장애학생 고등교육 지원프로그램의 발전 방향 -경력개발 프로그램을 중심으로
Future directions on Support Program in Higher Education for College Students with Disabilities -Focusing on Career Development Program
특수교육재활과학연구 |
50 |
2 |
2011 |
기타사회과학
활용에서의 유음 탈락ㆍ유음화의 선택적 적용
On the selective application of liquid deletion and lateralization in conjugation of Korean
동악어문학 |
54 |
2010 |
한국어와문학
활용에서의 유음 탈락ㆍ유음화의 선택적 적용
On the selective application of liquid deletion and lateralization in conjugation of Korean
동악어문학 |
|
54 |
2010 |
한국어와문학
日韓語の動詞結合の形成過程と分類 ―「日韓語の動詞結合形成モデル」の構築を通して―
日本文化學報 |
47 |
2010 |
일본어와문학
日韓語の動詞結合の形成過程と分類 ―「日韓語の動詞結合形成モデル」の構築を通して―
日本文化學報 |
|
47 |
2010 |
일본어와문학
일본어 동사활용형에 관한 재고 -학교문법과 일본어교육의 문제점을 중심으로-
日本語の動詞活用形に関する再考
일본어교육연구 |
20 |
2011 |
일본어교육
향찰 ‘(-)頓(-)’ 해독의 변증
Demonstration of the Decoding to ‘(-)Don(頓)(-)’ in Hyangchal
언어학 연구 |
19 |
2011 |
기타언어학
일본어 동사활용형에 관한 재고 -학교문법과 일본어교육의 문제점을 중심으로-
日本語の動詞活用形に関する再考
일본어교육연구 |
20 |
2011 |
일본어교육
향찰 ‘(-)頓(-)’ 해독의 변증
Demonstration of the Decoding to ‘(-)Don(頓)(-)’ in Hyangchal
언어학 연구 |
19 |
2011 |
기타언어학
창의적 융합인재에 관한 개념 틀 정립: 과학기술과 예술 융합 관점
Building Conceptual Framework to Bring Up Talents Capable of Creative Fusion: From the Perspective of Fusion between Science and Technology and Art
영재와 영재교육 |
11 |
1 |
2012 |
영재교육
장애학생 고등교육 지원프로그램의 발전 방향 -경력개발 프로그램을 중심으로
Future directions on Support Program in Higher Education for College Students with Disabilities -Focusing on Career Development Program
특수교육재활과학연구 |
50 |
2 |
2011 |
기타사회과학
국어사전 용언활용표의 음운론적 연구
A Study on the Tables of Conjugation in Korean Dictionaries
한국문화 |
52 |
2010 |
기타인문학
국어사전 용언활용표의 음운론적 연구
A Study on the Tables of Conjugation in Korean Dictionaries
한국문화 |
|
52 |
2010 |
기타인문학
音韻レベルからみた日韓語の動詞結合― 音韻現象の分析を通して ―
日本文化學報 |
45 |
2010 |
일본어와문학
音韻レベルからみた日韓語の動詞結合― 音韻現象の分析を通して ―
日本文化學報 |
|
45 |
2010 |
일본어와문학
초등학교 융합인재교육(STEAM)의 발전 방향 모색
A Study on Direction of Development in STEAM Eduction
교육종합연구 |
10 |
3 |
2012 |
교육학
국어사전 용언활용표의 음운론적 연구
A Study on the Tables of Conjugation in Korean Dictionaries
한국문화 |
52 |
2010 |
기타인문학
국어사전 용언활용표의 음운론적 연구
A Study on the Tables of Conjugation in Korean Dictionaries
한국문화 |
|
52 |
2010 |
기타인문학
기술기반 STEM 교육 교재 개발 방안에 대한 연구
A Study to Development of the Technology-Based STEM Education Materials
한국실과교육학회지 |
24 |
3 |
2011 |
교육학
어근과 어간의 개념에 대한 국어학사적 검토
Issues of the Notion of Root and Stem in the History of Korean Grammar
한글 |
290 |
2010 |
한국어와문학
어근과 어간의 개념에 대한 국어학사적 검토
Issues of the Notion of Root and Stem in the History of Korean Grammar
한글 |
|
290 |
2010 |
한국어와문학
‘X하다’와 ‘X를 하다’의 형태론과 통사론의 문제들
On the Morphology and Syntax of X-hada and X-leul hada in Korean
한글 |
292 |
2011 |
한국어와문학
준말에서의 어미 결합 제약에 대하여
