캐나다 증권시장 자율규제시스템에 관한 소고
A Review on SRO in Canadian Securities Market
경희법학 |
45 |
2 |
2010 |
비교법학
캐나다 증권시장 자율규제시스템에 관한 소고
A Review on SRO in Canadian Securities Market
경희법학 |
45 |
2 |
2010 |
비교법학
인터랙티브광고 형식규제정책에 관한 탐색적 연구
An Exploratory Study on the Regulatory Policy of Form to the Interactive Advertising
사회과학연구 |
24 |
2 |
2012 |
기타사회과학일반
방송환경의 변화에 따른 방송광고 규제 합리화 방안
A Study on the Regulatory Reform of Broadcasting Advertising
언론과 법 |
10 |
2 |
2011 |
신문방송학
보험회사 영업행위 규제의 개선 방안
Improvements for Regulation on an Insurance Company’s Conducts of Business in Korea
성균관법학 |
23 |
3 |
2011 |
법학
인터넷 광고 심의에 대한 법적 고찰
A Study on the Legal Charactersitics Concerning the Deliberation System of Internet Advertising
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
인터넷 광고 심의에 대한 법적 고찰
A Study on the Legal Charactersitics Concerning the Deliberation System of Internet Advertising
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
금융회사 영업행위 규제의 문제점과 개선 방안
Legal Review of Regulations on Financial Companies' Conducts of Business in Korea
성균관법학 |
23 |
1 |
2011 |
법학
온라인광고와 비실시간 콘텐츠광고 규제를 위한 제도 개선방안
Policy Alternatives for Online and Video On Demand Advertising Regulation
광고학연구 |
22 |
1 |
2011 |
신문방송학
어린이 대상 텔레비전 식품 광고의 특성: 규제 관련 쟁점을 중심으로 한 내용분석
A Content Analysis of Food Advertising on Children’s Television: Examination of Food Advertising Regulation Issues
방송통신연구 |
72 |
2010 |
신문방송학
어린이 대상 텔레비전 식품 광고의 특성: 규제 관련 쟁점을 중심으로 한 내용분석
A Content Analysis of Food Advertising on Children’s Television: Examination of Food Advertising Regulation Issues
방송통신연구 |
|
72 |
2010 |
신문방송학
케이블 TV 어린이광고 규제 연구
Investigation of Children Advertising Regulation on Cable Television
사회과학연구 |
21 |
4 |
2010 |
사회과학일반
케이블 TV 어린이광고 규제 연구
Investigation of Children Advertising Regulation on Cable Television
사회과학연구 |
21 |
4 |
2010 |
사회과학일반
선택형 서비스로서의 양방향 방송광고에 대한 법적 규제의 타당성 고찰
The Study on the Validity of Regulations about the Interactive TV Advertising as the Selective Service
한국방송학보 |
24 |
4 |
2010 |
신문방송학
선택형 서비스로서의 양방향 방송광고에 대한 법적 규제의 타당성 고찰
The Study on the Validity of Regulations about the Interactive TV Advertising as the Selective Service
한국방송학보 |
24 |
4 |
2010 |
신문방송학
방송광고 자율심의체제에서의 합리적 심의제도에 관한탐색적 연구: 성 표현 방송광고심의를 중심으로
An exploratory study on the desirabledeliberation system ofbroadcasting advertising in the era of self-regulation:focusing on the deliberation over sexual advertisements
한국언론학보 |
55 |
1 |
2011 |
신문방송학
어린이 대상 식품광고의 현황과 내용분석 연구
Analysis of the Current Conditions and Contents of Food Advertisement Targeting Children
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
어린이 대상 식품광고의 현황과 내용분석 연구
Analysis of the Current Conditions and Contents of Food Advertisement Targeting Children
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
‘비상업적 공익광고’ 의무제공 규제의 타당성 연구
A Study on the Validity of Non-Commercial Public Interest Advertisements Article
사회과학연구 |
23 |
2 |
2012 |
사회과학일반
부당광고 규제모형에 의한 한국 광고 법령 및 지침 분석 - 공정위 소관 법령 및 지침을 중심으로 -
KFTC advertising rules analysis on the basis of advertising regulation model
소비자정책교육연구 |
7 |
3 |
2011 |
소비자/소비경제
방송통신융합 환경에서의 광고규제 쟁점에 대한 광고대행사 실무자들의 인식 연구
A Study on the Perception of Ad Agency Practitioners about Advertising Regulation Issue in the Circumstances of Convergence
방송통신연구 |
75 |
2011 |
신문방송학