문화마케팅 전략으로서의 BPL을 통한 관광지인지도와 관광지이미지, 방문의도 간 영향관계
The Influence Relations between the Destination Awareness, Destination Image and Intention to Visit through BPL as a Strategy of Culture Marketing
관광연구논총 |
23 |
1 |
2011 |
기타관광학
스포츠관광이벤트의 서비스 물리적 환경과 참여만족 및 관광지이미지와의 관계
The Relationship among Service Environment, Participation Satisfaction and Image of Tour Destination regarding Sport Tourism Event
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
3 |
2011 |
체육
해양관광 방문동기 시장세분화에 따른 해양관광활동 차이와 관광만족 및 관광지 이미지에 미치는 영향 연구 - 부산지역을 방문한 관광객들을 대상으로 -
Market Segmentation Based on the Motivation of Marine Tourism and the effect of Marine Tour Activities on Tour Satisfaction and Image - Focused on Busan Area -
관광연구 |
27 |
1 |
2012 |
관광학일반
긍정적 구전과 부정적 구전 효과의 비교 - 온라인 관광정보를 중심으로 -
Differences of Positive WOM and Negative WOM Effects in On-line Tourism Information
관광학연구 |
36 |
2 |
2012 |
관광학
관광지 인지적, 정서적, 전반적 이미지에 관한 연구 : 아산시를 중심으로
A Study on the Destination of Cognitive Image, Affective Image and Overall Image : A Focus on Asan-si
관광연구논총 |
24 |
1 |
2012 |
기타관광학
인터넷 관광정보에 표현된 관광지 이미지에 대한 연구 - 한국 관광 관련 중국어 웹사이트 관광정보의 내용분석 -
Korea Tourism Destination Image Represented on Websites: A Content Analysis of Chinese Websites
관광학연구 |
34 |
9 |
2010 |
관광학
인터넷 관광정보에 표현된 관광지 이미지에 대한 연구 - 한국 관광 관련 중국어 웹사이트 관광정보의 내용분석 -
Korea Tourism Destination Image Represented on Websites: A Content Analysis of Chinese Websites
관광학연구 |
34 |
9 |
2010 |
관광학
경포대(鏡浦臺) 문화관광자원의 특성과 경포도립공원활성화 영향관계 연구
A Study on The Influence Between Characteristic of Cultural Tourism Resource of Kyongpodae and The Revit
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
경포대(鏡浦臺) 문화관광자원의 특성과 경포도립공원활성화 영향관계 연구
A Study on The Influence Between Characteristic of Cultural Tourism Resource of Kyongpodae and The Revit
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
테마파크 이벤트프로그램 이미지가 방문객 만족과 재방문의사에 미치는 영향
The Effect of Event Program Image of Theme Park on the Visitors' Satisfaction & Revisit Intention
한국지역지리학회지 |
16 |
2 |
2010 |
지리학
테마파크 이벤트프로그램 이미지가 방문객 만족과 재방문의사에 미치는 영향
The Effect of Event Program Image of Theme Park on the Visitors' Satisfaction & Revisit Intention
한국지역지리학회지 |
16 |
2 |
2010 |
지리학
축제 방문동기 집단에 따른 축제 서비스 품질, 지역 관광 이미지, 재방문 의도간 구조적 관계 고찰 - 다중 집단 동등분석을 중심으로 -
An Examination of the Structural Relationships between the Festival Service Quality, a Local Destination Image, and a Revisit Intention - A Focus on the Multi-Group Invariance Analysis -
관광연구논총 |
23 |
1 |
2011 |
기타관광학
영상물을 통한 관광지 인지도와 관광지 이미지가 방문의도에 미치는 영향
The Influence of Destination Awareness Through Visual Materials and Destination Image on Intention to Visit
관광레저연구 |
24 |
4 |
2012 |
관광학
해안경관개발과 관광지 이미지간의 관계 연구
Relationships between Coastal Landscape Development and Tourist Destination Image
