일본 및 중국인의 한국관광동기와 관광이미지 인식차이 연구
Perception Differentiation on Inbound Tour Image and Tourism Motivation of Chinese and Japanese Tourists into Visiting Korea
동북아관광연구 |
8 |
2 |
2012 |
기타관광학
“백제역사재현단지”의 관광지이미지와 기대가치의 구조관계 분석을 통한 브랜드 전략 연구 - 상징조형물의 조절효과를 중심으로 -
Developing Brand Strategy based on the Analysis of Structural Relationship between Image and Expected Value of "Baekje Historical Reappearance Complex" and Moderating Effect of Symbolical Architecture
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
“백제역사재현단지”의 관광지이미지와 기대가치의 구조관계 분석을 통한 브랜드 전략 연구 - 상징조형물의 조절효과를 중심으로 -
Developing Brand Strategy based on the Analysis of Structural Relationship between Image and Expected Value of "Baekje Historical Reappearance Complex" and Moderating Effect of Symbolical Architecture
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
2000년대 관광 홍보 동영상 속의 한국: 그 특성과 의미
Exhibiting Korea: An Analysis of Koreanness in Tourism Images since 2000
한국문화인류학 |
44 |
2 |
2011 |
역사학
일본 홋카이도의 지역개발 담론과 관광이미지의 형성: 전후 고도성장기 대량관광에서 포스트모던 관광까지
The Social Construction of Tourist Destination Images of Hokkaido, Japan: From Mass Tourism of the Rapid Growth Period to Post-modern Tourism
문화역사지리 |
22 |
1 |
2010 |
인문지리학
일본 홋카이도의 지역개발 담론과 관광이미지의 형성: 전후 고도성장기 대량관광에서 포스트모던 관광까지
The Social Construction of Tourist Destination Images of Hokkaido, Japan: From Mass Tourism of the Rapid Growth Period to Post-modern Tourism
문화역사지리 |
22 |
1 |
2010 |
인문지리학
이미지분석을 통한 고흥군 농어촌관광개발전략
Strategy on the Development of Goheunggun's Tourism through the Analysis of its Image
한국도서연구 |
22 |
3 |
2010 |
지역학
이미지분석을 통한 고흥군 농어촌관광개발전략
Strategy on the Development of Goheunggun's Tourism through the Analysis of its Image
한국도서연구 |
22 |
3 |
2010 |
지역학
여행상품 위험지각과 여행목적지 관광이미지 및 태도와의 관계 연구 -호주 방문자를 대상으로-
A Research of a relationship between perceived risk of travel products, destination image and attitude: for Australia visitors
관광학연구 |
35 |
6 |
2011 |
관광학
중국유학생의 문화적응과 관광이미지 및 관광태도의 관계
The Impact Relationship on Chinese Foreign Students' Acculturation, Tourism Image, and Tourism Attitudes
관광레저연구 |
24 |
4 |
2012 |
관광학
제주도 관광이미지와 만족도, 재방문 의도에 관한 연구
A Study on the tourism Image, satisfaction and revisit intention of domestic tourist in JeJu-Do
탐라문화 |
40 |
2012 |
기타인문학
충남의 관광이미지 측정 척도 개발
Developing a Measurement Scale of Chungnam Tourism Image
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학