어간

연구분야 : A090400 인문학 > 언어학 > 형태론(언어학)

클래스 : 언어/문자

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107667

STNet ID : 1004869

한자 : 語幹
영어 : stem

e03-01 언어/문자

언어(학)구분

문자체계

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B2:전체

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

용언 [ 用言 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

어미 () [ 語尾 ]

RT (관련어)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

어기 () [ 語基 ]

RT (관련어)

 

e03-01 언어/문자 언어/문자

어근 [ 語根 ]

장애학생 고등교육 지원프로그램의 발전 방향 -경력개발 프로그램을 중심으로

Future directions on Support Program in Higher Education for College Students with Disabilities -Focusing on Career Development Program

특수교육재활과학연구 | 50 | 2 | 2011 | 기타사회과학

활용에서의 유음 탈락ㆍ유음화의 선택적 적용

On the selective application of liquid deletion and lateralization in conjugation of Korean

동악어문학 | 54 | 2010 | 한국어와문학

활용에서의 유음 탈락ㆍ유음화의 선택적 적용

On the selective application of liquid deletion and lateralization in conjugation of Korean

동악어문학 | | 54 | 2010 | 한국어와문학

日韓語の動詞結合の形成過程と分類 ―「日韓語の動詞結合形成モデル」の構築を通して―

日本文化學報 | 47 | 2010 | 일본어와문학

日韓語の動詞結合の形成過程と分類 ―「日韓語の動詞結合形成モデル」の構築を通して―

日本文化學報 | | 47 | 2010 | 일본어와문학

일본어 동사활용형에 관한 재고 -학교문법과 일본어교육의 문제점을 중심으로-

日本語の動詞活用形に関する再考

일본어교육연구 | 20 | 2011 | 일본어교육

향찰 ‘(-)頓(-)’ 해독의 변증

Demonstration of the Decoding to ‘(-)Don(頓)(-)’ in Hyangchal

언어학 연구 | 19 | 2011 | 기타언어학

일본어 동사활용형에 관한 재고 -학교문법과 일본어교육의 문제점을 중심으로-

日本語の動詞活用形に関する再考

일본어교육연구 | 20 | 2011 | 일본어교육

향찰 ‘(-)頓(-)’ 해독의 변증

Demonstration of the Decoding to ‘(-)Don(頓)(-)’ in Hyangchal

언어학 연구 | 19 | 2011 | 기타언어학

창의적 융합인재에 관한 개념 틀 정립: 과학기술과 예술 융합 관점

Building Conceptual Framework to Bring Up Talents Capable of Creative Fusion: From the Perspective of Fusion between Science and Technology and Art

영재와 영재교육 | 11 | 1 | 2012 | 영재교육

장애학생 고등교육 지원프로그램의 발전 방향 -경력개발 프로그램을 중심으로

Future directions on Support Program in Higher Education for College Students with Disabilities -Focusing on Career Development Program