관광레저연구 |
24 |
3 |
2012 |
관광학
The Role of Destination-Self Image Congruity and Destination Images on Evaluation of Travel Experiences
여행지-자아이미지 일치성과 여행지의 이미지가 여행경험 평가에 미치는 역할에 관한 연구
관광레저연구 |
23 |
5 |
2011 |
관광학
프랑스에 대한 문화 인식이 관광지, 국가 이미지 및 행동의도에 미치는 영향관계
The Impacts on the Structural Relationship between the Culture Perception toward French, the Tourism Image, Nation Image, Tourist Satisfaction, and Behavior Intention
호텔경영학연구 |
20 |
6 |
2011 |
관광학
도보관광지 이미지와 지각된 가치가 관광자만족에 미치는 영향 - 제주올레길과 지리산둘레길을 중심으로 -
An Influence on Tourist Satisfaction of Walking Tour Destination Image and Perceived Value: Focused on Jeju Olle and Jirisan Dulle
관광학연구 |
35 |
7 |
2011 |
관광학
관광지 요인, 관광지 이미지, 고객만족, 고객충성도 간의 관계에 관한 연구 - 통영 관광지 중심으로 -
The Relationship among Tourism Destination Factors, Tourism Destination Image, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty - The Case of TongYoung Tourist Destination -
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
관광지 요인, 관광지 이미지, 고객만족, 고객충성도 간의 관계에 관한 연구 - 통영 관광지 중심으로 -
The Relationship among Tourism Destination Factors, Tourism Destination Image, Customer Satisfaction, and Customer Loyalty - The Case of TongYoung Tourist Destination -
관광연구 |
24 |
6 |
2010 |
관광학일반
축제 방문동기 집단에 따른 관광지 이미지 변화에 관한 연구: 중요도-만족도 분석을 중심으로
The Study of The Image Change of A Destination Based on The Groups of The Festival Motivations: Focusing on The Importance-Satisfaction Analysis
호텔경영학연구 |
19 |
3 |
2010 |
관광학
축제 방문동기 집단에 따른 관광지 이미지 변화에 관한 연구: 중요도-만족도 분석을 중심으로
The Study of The Image Change of A Destination Based on The Groups of The Festival Motivations: Focusing on The Importance-Satisfaction Analysis
호텔경영학연구 |
19 |
3 |
2010 |
관광학
슬로시티 브랜드 인지, 관광지 이미지, 충성도간의 구조적 관계 고찰 - 슬로시티 청산도 방문객을 중심으로 -
An Examination of the Structural Relationships among Brand Recognition, Destination Image and Destination Loyalty: A Case of the Slow City Chungsando Visitors
관광학연구 |
34 |
6 |
2010 |
관광학
슬로시티 브랜드 인지, 관광지 이미지, 충성도간의 구조적 관계 고찰 - 슬로시티 청산도 방문객을 중심으로 -
An Examination of the Structural Relationships among Brand Recognition, Destination Image and Destination Loyalty: A Case of the Slow City Chungsando Visitors
관광학연구 |
34 |
6 |
2010 |
관광학
세계 4대 관광국가들의 이미지 차이 분석에 관한 연구: 한국․미국 대학생을 중심으로
Tourism Image Differences Among the World Top Four Countries
대한경영학회지 |
24 |
4 |
2011 |
경영학
관광정보매체에 따른 잠재 관광객의 관광지 이미지와 방문의도 변화에 관한 연구
Changes of Potential Tourists' Destination Image and Visit Intention by Information Channel
관광레저연구 |
24 |
1 |
2012 |
관광학
관광지 이미지, 관광자 만족, 관광지 충성도의 구조적 관계에 관한 연구 -아산시를 중심으로-
A Study on the Structural Relationship of Destination Image, Tourist Satisfaction and Destination Loyalty : Focused on Asan
동북아관광연구 |
8 |
1 |
2012 |
기타관광학