도하는 수학 학습 능력 우수 학생의 학습 과정 탐색

Exploring on Learning Process of Higher-Level Performers during Peer Tutoring in Mathematics

학교수학 | 12 | 2 | 2010 | 수학교육학

동료를 지도하는 수학 학습 능력 우수 학생의 학습 과정 탐색

Exploring on Learning Process of Higher-Level Performers during Peer Tutoring in Mathematics

학교수학 | 12 | 2 | 2010 | 수학교육학

초등학교 교사들의 수학교육 목적 인식 실태 조사

A Survey of Elementary School Teachers' Conception of the Aims of Teaching Mathematics

초등수학교육 | 14 | 3 | 2011 | 수학교육학

양변 연산식에서 문제풀이전략 유형과 학생들의 등호개념 발달 연구: 정답반응은 등호의 관계적 개념을 뜻하는가?

Analysis of children's two sides of equivalence problems solving strategies and development of the concept of equality: Does a correct response imply the relational concept of equal sign?

학습자중심교과교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교과교육학

양변 연산식에서 문제풀이전략 유형과 학생들의 등호개념 발달 연구: 정답반응은 등호의 관계적 개념을 뜻하는가?

Analysis of children's two sides of equivalence problems solving strategies and development of the concept of equality: Does a correct response imply the relational concept of equal sign?

학습자중심교과교육연구 | 10 | 2 | 2010 | 교과교육학

중학교 학생들의 수학적 모델링 과정 분석 - 사고 양식을 중심으로 -

An analysis of the Middle School Students' Modelling Process

교과교육학연구 | 16 | 3 | 2012 | 교과교육학

Lakatos의 증명과 반박의 원리를 활용한 주제 탐구형 교수․학습 상황 분석

An Analysis of Project-Based Teaching and Learning Situation Using Lakatos' Proof and Refutation

교원교육 | 27 | 4 | 2011 | 교육학

선분의 등분할 작도에 나타나는 6학년 영재․일반 학급 학생들의 수학적 사고

Mathematical Thinking of Sixth-Grade Gifted⋅Normal Class Students in the Equal Division Process of Line Segments

한국초등수학교육학회지 | 15 | 2 | 2011 | 교육학

학습자와 함께 하는 수학게임 및 퍼즐 활용에 관한 연구

A Study of Mathematical Game and Puzzles With Learners

한국초등수학교육학회지 | 14 | 3 | 2010 | 교육학

학습자와 함께 하는 수학게임 및 퍼즐 활용에 관한 연구

A Study of Mathematical Game and Puzzles With Learners

한국초등수학교육학회지 | 14 | 3 | 2010 | 교육학

수학적 사고의 발달 메커니즘에 기초한 교과서 분석 연구

An Analysis of Mathematics Textbook on the Developmental Mechanism of Mathematical Thinking

한국학교수학회논문집 | 14 | 2 | 2011 | 교육학