특수교육재활과학연구 | 50 | 2 | 2011 | 기타사회과학

국어사전 용언활용표의 음운론적 연구

A Study on the Tables of Conjugation in Korean Dictionaries

한국문화 | 52 | 2010 | 기타인문학

국어사전 용언활용표의 음운론적 연구

A Study on the Tables of Conjugation in Korean Dictionaries

한국문화 | | 52 | 2010 | 기타인문학

音韻レベルからみた日韓語の動詞結合― 音韻現象の分析を通して ―

日本文化學報 | 45 | 2010 | 일본어와문학

音韻レベルからみた日韓語の動詞結合― 音韻現象の分析を通して ―

日本文化學報 | | 45 | 2010 | 일본어와문학

초등학교 융합인재교육(STEAM)의 발전 방향 모색

A Study on Direction of Development in STEAM Eduction

교육종합연구 | 10 | 3 | 2012 | 교육학

국어사전 용언활용표의 음운론적 연구

A Study on the Tables of Conjugation in Korean Dictionaries

한국문화 | 52 | 2010 | 기타인문학

국어사전 용언활용표의 음운론적 연구

A Study on the Tables of Conjugation in Korean Dictionaries

한국문화 | | 52 | 2010 | 기타인문학

기술기반 STEM 교육 교재 개발 방안에 대한 연구

A Study to Development of the Technology-Based STEM Education Materials

한국실과교육학회지 | 24 | 3 | 2011 | 교육학

어근과 어간의 개념에 대한 국어학사적 검토

Issues of the Notion of Root and Stem in the History of Korean Grammar

한글 | 290 | 2010 | 한국어와문학

어근과 어간의 개념에 대한 국어학사적 검토

Issues of the Notion of Root and Stem in the History of Korean Grammar

한글 | | 290 | 2010 | 한국어와문학

‘X하다’와 ‘X를 하다’의 형태론과 통사론의 문제들

On the Morphology and Syntax of X-hada and X-leul hada in Korean

한글 | 292 | 2011 | 한국어와문학

준말에서의 어미 결합 제약에 대하여

On the nature of the restricted conjugation of reduced predicate forms

한어문교육 | 24 | 2011 | 국어교육

STEM 교육을 위한 기술 수업 설계 모형

The Development of Instructional Design Model for STEM Integrated Approach in Technology Education

한국기술교육학회지 | 11 | 3 | 2011 | 교육학

‘X하다’와 ‘X를 하다’의 형태론과 통사론의 문제들

On the Morphology and Syntax of X-hada and X-leul hada in Korean

한글 | 292 | 2011 | 한국어와문학

STEM 교육을 위한 기술 수업 설계 모형의 현장 적용 사례 연구

The Application of Instructional Design Model for STEM Integrated Approach in Technology Education

한국기술교육학회지 | 12 | 1 | 2012 | 교육학

위치에 따른 어미 분류 체계의 정립과 그 문제

Pre-final and Final Endings Based on Their Distribution in Korean

문법 교육 | 13 | 2010 | 국어교육

위치에 따른 어미 분류 체계의 정립과 그 문제

Pre-final and Final Endings Based on Their Distribution in Korean

문법 교육 | 13 | | 2010 | 국어교육

준말에서의 어미 결합 제약에 대하여

On the nature of the restricted conjugation of reduced predicate forms

한어문교육 | 24 | 2011 | 국어교육

위치에 따른 어미 분류 체계의 정립과 그 문제

Pre-final and Final Endings Based on Their Distribution in Korean

문법 교육 | 13 | 2010 | 국어교육

위치에 따른 어미 분류 체계의 정립과 그 문제

Pre-final and Final Endings Based on Their Distribution in Korean

문법 교육 | 13 | | 2010 | 국어교육

어근과 어간의 개념에 대한 국어학사적 검토

Issues of the Notion of Root and Stem in the History of Korean Grammar

한글 | 290 | 2010 | 한국어와문학

어근과 어간의 개념에 대한 국어학사적 검토

Issues of the Notion of Root and Stem in the History of Korean Grammar

한글 | | 290 | 2010 | 한국어와문학

식물의 뿌리 및 줄기에 대한 초등학생들의 개념 인식 정도

Conceptualization of Roots and Stems by Elementary School Students

교원교육 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

식물의 뿌리 및 줄기에 대한 초등학생들의 개념 인식 정도

Conceptualization of Roots and Stems by Elementary School Students

교원교육 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

STEAM 교육을 실행한 교사들의 STEAM 교육에 관한 인식 및 요구 조사

A Study on the Teachers’ Perceptions and Needs of STEAM Education

학습자중심교과교육연구 | 12 | 3 | 2012 | 교과교육학

화학영역의 통합적 STEM 발명교육 프로그램 모형 개발

Development of integrative STEM invention education program model of chemical area

실과교육연구 | 17 | 1 | 2011 | 교육학

로봇교육을 위한 로봇기술자격증 현황 및 제언

Current Status and Suggestions on Qualification Test of Robotic Technology for Robot Education

정보교육학회논문지 | 15 | 1 | 2011 | 컴퓨터교육학

우리나라 STEAM 교육의 방향

STEAM Education in Korea

학습자중심교과교육연구 | 11 | 4 | 2011 | 교과교육학

교육용 로봇을 활용한 STEM 통합교육이 학업성취, 교과태도에 미치는 효과

The Effect of STEM Integration Education Using Educational Robot on Academic Achievement and Subject Attitude

정보교육학회논문지 | 15 | 1 | 2011 | 컴퓨터교육학

STEM 교육에 대한 기술교사의 인식과 요구

The Recognition and Needs by Technology Teachers about STEM Education

한국기술교육학회지 | 11 | 2 | 2011 | 교육학

기술기반 STEM 교육 교재 개발 방안에 대한 연구

A Study to Development of the Technology-Based STEM Education Materials

한국실과교육학회지 | 24 | 3 | 2011 | 교육학