프랜차이즈 기업의 지식경영 전략 : 파리바게뜨 사례를 중심으로
Knowledge Management Strategy of a Franchise Business : The Case of a Paris Baguette Bakery
유통과학연구 |
10 |
6 |
2012 |
산업/서비스경제
고객의 커피전문점 선택속성 평가와 애호도에 관한 연구 -프랜차이즈와 개별점포의 비교를 중심으로-
A Study on Customer’s Selection of and Loyalty to Coffee Shops : Comparison between Franchised and Individual Shops
동북아관광연구 |
8 |
3 |
2012 |
기타관광학
『상법총칙 ․ 상행위편』의 개정방향 - 2010년 개정된 『상법총칙 ․ 상행위편』주요쟁점 및 검토-
The Outline and Framework of the Revised Part of Commercial Act ; General Provisions and Commercial Activities -Focusing on the Main Issues and Review of the Commercial Act Revised in 2010-
외법논집 |
34 |
4 |
2010 |
법학
『상법총칙 ․ 상행위편』의 개정방향 - 2010년 개정된 『상법총칙 ․ 상행위편』주요쟁점 및 검토-
The Outline and Framework of the Revised Part of Commercial Act ; General Provisions and Commercial Activities -Focusing on the Main Issues and Review of the Commercial Act Revised in 2010-
외법논집 |
34 |
4 |
2010 |
법학
한국 소상공인의 조직화와 체인 인식도에 관한 정책 지원 모델 연구
A Study on Policy Support Model for Korean Small Businessman’s Systematization and Chain Recognition
중소기업연구 |
32 |
3 |
2010 |
경영학
가맹본부의 배타적 영업지역보호에 대한 탐색적 연구
A New Exploratory Research on Franchisor's Provision of Exclusive Territories
유통연구 |
17 |
1 |
2012 |
경영학
영세 소상공인 조직화에 대한 직능업종별 차이분석과 경영성과
An Analysis of the Differences in Management Performance by BusinessCategories from the Perspective of Small Business Systematization
유통과학연구 |
9 |
2 |
2011 |
산업/서비스경제
An impact of transaction specific assets on international market entry mode:An empirical study in the hospitality industry
거래특유자산이 해외시장 진입에 미치는 영향:환대산업 기업을 중심으로
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
한식 패스트푸드형 프랜차이즈 레스토랑 미국 진출/성장을 위한 디자인 모형 기초연구
Fundamental research for making design-model toward launch & development of Korean franchised-fast food cuisine in US market
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
한식 패스트푸드형 프랜차이즈 레스토랑 미국 진출/성장을 위한 디자인 모형 기초연구
Fundamental research for making design-model toward launch & development of Korean franchised-fast food cuisine in US market
기초조형학연구 |
11 |
6 |
2010 |
예술일반
퍼스의 기호학적 분석에 따른 프랜차이즈 브랜드 아이덴티티 전략안 연구 - 프랜차이즈‘미꾸라지 먹은 메기매운탕’ BI 개발 사례를 중심으로 -
A Study on Brand Identity Strategy for Introduction of New Franchise - Focusing on BI Development Case of a Promising Franchise ‘Catfish Spicy Soup Eating Loach’-
정보디자인학연구 |
14 |
2 |
2011 |
정보디자인
프랜차이즈 산업의 발전방안
A study on the developmental ideas of Franchising industry in Korea
벤처창업연구 |
7 |
2 |
2012 |
창업/벤처기업
비대칭 정보 상황에서의 프랜차이즈 계약에 관한 게임이론적 분석
Optimal Franchise Contract with Asymmetric Information
한국생산관리학회지 |
22 |
3 |
2011 |
경영학
외식 프랜차이즈의 프랜차이저 지원활동이 프랜차이지의 신뢰, 관계결속, 몰입, 성과에 미치는 영향
The Influence of Franchisor's Support of Foodservice Franchising on Trust, Relational Bonding, Commitment and Performance of Franchisee.
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
외식 프랜차이즈의 프랜차이저 지원활동이 프랜차이지의 신뢰, 관계결속, 몰입, 성과에 미치는 영향
The Influence of Franchisor's Support of Foodservice Franchising on Trust, Relational Bonding, Commitment and Performance of Franchisee.
