가족주의를 이용한 커뮤니케이션의 설득 효과: 한‧미 여성의 공익광고 태도 비교를 중심으로
Persuasive Effects of Public Communication Using a Familistic Appeal: Based on the Comparison of Advertising Attitudes between South Korean and American Women
사회과학연구 |
37 |
2 |
2011 |
사회과학일반
의약품 표시와 소비자능력
Information on medication and consumer competency
소비문화연구 |
13 |
1 |
2010 |
기타사회과학일반
의약품 표시와 소비자능력
Information on medication and consumer competency
소비문화연구 |
13 |
1 |
2010 |
기타사회과학일반
아파트 브랜드자산이 소비자태도와 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Apartment Brand Equity on Customers' Attitude and Purchase Intention
부동산학보 |
44 |
2011 |
국제/지역개발
기업의 사회적 성과가 소비자의 태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업이미지와 기업명성의 조절적 효과를 중심으로
The Effect of Corporate Social Responsibility Initiatives on Consumers' Attitude: The Moderating Role of Consumers' Corporate Image and Corporate Reputation
POSRI경영경제연구 |
11 |
1 |
2011 |
경영학
혁신수용특성에 대한 디지털 컨버전스 제품 수용의도에 대한 연구
Study on the Innovation Acceptance Characteristics for Digital Convergence Products
디지털융복합연구 |
9 |
4 |
2011 |
기타과학기술학
3D 콘텐츠의 이용동기와 3D 크리에이티브 광고 효과와의 관계 - 프레즌스, 소비자 태도, 구매의도를 중심으로
Uses and Gratifications of 3D Content and Relationships with Presence, Consumers’ Attitudes, and Purchase Intentions
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
테이크아웃 커피전문점의 브랜드개성과 자아이미지의 일치성이 소비자태도에 미치는 영향에 관한 연구: 제품관여도를 조절변수로
The Effect of Congruity between Brand Personality and Self-image on the Customer's Attitude in the Takeout Coffeeshop: Using Product Involvement as Variable Parameters
호텔관광연구 |
12 |
4 |
2010 |
호텔/외식산업경영
테이크아웃 커피전문점의 브랜드개성과 자아이미지의 일치성이 소비자태도에 미치는 영향에 관한 연구: 제품관여도를 조절변수로
The Effect of Congruity between Brand Personality and Self-image on the Customer's Attitude in the Takeout Coffeeshop: Using Product Involvement as Variable Parameters
호텔관광연구 |
12 |
4 |
2010 |
호텔/외식산업경영
화물자동차 외부광고에 대한 소비자의 태도에 관한 연구
A Study on Consumer Attitude of Outdoor Advertising in Trucking Transportation
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
화물자동차 외부광고에 대한 소비자의 태도에 관한 연구
A Study on Consumer Attitude of Outdoor Advertising in Trucking Transportation
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
국내 자연 지향성 화장품 브랜드의 색채와 인지에 대한 소비자 태도
A Study on Consumers Attitude for Color and Cognition of Nature directivity Cosmetic Brand in Domestic
기초조형학연구 |
11 |
4 |
2010 |
예술일반
국내 자연 지향성 화장품 브랜드의 색채와 인지에 대한 소비자 태도
A Study on Consumers Attitude for Color and Cognition of Nature directivity Cosmetic Brand in Domestic
기초조형학연구 |
11 |
4 |
2010 |
예술일반
브랜드 스토리 유형이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향에 대한 연구: FCB 제품군을 중심으로
The effect of brand story type on consumer’s attitude toward brand : Focused on the FCB Grid model
광고학연구 |
22 |
2 |
2011 |
신문방송학
기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Congruency between Corporate Image and Cause-related Marketing on Attitude toward Corporate and Cause-related Marketing
광고학연구 |
21 |
3 |
2010 |
신문방송학
기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Congruency between Corporate Image and Cause-related Marketing on Attitude toward Corporate and Cause-related Marketing
광고학연구 |
21 |
3 |
2010 |
신문방송학
유통업체의 기업이미지가 PB제품에 대한 소비자태도에 미치는 영향
An Influence of Distributor's Corporate Image on Consumer Behavior Towards PB Products
유통과학연구 |
9 |
4 |
2011 |
산업/서비스경제
The Optimal On-Screen Location of Outdoor Advertising
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
The Optimal On-Screen Location of Outdoor Advertising
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
대학생의 소비자교육수준 분석
An Analysis On Consumer Education Levels Of Collegian
교육재정경제연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
대학생의 소비자교육수준 분석
An Analysis On Consumer Education Levels Of Collegian
교육재정경제연구 |
19 |
1 |
2010 |
교육학
실증형 광고의 설득 효과에 미치는 영향요인에 관한 연구 영어 학습지 광고의 효과를 중심으로
An Exploratory Study on the Factors that Affect Persuasive Effects of Demonstrative Advertising Based on Advertising Effects for English Study Books
광고연구 |
85 |
2010 |
광고/홍보학
실증형 광고의 설득 효과에 미치는 영향요인에 관한 연구 영어 학습지 광고의 효과를 중심으로
