미술 영재

연구분야 : B121111 사회과학 > 교육학 > 분야교육 > 영재교육

클래스 : 인간(재능)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.117940

한자 : 美術英才

a01-05-01 인간(재능)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

C:공통속성

hasProperty (특성/속성)

 

 

[R] 미술적 재능 ()

hasProperty (특성/속성)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

창의성 () [ 創意性 ]

hasProperty (특성/속성)

 

c01-04 능력/힘/에너지 능력/힘/에너지

영재성 [ 英才性 ]

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

a01-05-01 인간(재능) 인간(재능)

예술 영재 () [ 藝術英才 ]

R2:기능적

isAppliedTo (적용 대상)

 

b01-02 교육활동 교육활동

영재 교육 [ 英才敎育 ]

교사 관찰추천 예술영재 판별의 현황과 과제 -국악․서양음악․미술 영재를 중심으로-

The Current Issues of The Observation & Nomination by Teachers for Identification of the Gifted in Arts -focused on the Gifted in Korean Traditional Music, Western Music, and Visual Arts-

국악교육 | 33 | 33 | 2012 | 한국음악이론/분석

문화예술교육정책 안에서 미술영재의 선발현황과 개선방향 - 교육청 주도 미술영재교육을 중심으로 -

Educational Policy for Culture and the Arts - Selection and Improvement of Gifted Practitioners Education for the Gifted in Art Led by the Office of Education -

문화정책논총 | 26 | 2 | 2012 | 정책학

미술영재의 잠재성 평가 방안 연구

A Study of the Assessment of Potential in Artistically Gifted Student

미술교육논총 | 25 | 1 | 2011 | 미술

미술 영재 판별 검사 검증에 관한 연구

Research for Verification on Distinction Examination of Talented Art Students

교원교육 | 27 | 3 | 2011 | 교육학