전문 상담 교사

연구분야 : B121000 사회과학 > 교육학 > 교육상담

클래스 : 인간(직업)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107421

STNet ID : 1004727

한자 : 專門相談敎師
영어 : school counselor

a01-06-01 인간(직업)

활동

진로 상담 (進路相談)

학생 상담 (學生相談)

직업의대상

학생 (學生)

직업분류(군)

교육전문가

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교사 () [ 敎師 ]

R1:개념적

RT (관련어)

dealsWith

b01-01 행위/활동 행위/활동

집단 따돌림 [ 集團-- ]

RT (관련어)

유사동의어

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

교육 상담 교사 [ 敎育相談敎師 ]

전문상담교사의 역할 수행 스트레스가 소진에 미치는 영향 : 자기효능감과 사회적 지지의 조절효과

The Influence of Professional School Counselors' Role Stress on Their Burnout : Moderating Effect of Self-Efficacy and Social Support

교원교육 | 27 | 3 | 2011 | 교육학

학교폭력 사건에 대한 교사의 인식과 경험에 대한 질적연구

Teachers' Experiences on School Violence

상담학연구 | 12 | 5 | 2011 | 교육학

학생복지 관련 전문가들의 역할・정체성 비교 연구

The Comparison Research on the Role and Identity of Student Welfare Specialists

청소년학연구 | 17 | 2 | 2010 | 기타사회과학

학생복지 관련 전문가들의 역할・정체성 비교 연구

The Comparison Research on the Role and Identity of Student Welfare Specialists

청소년학연구 | 17 | 2 | 2010 | 기타사회과학

집단따돌림 해결을 위한 전문상담교사의 전학교 접근

School Counselor's Whole-school Approach to School Bullying

상담학연구 | 11 | 1 | 2010 | 교육학

집단따돌림 해결을 위한 전문상담교사의 전학교 접근

School Counselor's Whole-school Approach to School Bullying

상담학연구 | 11 | 1 | 2010 | 교육학

학교상담법제화에 대한 요구 분석

Need Analysis for the Legalization of School Counseling

교육행정학연구 | 29 | 1 | 2011 | 교육학

학교상담의 도움요소와 불만족요소에 대한 개념도 연구: 중학생 내담자와 전문상담교사의 인식비교

Concept Map of Helpful and Dissatisfied Aspect in School Counseling-The comparison between middle school student clients' perception and school counselor conjectures-

한국심리학회지:학교 | 7 | 2 | 2010 | 학교/교육심리

학교상담의 도움요소와 불만족요소에 대한 개념도 연구: 중학생 내담자와 전문상담교사의 인식비교

Concept Map of Helpful and Dissatisfied Aspect in School Counseling-The comparison between middle school student clients' perception and school counselor conjectures-

한국심리학회지:학교 | 7 | 2 | 2010 | 학교/교육심리

전문상담교사와 일반상담교사 배치 학교 학생들의 학교상담에 대한 인식

Students' awareness of school counseling in schools with a professional counselor and a regular counselor

상담학연구 | 12 | 6 | 2011 | 교육학

전문상담교사의 전문성 증진을 위한 교육요구분석

Educational Needs Assessment for Professional Development of Korean Professional School Counselors

상담학연구 | 13 | 1 | 2012 | 교육학

DACUM법을 활용한 전문상담교사의 직무분석 연구

Job Analysis of School Counselor using DACUM method

한국교원교육연구 | 27 | 2 | 2010 | 교육학

DACUM법을 활용한 전문상담교사의 직무분석 연구

Job Analysis of School Counselor using DACUM method

한국교원교육연구 | 27 | 2 | 2010 | 교육학

DACUM법을 활용한 전문상담교사 양성 및 계속교육과정 개발 연구

A Study on the Development of Training and Ongoing Education Curriculum of Professional School Counselor using DACUM method

한국교원교육연구 | 28 | 4 | 2011 | 교육학

전문상담교사의 역할갈등과 소진의 관계에서 전문직 정체성의 조절효과

A Moderating Effect of Professional Identity for the Professional School Counselors in the Relationship between Role Conflict and Burnout

한국심리학회지: 상담 및 심리치료 | 22 | 1 | 2010 | 심리과학

전문상담교사의 역할갈등과 소진의 관계에서 전문직 정체성의 조절효과

A Moderating Effect of Professional Identity for the Professional School Counselors in the Relationship between Role Conflict and Burnout

한국심리학회지: 상담 및 심리치료 | 22 | 1 | 2010 | 심리과학