국제영화제를 통한 지역활성화와 전략에 대한 연구
A Study of Local Activation Strategies by the International Film Festival
글로벌문화콘텐츠 |
7 |
2011 |
기타인문학
지역문화브랜딩 콘텐츠를 활용한 지역방송 콘텐츠 현황과 인식에 관한 연구
A study on the perceptions and present conditions of local broadcaster's contents using local cultural branding
언론과학연구 |
11 |
1 |
2011 |
신문방송학
문화도시 브랜드의 아이덴티티 디자인 개발 전략
A Brand Identity Strategy for Culture City Brand
Journal of Integrated Design Research |
11 |
1 |
2012 |
기타디자인
Theoretical Reflections on Cities and Regions in Global Market
글로벌 시장에서의 도시와 지역에 관한 이론적 고찰
한국도시지리학회지 |
15 |
1 |
2012 |
지리학
국제적 대규모 행사의 유치 경쟁에 따른 파급 효과의 왜곡 구조 사례 연구
Case Study on the Distortion of the Regional Development Effects of World Scale Events as a Result of Hosting Competition
공간과 사회 |
21 |
4 |
2011 |
지리학
지역경제 활성화방안 연구 - 2011 고령 대가야체험축제를 중심으로
A Study on the Way of Revitalization in Local Culture Festival - Focusing on “Goryeong Daegaya Festival”
영상문화 |
17 |
2011 |
학제간연구
쇼핑센터에서 Armature 분석을 통한 상업적 전략에 관한 연구
A Study on the commercial strategies through armature analysis in shopping center
한국실내디자인학회 논문집 |
21 |
1 |
2012 |
디자인
국민통합을 위한 장소마케팅: 안산시 다문화마을 특구의 사례
Place Marketing for National Unity:A Caseof the Ansa Multi cultural Village Special Zone
한국보훈논총 |
11 |
1 |
2012 |
기타사회학
광주비엔날레의 마케팅믹스 전략에 의한 장소마케팅 연구
A Study on place marketing by marketing mix strategy in Gwangju Biennale
한국사회와 행정연구 |
22 |
2 |
2011 |
행정학
지역 수산업발전을 위한 차별화전략과 지리적표시제-전남 장흥지역의 사례-
Differentiation Strategy and Geographical Indication System for the Development of Regional Fisheries - Cases of Jangheung Region of Jeonnam -
한국도서연구 |
22 |
3 |
2010 |
지역학
지역 수산업발전을 위한 차별화전략과 지리적표시제-전남 장흥지역의 사례-
Differentiation Strategy and Geographical Indication System for the Development of Regional Fisheries - Cases of Jangheung Region of Jeonnam -
한국도서연구 |
22 |
3 |
2010 |
지역학
‘전통문화지구 보존(재생)정책’의 장소산업적 접근에 대한 비판적 고찰 - 서울시 인사동, 북촌, 돈암동, 서촌의‘장소’, ‘공공성’담론을 중심으로 -
A Critical Study on the Place-Industrial Approach of Urban Conservation(Regeneration)-Policy in Traditional Culture District -focused on the case Insadong(仁寺洞), Bukchon(北村), Donamdong(敦岩洞), Seochon(西村)-
서울학연구 |
42 |
2011 |
기타인문학
구룡포 일본인 가옥과 역사적 테마가도에 대한 고찰
A Study on Japanese Houses in Guryongpo and Historical Theme Tourism Streets
동북아관광연구 |
6 |
2 |
2011 |
기타관광학
지역 기념 미술관의 장소마케팅 개념과 전시공간기획에 관한 연구 -제주도립미술관내 장리석 기념관 활성화 방안을 중심으로
A Study of the Concept and Planning for the Exhibition Space of Place Marketing in Local Museums -Focused on the Chang Ree-suok Memorial Hall in the Jeju Museum of Art
한국공간디자인학회 논문집 |
5 |
4 |
2010 |
실내환경디자인
