지속가능한 지역축제의 스토리텔링 요소 분석 -2010 세계대백제전을 중심으로-
An Analyse study of Storytelling factors of Sustainable Regional Festival -Based on 2010 the great Backje World Festival-
한국사진지리학회지 |
20 |
4 |
2010 |
기타지리학
지속가능한 지역축제의 스토리텔링 요소 분석 -2010 세계대백제전을 중심으로-
An Analyse study of Storytelling factors of Sustainable Regional Festival -Based on 2010 the great Backje World Festival-
한국사진지리학회지 |
20 |
4 |
2010 |
기타지리학
관광지 이미지와 관광객 만족, 충성도와의 관계 -전남 관광객을 중심으로-
Relationship among Tourist's Image on Tourist Attraction, Tourist Satisfaction, and Loyalty : Focused on Tourists in Jeonnam Area
동북아관광연구 |
8 |
2 |
2012 |
기타관광학
프랑스에 대한 문화 인식이 관광지, 국가 이미지 및 행동의도에 미치는 영향관계
The Impacts on the Structural Relationship between the Culture Perception toward French, the Tourism Image, Nation Image, Tourist Satisfaction, and Behavior Intention
호텔경영학연구 |
20 |
6 |
2011 |
관광학
The Role of Destination-Self Image Congruity and Destination Images on Evaluation of Travel Experiences
여행지-자아이미지 일치성과 여행지의 이미지가 여행경험 평가에 미치는 역할에 관한 연구
관광레저연구 |
23 |
5 |
2011 |
관광학
관광지 서비스품질이 지각된 가치와 만족에 미치는 영향: 부산지역을 방문한 중국인 관광객을 중심으로
A Study on The Influence of the Service Quality of A Tourist Destination to The Perceived Value and Satisfaction: Focused on Chinese Tourist Visiting Busan
관광레저연구 |
24 |
2 |
2012 |
관광학
The Mediating Effect of Tourist Advantage-Seeking Behavior in The Formation of Destination Image
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
The Mediating Effect of Tourist Advantage-Seeking Behavior in The Formation of Destination Image
관광레저연구 |
22 |
5 |
2010 |
관광학
봄철관광지 선택속성이 만족도와 추천의도 및 재방문에 미치는 영향
The Impact of Selection Attributes of Spring Season Tourist Site on Tourist’s Satisfaction, Intention of Recommendation and Revisiting
한국도서연구 |
23 |
4 |
2011 |
지역학
문화관광해설사의 해설능력이 관광객만족, 충성도에 미치는 영향
Influences of Culture and Tourist Guides’ Ability on The Tourist Satisfaction and Destination Loyalty
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
문화관광해설사의 해설능력이 관광객만족, 충성도에 미치는 영향
Influences of Culture and Tourist Guides’ Ability on The Tourist Satisfaction and Destination Loyalty
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
베트남 잠재 관광객의 한국 선택 영향요인 분석
An Analysis on Selective Attributes Influencing on Behavioral Intention of Vietnamese to Choose Korean Tourism
기업경영연구 |
19 |
2 |
2012 |
경영학
지역축제 이미지와 관광목적지 이미지 간 관련성 연구
A Study on the Relationship between Destination Image and Regional Festival Image
동북아관광연구 |
8 |
1 |
2012 |
기타관광학
문화관광해설서비스와 관광객 만족, 충성도 간 인과관계
The relationship between culture & tour guide's interpretation and tourist satisfaction and loyalty
관광레저연구 |
24 |
3 |
2012 |
관광학
장애유형별 관광지 및 관광정보 관련 속성에 대한 만족 차이와 각 속성에 대한 만족이 전반적 만족에 미치는 영향 차이 - Matzler와 Sauerwein의 삼(三) 요인 만족 모델의 적용 -
Differences in Satisfaction with the Attributes Related to Tourism Destination and Travel Information and the influences of the Satisfaction with the Attributes on Overall Satisfaction Among Disability Types: An Application of Matzler and Sauerwein's Three Factor Satisfaction Model
관광학연구 |
35 |
5 |
2011 |
관광학
관광지의 특성, 관광객의 지각된 가치, 만족, 행동의도간의 관계연구
A Study on the Structural of Characteristics in Tourism Site, Tourists' Perceived Value, Satisfaction and Behavioral Intention
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
관광지의 특성, 관광객의 지각된 가치, 만족, 행동의도간의 관계연구
A Study on the Structural of Characteristics in Tourism Site, Tourists' Perceived Value, Satisfaction and Behavioral Intention
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
하이난의 관광이미지가 방문객의 만족과 행동의도에 미치는 영향
A Study on the Tourism Image Affecting Visitor’s Satisfaction and Visit Intention in Hainan, China
호텔관광연구 |
13 |
4 |
2011 |
호텔/외식산업경영
A Study on Korea Incentive Travel Program and the Influence of Readiness Assessment on Travel Satisfaction - with focused on the Case-study of China
한국비교정부학보 |
15 |
3 |
2011 |
행정학
관광목적지 슬로시티 브랜드 연상 특성이 브랜드 태도, 방문의도에 미치는 영향
The Effects of Slow City Brand Association Characteristic on Brand Attitude and Visit Intention
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
관광목적지 슬로시티 브랜드 연상 특성이 브랜드 태도, 방문의도에 미치는 영향
The Effects of Slow City Brand Association Characteristic on Brand Attitude and Visit Intention
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
관광목적지의 브랜드개성 속성 도출 연구
Identifying Brand Personality's Attributes of Tourism 9Destination
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
관광목적지의 브랜드개성 속성 도출 연구
Identifying Brand Personality's Attributes of Tourism 9Destination
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
섬 관광지 선택속성이 만족도와 재방문에 미치는 영향 -강화도를 중심으로-
The Effect of Island’s Selection Attribute on Tourist's Satisfaction and Revisiting -Ganghwado as the Main Focus-
한국도서연구 |
24 |
1 |
2012 |
지역학
관광목적지 평가, 관광태도 및 행동의도의 영향관계
A Study on The Influence Relationship among Tourism Destination Assessment, Tourist Attitudes and Behavior Intention
관광레저연구 |
23 |
7 |
2011 |
관광학
일본 및 중국인의 한국관광동기와 관광이미지 인식차이 연구
Perception Differentiation on Inbound Tour Image and Tourism Motivation of Chinese and Japanese Tourists into Visiting Korea
동북아관광연구 |
8 |
2 |
2012 |
기타관광학