전문상담교사의 역할 수행 스트레스가 소진에 미치는 영향 : 자기효능감과 사회적 지지의 조절효과
The Influence of Professional School Counselors' Role Stress on Their Burnout : Moderating Effect of Self-Efficacy and Social Support
교원교육 |
27 |
3 |
2011 |
교육학
학교폭력 사건에 대한 교사의 인식과 경험에 대한 질적연구
Teachers' Experiences on School Violence
상담학연구 |
12 |
5 |
2011 |
교육학
학생복지 관련 전문가들의 역할・정체성 비교 연구
The Comparison Research on the Role and Identity of Student Welfare Specialists
청소년학연구 |
17 |
2 |
2010 |
기타사회과학
학생복지 관련 전문가들의 역할・정체성 비교 연구
The Comparison Research on the Role and Identity of Student Welfare Specialists
청소년학연구 |
17 |
2 |
2010 |
기타사회과학
집단따돌림 해결을 위한 전문상담교사의 전학교 접근
School Counselor's Whole-school Approach to School Bullying
상담학연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
집단따돌림 해결을 위한 전문상담교사의 전학교 접근
School Counselor's Whole-school Approach to School Bullying
상담학연구 |
11 |
1 |
2010 |
교육학
학교상담법제화에 대한 요구 분석
Need Analysis for the Legalization of School Counseling
교육행정학연구 |
29 |
1 |
2011 |
교육학
학교상담의 도움요소와 불만족요소에 대한 개념도 연구: 중학생 내담자와 전문상담교사의 인식비교
Concept Map of Helpful and Dissatisfied Aspect in School Counseling-The comparison between middle school student clients' perception and school counselor conjectures-
한국심리학회지:학교 |
7 |
2 |
2010 |
학교/교육심리
학교상담의 도움요소와 불만족요소에 대한 개념도 연구: 중학생 내담자와 전문상담교사의 인식비교
Concept Map of Helpful and Dissatisfied Aspect in School Counseling-The comparison between middle school student clients' perception and school counselor conjectures-
한국심리학회지:학교 |
7 |
2 |
2010 |
학교/교육심리
전문상담교사와 일반상담교사 배치 학교 학생들의 학교상담에 대한 인식
Students' awareness of school counseling in schools with a professional counselor and a regular counselor
상담학연구 |
12 |
6 |
2011 |
교육학
전문상담교사의 전문성 증진을 위한 교육요구분석
Educational Needs Assessment for Professional Development of Korean Professional School Counselors
상담학연구 |
13 |
1 |
2012 |
교육학
DACUM법을 활용한 전문상담교사의 직무분석 연구
Job Analysis of School Counselor using DACUM method
한국교원교육연구 |
27 |
2 |
2010 |
교육학
DACUM법을 활용한 전문상담교사의 직무분석 연구
Job Analysis of School Counselor using DACUM method
한국교원교육연구 |
27 |
2 |
2010 |
교육학
DACUM법을 활용한 전문상담교사 양성 및 계속교육과정 개발 연구
A Study on the Development of Training and Ongoing Education Curriculum of Professional School Counselor using DACUM method
한국교원교육연구 |
28 |
4 |
2011 |
교육학
전문상담교사의 역할갈등과 소진의 관계에서 전문직 정체성의 조절효과
A Moderating Effect of Professional Identity for the Professional School Counselors in the Relationship between Role Conflict and Burnout
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 |
22 |
1 |
2010 |
심리과학
전문상담교사의 역할갈등과 소진의 관계에서 전문직 정체성의 조절효과
A Moderating Effect of Professional Identity for the Professional School Counselors in the Relationship between Role Conflict and Burnout
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 |
22 |
1 |
2010 |
심리과학