지역 기념 미술관의 장소마케팅 개념과 전시공간기획에 관한 연구 -제주도립미술관내 장리석 기념관 활성화 방안을 중심으로
A Study of the Concept and Planning for the Exhibition Space of Place Marketing in Local Museums -Focused on the Chang Ree-suok Memorial Hall in the Jeju Museum of Art
한국공간디자인학회 논문집 |
5 |
4 |
2010 |
실내환경디자인
인사동문화지구의 장소마케팅이 방문객 만족 및 재방문의사에 미치는 영향
The Effect of the Place Marketing of Insadong Cultural District on the Visitor? Satisfaction and Revisit Intention
국토지리학회지 |
44 |
3 |
2010 |
지리학
인사동문화지구의 장소마케팅이 방문객 만족 및 재방문의사에 미치는 영향
The Effect of the Place Marketing of Insadong Cultural District on the Visitor? Satisfaction and Revisit Intention
국토지리학회지 |
44 |
3 |
2010 |
지리학
공간마케팅의 관점에서 본 도시호텔에 관한연구- 부티크 호텔사례를 중심으로 -
A Study on the City Hotels from the Perspective of Space Marketing - Focus on the Boutique Hotels -
한국실내디자인학회 논문집 |
21 |
3 |
2012 |
디자인
관광목적지 마케팅 연구경향 분석 연구 - 2000년~2009년 관광관련 국내 주요 학회지 분석을 중심으로 -
A Critical Review on the Research Trends of Tourism Destination Marketing Study in Korean Tourism Journals:A Review of Papers Published in 2000~2009 Period
관광학연구 |
34 |
4 |
2010 |
관광학
관광목적지 마케팅 연구경향 분석 연구 - 2000년~2009년 관광관련 국내 주요 학회지 분석을 중심으로 -
A Critical Review on the Research Trends of Tourism Destination Marketing Study in Korean Tourism Journals:A Review of Papers Published in 2000~2009 Period
관광학연구 |
34 |
4 |
2010 |
관광학
장소마케팅과 장소의 영역화: 본질주의적 장소관에 대한 비판을 중심으로
Place Marketing and Territorialization of Place: A Critique of the Essentialist Notion of Place
한국경제지리학회지 |
13 |
3 |
2010 |
지리학
장소마케팅과 장소의 영역화: 본질주의적 장소관에 대한 비판을 중심으로
Place Marketing and Territorialization of Place: A Critique of the Essentialist Notion of Place
한국경제지리학회지 |
13 |
3 |
2010 |
지리학
장소마케팅을 위한 지역정체성에 대한 공중의 인식 연구 - 부산지역의 문화예술 관계자를 중심으로 -
Local Identity Perception for Place Marketing - Focused on the Cultural Arts Related Personnel in Busan -
주관성 연구 |
21 |
2010 |
기타사회과학
장소마케팅을 위한 지역정체성에 대한 공중의 인식 연구 - 부산지역의 문화예술 관계자를 중심으로 -
Local Identity Perception for Place Marketing - Focused on the Cultural Arts Related Personnel in Busan -
주관성 연구 |
|
21 |
2010 |
기타사회과학
마케팅패러다임에 의한 장소이미지 전략의 진화양상 연구
A Study on the Evolutionary Aspects of Place Image Strategies through the Marketing Paradigm
한국실내디자인학회 논문집 |
20 |
1 |
2011 |
디자인
지역경제 활성화를 위한 장소마케팅 전략 탐구 - 여수시 초도 · 손죽도를 중심으로 -
A Study on Place Marketing Strategy for Regional Economic Activation -focused on Chodo & Sonjukdo of Yeosu City-
한국도서연구 |
22 |
4 |
2010 |
지역학
지역경제 활성화를 위한 장소마케팅 전략 탐구 - 여수시 초도 · 손죽도를 중심으로 -
A Study on Place Marketing Strategy for Regional Economic Activation -focused on Chodo & Sonjukdo of Yeosu City-
한국도서연구 |
22 |
4 |
2010 |
지역학