천리

연구분야 : A030303 인문학 > 철학 > 동양철학 > 중국철학

클래스 : 개념(정의)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.11732

한자 : 天理
영어 : law of nature

d01-04 개념(정의)

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B2:전체

isBranchOf (분기의 기준 개념)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

도리 [ 道理 ]

R1:개념적

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d01-04 개념(정의) 개념(정의)

천도 (天道) [ 天道 ]

退溪의 「陶山雜詠」의 理學的 含意와 그 전승

The implication of Toegye(退溪)'s Dosanjobyoung(陶山雜詠) in the perspective of the studyof Li(理學) and its succession

한국한문학연구 | 46 | 2010 | 한국어와문학

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The Inherent Characters of the Human Mind As the Defining Characteristic of Human Beings in Wang Yang-ming’s Thinking Way——Focused upon a Holistic Unity of Ultimacy, Potency and Primacy

从王阳明的思维方式里对人类存在下定义的心的内在属性——以终极性、潜在性、本源性的统一为中心

Journal of Confucian Philosophy and Culture | 14 | 2010 | 유교학

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주희와 왕부지의 욕망관 분석 - 『논어집주』와 『독논어대전설』의 내용을 중심으로

朱熹与王夫之的欲望观分析–以≪论语集注≫与≪读论语大传说≫的内容为中心

동양철학연구 | 61 | 2010 | 철학

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퇴계의 욕망관에 내재된 인간학

Toegye's Humanism of Abstinence

퇴계학보 | 127 | 2010 | 유교학

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동북아 시민사회 정립을 위한 주자학적 公論 탐색 - 하버마스의 ‘공공영역’에서 접근 -

Northeast Asian Civil Society and the Neo-Confucian Public Opinion - An Approach from the Habermas’ Public Sphere -

사회와 철학 | 19 | 2010 | 철학일반

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『孟子』 命論의 다양한 層次性에 대한 硏究

A study on the various meanings of ming(命) in Mencius

유교사상문화연구 | 41 | 2010 | 유교학

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儒學에서의 正統과 異端 -朱子學的 道統論에 대한 陽明學의 대응을 중심으로-

Orthodoxy(正統) and Heterodoxy(異端) in Confucianism(儒學) - Centering on a Countermeasure in Yangming Studies(陽明學) Against the theory of Dao-tong(道統論) in Zhuxi Studies-

율곡학연구 | 21 | 2010 | 기타인문학

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洛學의 종장으로서 농암 김창협의 人物性同論 재검토

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동양철학연구 | 71 | 2012 | 철학

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「白娘子永鎭雷峯塔」에 나타난 人欲과 天理의 대립구조

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