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
프랜차이즈 복수지배구조 시스템 고객성과의 결정요인
The Determinants of Customer Performance of a Franchise Plural Governance System
마케팅관리연구 |
16 |
3 |
2011 |
경영학
가맹본부의 관리적 특성이 창업 가맹점주의 공정성 인지도에 미치는 효과
The effect of managerial characteristics of franchisor on the perceived justice of franchisee
벤처창업연구 |
7 |
2 |
2012 |
창업/벤처기업
프랜차이즈 가맹점의 서비스품질과 가맹본부에 대한 브랜드이미지가 고객만족에 미치는 영향
The effect of franchisee's service qualities and franchiser's brand image on consumer satisfaction in franchise system
마케팅관리연구 |
15 |
3 |
2010 |
경영학
프랜차이즈 가맹점의 서비스품질과 가맹본부에 대한 브랜드이미지가 고객만족에 미치는 영향
The effect of franchisee's service qualities and franchiser's brand image on consumer satisfaction in franchise system
마케팅관리연구 |
15 |
3 |
2010 |
경영학
의미 네트워크 분석을 통한 프랜차이즈 교육 프로그램 개발
Development of Franchise Education Program Through Semantic Network Analysis
Korea Business Review |
14 |
2 |
2010 |
경영교육
의미 네트워크 분석을 통한 프랜차이즈 교육 프로그램 개발
Development of Franchise Education Program Through Semantic Network Analysis
Korea Business Review |
14 |
2 |
2010 |
경영교육
프랜차이즈 기업의 신제품 개발 및 마케팅 전략: 파리바게뜨 사례
Product Development and Marketing Strategy of Franchise Business: The Case of Paris Baguette Bakery
Korea Business Review |
14 |
3 |
2011 |
경영교육
외식 프랜차이즈 브랜드 선정요인과 사업만족도, 성과 관계 연구
An Empirical Study on the Relationship between Selection factors of Franchise brand and Franchisee's Business Satisfaction, Performance
벤처창업연구 |
6 |
1 |
2011 |
창업/벤처기업
IT 기업 시장지향성에 따른 프랜차이즈 유통의 갈등에 관한 연구 : 전자 제품 판매 프랜차이즈를 중심으로
Market Orientation and Franchise Conflict
기업가정신과 벤처연구 |
13 |
4 |
2010 |
경영학
IT 기업 시장지향성에 따른 프랜차이즈 유통의 갈등에 관한 연구 : 전자 제품 판매 프랜차이즈를 중심으로
Market Orientation and Franchise Conflict
기업가정신과 벤처연구 |
13 |
4 |
2010 |
경영학
프랜차이즈산업의 관계특성 및 구매의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 - 중국 화장품 시장을 중심으로–
A Study on Factors Influencing Relationship Characteristics and Purchasing Intention of the Franchising Industry -Focusing on the Cosmetic Market in China-
경영교육연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
가맹금의 개념과 정의조항
A Study on the Legal Concept and Statutory Definition of Franchise Fee
고려법학 |
56 |
2010 |
법학
가맹금의 개념과 정의조항
A Study on the Legal Concept and Statutory Definition of Franchise Fee
고려법학 |
|
56 |
2010 |
법학
외식 프랜차이즈 가맹점의 지각된 관계 혜택이 신뢰, 의존, 몰입, 그리고 재계약 의도에 미치는 영향
The Effects of Food Service Franchisee’s Perceived Relationship Benefits on Trust, Dependence, Commitment, and Recontracting Intention
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
20 |
3 |
2012 |
사회과학
프랜차이즈 떡 카페의 실내 공간 연출에 관한 연구
A Study on Producing Interior of Franchised Rice Cake Cafe
한국문화공간건축학회논문집 |
35 |
2011 |
기타예술체육
프랜차이즈 가맹점 창업자의 기업가정신이 사업성과에 미치는 영향
A Study on the Factors of Franchisee's Entrepreneurship Influencing Business Performances
경영교육연구 |
27 |
3 |
2012 |
경영학
프랜차이즈 선택결정요인에 관한 연구
A Study on the Selection Determinants of Franchising
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
프랜차이즈 선택결정요인에 관한 연구
A Study on the Selection Determinants of Franchising
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
프랜차이즈 선택속성이 재계약 의사결정에 미치는 요인에 관한 실증연구
An Empirical Study on the Recontract Decision Making Factors of Franchisee
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
프랜차이즈 선택속성이 재계약 의사결정에 미치는 요인에 관한 실증연구
