관광홍보영상의 시각성이 관광이미지 및 방문선호에 미치는 영향
Impact of Tourism PR Video on Tourism Image, and Visiting Preference
관광레저연구 |
23 |
5 |
2011 |
관광학
어촌관광 활성화를 위한 이미지의 중요성에 관한 탐색적 연구 -어촌의 인지적, 정서적 이미지의 관계를 중심으로-
An Exploratory Study on the Importance of Image for Activating Tourism in Fishing Villages - Focusing on the relations between Cognitive Image and Emotional Image of Fishing Villages -
해양비즈니스 |
21 |
2012 |
수산해운해양경영
관광정보매체에 따른 잠재 관광객의 관광지 이미지와 방문의도 변화에 관한 연구
Changes of Potential Tourists' Destination Image and Visit Intention by Information Channel
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
관광목적지 방문 전․후 이미지 차이에 관한 연구 - 재미교포 관광객을 대상으로 -
The Difference of Tourist Destination Images Between Pre and Post Visit: A Case of Korean-American Tourists Visiting Jeju
관광학연구 |
35 |
1 |
2011 |
관광학
카자흐스탄 방문객이 인식하는 관광목적지로서의 한국이미지에 대한 연구
A Study on the Kazakhstan Perception about Image of Korea as the Tourism Destination
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
충남의 관광이미지 측정 척도 개발
Developing a Measurement Scale of Chungnam Tourism Image
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
관광동기와 관광지이미지의 재방문의도에 대한 영향에 관한 연구
A Study on the Impact of Tourist Motivation and Destination Image on Revisit Intention
호텔관광연구 |
13 |
3 |
2011 |
호텔/외식산업경영
호텔 브랜드의 정서적 이미지 척도 개발
Scale Development for Measuring the Hotel brand's Emotional Images
관광레저연구 |
23 |
6 |
2011 |
관광학
외국인의 한국관광 후 관광지의 인지적·정서적 이미지와 관광행동의도의 관계
The Impact of Destination's Cognitive & Affective Image on Tourism Behavioral Intentions
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
외국인의 한국관광 후 관광지의 인지적·정서적 이미지와 관광행동의도의 관계
The Impact of Destination's Cognitive & Affective Image on Tourism Behavioral Intentions
관광레저연구 |
22 |
1 |
2010 |
관광학
세계 4대 관광국가들의 이미지 차이 분석에 관한 연구: 한국․미국 대학생을 중심으로
Tourism Image Differences Among the World Top Four Countries
대한경영학회지 |
24 |
4 |
2011 |
경영학
관광지 이미지와 관광객 만족, 충성도와의 관계 -전남 관광객을 중심으로-
Relationship among Tourist's Image on Tourist Attraction, Tourist Satisfaction, and Loyalty : Focused on Tourists in Jeonnam Area
동북아관광연구 |
8 |
2 |
2012 |
기타관광학
관광목적지로서 강화도의 인지적·정서적 이미지와 지각된 위험이 추천의도·재방문의도에 미치는 영향
The impact of cognitive and affective image and the perceived risks about recommendation and revisit intention to Ganghwa-do as a tourism destination
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
관광목적지로서 강화도의 인지적·정서적 이미지와 지각된 위험이 추천의도·재방문의도에 미치는 영향
The impact of cognitive and affective image and the perceived risks about recommendation and revisit intention to Ganghwa-do as a tourism destination
관광학연구 |
34 |
3 |
2010 |
관광학
관광지 인지적, 정서적, 전반적 이미지에 관한 연구 : 아산시를 중심으로
A Study on the Destination of Cognitive Image, Affective Image and Overall Image : A Focus on Asan-si
관광연구논총 |
24 |
1 |
2012 |
기타관광학