On the nature of the restricted conjugation of reduced predicate forms
한어문교육 |
24 |
2011 |
국어교육
STEM 교육을 위한 기술 수업 설계 모형
The Development of Instructional Design Model for STEM Integrated Approach in Technology Education
한국기술교육학회지 |
11 |
3 |
2011 |
교육학
‘X하다’와 ‘X를 하다’의 형태론과 통사론의 문제들
On the Morphology and Syntax of X-hada and X-leul hada in Korean
한글 |
292 |
2011 |
한국어와문학
STEM 교육을 위한 기술 수업 설계 모형의 현장 적용 사례 연구
The Application of Instructional Design Model for STEM Integrated Approach in Technology Education
한국기술교육학회지 |
12 |
1 |
2012 |
교육학
위치에 따른 어미 분류 체계의 정립과 그 문제
Pre-final and Final Endings Based on Their Distribution in Korean
문법 교육 |
13 |
2010 |
국어교육
위치에 따른 어미 분류 체계의 정립과 그 문제
Pre-final and Final Endings Based on Their Distribution in Korean
문법 교육 |
13 |
|
2010 |
국어교육
준말에서의 어미 결합 제약에 대하여
On the nature of the restricted conjugation of reduced predicate forms
한어문교육 |
24 |
2011 |
국어교육
위치에 따른 어미 분류 체계의 정립과 그 문제
Pre-final and Final Endings Based on Their Distribution in Korean
문법 교육 |
13 |
2010 |
국어교육
위치에 따른 어미 분류 체계의 정립과 그 문제
Pre-final and Final Endings Based on Their Distribution in Korean
문법 교육 |
13 |
|
2010 |
국어교육
어근과 어간의 개념에 대한 국어학사적 검토
Issues of the Notion of Root and Stem in the History of Korean Grammar
한글 |
290 |
2010 |
한국어와문학
어근과 어간의 개념에 대한 국어학사적 검토
Issues of the Notion of Root and Stem in the History of Korean Grammar
한글 |
|
290 |
2010 |
한국어와문학
식물의 뿌리 및 줄기에 대한 초등학생들의 개념 인식 정도
Conceptualization of Roots and Stems by Elementary School Students
교원교육 |
26 |
3 |
2010 |
교육학
식물의 뿌리 및 줄기에 대한 초등학생들의 개념 인식 정도
Conceptualization of Roots and Stems by Elementary School Students
교원교육 |
26 |
3 |
2010 |
교육학
STEAM 교육을 실행한 교사들의 STEAM 교육에 관한 인식 및 요구 조사
A Study on the Teachers’ Perceptions and Needs of STEAM Education
학습자중심교과교육연구 |
12 |
3 |
2012 |
교과교육학
화학영역의 통합적 STEM 발명교육 프로그램 모형 개발
Development of integrative STEM invention education program model of chemical area
실과교육연구 |
17 |
1 |
2011 |
교육학
로봇교육을 위한 로봇기술자격증 현황 및 제언
Current Status and Suggestions on Qualification Test of Robotic Technology for Robot Education
정보교육학회논문지 |
15 |
1 |
2011 |
컴퓨터교육학
우리나라 STEAM 교육의 방향
STEAM Education in Korea
학습자중심교과교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교과교육학
교육용 로봇을 활용한 STEM 통합교육이 학업성취, 교과태도에 미치는 효과
The Effect of STEM Integration Education Using Educational Robot on Academic Achievement and Subject Attitude
정보교육학회논문지 |
15 |
1 |
2011 |
컴퓨터교육학
STEM 교육에 대한 기술교사의 인식과 요구
The Recognition and Needs by Technology Teachers about STEM Education
한국기술교육학회지 |
11 |
2 |
2011 |
교육학
기술기반 STEM 교육 교재 개발 방안에 대한 연구
A Study to Development of the Technology-Based STEM Education Materials
한국실과교육학회지 |
24 |
3 |
2011 |
교육학