An Empirical Study on the Recontract Decision Making Factors of Franchisee
유통경영학회지 |
13 |
5 |
2010 |
무역학
베트남 시장에서 프랜차이즈 브랜드 구성요소가 브랜드 이미지와 브랜드 충성도에 미치는 영향:국가 이미지 유형에 따른 조절효과를 중심으로
Effects of Brand Constructs on Brand Image and Brand Loyalty in Vietnamese Franchise Market : Moderating Roles of Country Image Type
유통경영학회지 |
15 |
3 |
2012 |
무역학
외식업프랜차이즈시스템의 관계특성이 장기관계지향성에 미치는 영향: 갈등을 매개변수, 서울 경기지역을 중심으로
The Effect of Relationship Characteristics on Long-Term Orientation in The Franchise System: Mediating Effects of Conflict
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
외식업프랜차이즈시스템의 관계특성이 장기관계지향성에 미치는 영향: 갈등을 매개변수, 서울 경기지역을 중심으로
The Effect of Relationship Characteristics on Long-Term Orientation in The Franchise System: Mediating Effects of Conflict
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
中國에 있어서 프랜차이즈에 대한 法規制의 現況과 改善方向
China’s Present Legal Regulations and Improvement Orientations on Franchise
경영법률 |
20 |
4 |
2010 |
법학
中國에 있어서 프랜차이즈에 대한 法規制의 現況과 改善方向
China’s Present Legal Regulations and Improvement Orientations on Franchise
경영법률 |
20 |
4 |
2010 |
법학
프랜차이즈 커피전문점의 선택속성이 고객만족과 애호도 및 재이용 의도에 관한 연구
The Effects of Choice Attribute of Franchise Coffee Shop on Customer Satisfaction, Loyalty and Reusing Intention
관광레저연구 |
24 |
7 |
2012 |
관광학
프랜차이즈 본점과 가맹점간의 협력관계, 서비스품질 및 성과의 구조적 관계에 관한 연구
A Study on Relationship among Cooperation between Head Office of Franchise and Its Affiliates, Service Quality and Performance
산업경제연구 |
23 |
3 |
2010 |
경제학
프랜차이즈 본점과 가맹점간의 협력관계, 서비스품질 및 성과의 구조적 관계에 관한 연구
A Study on Relationship among Cooperation between Head Office of Franchise and Its Affiliates, Service Quality and Performance
산업경제연구 |
23 |
3 |
2010 |
경제학
안경업 프랜차이즈 가맹본부와 가맹사업자와의 관계특성이 관계성과에 미치는 영향
Impacts of Relational characteristics between Optical Franchisor and Franchisees on Relational Performance
유통과학연구 |
8 |
2 |
2010 |
산업/서비스경제
안경업 프랜차이즈 가맹본부와 가맹사업자와의 관계특성이 관계성과에 미치는 영향
Impacts of Relational characteristics between Optical Franchisor and Franchisees on Relational Performance
유통과학연구 |
8 |
2 |
2010 |
산업/서비스경제
외식프랜차이즈 가맹본부의 통제가 가맹점과의 관계결속 및 재계약의도에 미치는 영향
A Effect of Food Franchiser's Control to Relational Commitment and Recontract Intention
호텔관광연구 |
14 |
1 |
2012 |
호텔/외식산업경영
외식산업 프랜차이즈 가맹본부의 지원 및 신뢰가 재계약의도에 미치는 영향에 관한 연구*:베이커리 사업을 중심으로
Influence of Franchisor's Support and Trust on Re-contract Intention : Focus on The Bakery Franchising
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
외식산업 프랜차이즈 가맹본부의 지원 및 신뢰가 재계약의도에 미치는 영향에 관한 연구*:베이커리 사업을 중심으로
Influence of Franchisor's Support and Trust on Re-contract Intention : Focus on The Bakery Franchising
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
외식 프랜차이즈관계에서 지배구조, 갈등, 성과와의 관계
The Relationships of Governance Structures, Conflicts and Performance in Foodservice Franchising Systems
관광학연구 |
35 |
8 |
2011 |
관광학
베이커리 運營形態에 따른 프랜차이즈 關係屬性 差異에 관한 硏究
Study of Differences in Relational Attributes of Franchise According to Operational Types of Bakery
관광산업연구 |
5 |
2 |
2011 |
관광마케팅/상품
프랜차이즈 관계에서 가맹점의 갈등과 갈등해결유형의 관계에서 본부 지배구조의 영향; 다층분석
The Rlationships of Perceived Conflicts and Styles of Conflict Resolution in Foodservice Franchising Organizations : The Effects of Governance Structures through Multilevel Analysis
관광학연구 |
36 |
3 |
2012 |
관광학