기업 교육훈련 참여자의 학습동기와 자기효능감, 유인가, 직무몰입 및 상사지원의 관계
The Relationship among Motivation to learn, Self-efficacy, Valence, Job involvement and Supervisor support of Participants in Corporate Training Programs
직업교육연구 |
29 |
2 |
2010 |
교육학
기업 교육훈련 참여자의 학습동기와 자기효능감, 유인가, 직무몰입 및 상사지원의 관계
The Relationship among Motivation to learn, Self-efficacy, Valence, Job involvement and Supervisor support of Participants in Corporate Training Programs
직업교육연구 |
29 |
2 |
2010 |
교육학
한국 신문의 과학 보도에 나타난 취재원 분석 - 조선일보와 한겨레신문의 미국 쇠고기 수입 관련 과학 기사의 경우 -
사회과학연구논총 |
24 |
2010 |
사회과학일반
한국 신문의 과학 보도에 나타난 취재원 분석 - 조선일보와 한겨레신문의 미국 쇠고기 수입 관련 과학 기사의 경우 -
사회과학연구논총 |
24 |
|
2010 |
사회과학일반
뉴스의 실시간성과 유인가가 시청자의 심리적 반응에 미치는 영향: 생리심리적 반응과 뉴스에 대한 평가를 중심으로
What Watching “Live” News Means to the Viewers: The Effect of Perceived Liveness of News on Its Viewers’ Pyschophysiological Responses
미디어 경제와 문화 |
9 |
2 |
2011 |
기타신문방송학
이익 혹은 손실 상황에서 금융소비자들이 경험하는 감정은 모두 같은가? - 조절초점에 따른 감정 유형 간 강도 그리고 만족도 차이를 중심으로 -
Do All Financial Consumers Have the Same Emotional Responses and Satisfaction Level in Gain or Loss Domain? - Differences of Intensity of Emotional Type and Satisfaction in Terms of Regulatory Focus
소비자학연구 |
22 |
3 |
2011 |
경제학