An Exploratory Study on the Factors that Affect Persuasive Effects of Demonstrative Advertising Based on Advertising Effects for English Study Books
광고연구 |
|
85 |
2010 |
광고/홍보학
엔터테인먼트 콘텐츠 광고를 활용한 브랜딩 효과에 대한 연구 - 뮤직드라마 활용 영역과 태도를 중심으로
A Study on the Effects of Advertising in Utilizing Entertainment Contents for Branding - Focused on Music Drama & Attitudes
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
광고 크리에이티브에서 브랜드스토리 유형이 소비자태도에 미치는 영향
An Investigation of the Effects of Brand Story Types on the Consumer's Attitudes towards Advertising Design
한국디자인포럼 |
27 |
2010 |
디자인
광고 크리에이티브에서 브랜드스토리 유형이 소비자태도에 미치는 영향
An Investigation of the Effects of Brand Story Types on the Consumer's Attitudes towards Advertising Design
한국디자인포럼 |
|
27 |
2010 |
디자인
시간적 간격이 소비자 태도에 미치는 영향 -광고소구 유형의 조절효과를 중심으로-
The Influence of Temporal Distance on Consumer Attitude and Moderating Effect of Advertising Appeal Type to the Consumer Attitude
산업혁신연구 |
26 |
4 |
2010 |
경영전략/정책
시간적 간격이 소비자 태도에 미치는 영향 -광고소구 유형의 조절효과를 중심으로-
The Influence of Temporal Distance on Consumer Attitude and Moderating Effect of Advertising Appeal Type to the Consumer Attitude
산업혁신연구 |
26 |
4 |
2010 |
경영전략/정책
복합 쇼핑공간에서의 몰링에 관한 소비자의 인식 유형 연구
An Attitudinal Factors of Malling at the Multiplex Shopping Mall
주관성 연구 |
23 |
2011 |
기타사회과학
인터넷쇼핑몰의 개인정보 수집 및 관리 실태와 소비자의 태도
How Internet Shopping Malls Collect and Manage Personal Informations, and How Consumers Show their Attitudes toward It
소비자문제연구 |
41 |
2012 |
사회과학일반
리조트 이미지 광고의 수사학적 표현 중 비유법이 소비자의 태도에 미치는 영향에 대한 연구
A Study on the Effects of Various Rhetoric Ad Expressionson Advertisement Effectiveness and Consumer Attitude
정보디자인학연구 |
14 |
2 |
2011 |
정보디자인
한국인의 우쭐 심리적 특성이 명품에 관한 소비자 태도에 미치는 영향
The Influence on the Korean Uzzul(Boasting) Psychological Characteristic on the Consumer Attitude of Luxury Good
디지털융복합연구 |
10 |
8 |
2012 |
기타과학기술학
국가이미지와 국가에 대한 태도 및 서비스에 대한 태도가 중국 소비자들의 외국계 서비스 이용 의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 의료서비스를 중심으로-
A Study of Country Image, Consumer Attitude and its Impact on International Service Use Intention of Chinese Consumers -Focusing Medical Service-
경영과 정보연구 |
31 |
2 |
2012 |
경영학
포장디자인이 소비자 태도 및 구매의도에 미치는 영향 -비누제품을 중심으로-
An Effect on Customer Attitude and Purchase Intention of Soap Product Package Design - Focused on Soap Product-
한국디자인포럼 |
30 |
2011 |
디자인
부정적 언론보도에 대한 패션브랜드 소비자의 태도 연구 -‘N’패션 브랜드를 중심으로-
A Research on the Attitude of Fashion Brand Consumers on Negative Media Report - Focused on ‘N’ fashion brand -
한국디자인포럼 |
35 |
2012 |
디자인
소비자 태도와 소비행동에 따른 천연염색 제품시장 세분화 및 구매행동의 차이
Market Segmentation of Naturally-Dyed Products based on Consumers’ Attitudes and Consumption Behavior
소비문화연구 |
13 |
4 |
2010 |
기타사회과학일반
소비자 태도와 소비행동에 따른 천연염색 제품시장 세분화 및 구매행동의 차이
Market Segmentation of Naturally-Dyed Products based on Consumers’ Attitudes and Consumption Behavior
소비문화연구 |
13 |
4 |
2010 |
기타사회과학일반
디자인의 시각적 요소가 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 연구
A Study on the Consumer Attitude Influenced by Visual Element
브랜드디자인학연구 |
9 |
2 |
2011 |
디자인
제품포장의 시각이미지에서 인지반응과 감성반응이 제품태도와 구매의도에 미치는 영향
The influence that cognitive and emotional responses have on product attitudes and purchase intention in visual image of the package
한국디자인포럼 |
28 |
2010 |
디자인
제품포장의 시각이미지에서 인지반응과 감성반응이 제품태도와 구매의도에 미치는 영향
The influence that cognitive and emotional responses have on product attitudes and purchase intention in visual image of the package
한국디자인포럼 |
|
28 |
2010 |
디자인
제품지각에 따른 소비자의 웹사이트 태도에 관한 연구
A Study on the Consumer’s Web Site Attitude by Product Perception
대한경영학회지 |
23 |
4 |
2010 |
경영학
제품지각에 따른 소비자의 웹사이트 태도에 관한 연구
A Study on the Consumer’s Web Site Attitude by Product Perception
대한경영학회지 |
23 |
4 |
2010 |
경영학
Checking Degree of Related Information When Purchasing Food, and Evaluation and Purchasing Behavior of Environment-friendly agricultural products
소비자의 식품구매시 주요정보 확인정도와 친환경농산물에 대한 인식과 구매행동의 차이
소비문화연구 |
13 |
4 |
2010 |
기타사회과학일반
Checking Degree of Related Information When Purchasing Food, and Evaluation and Purchasing Behavior of Environment-friendly agricultural products
소비자의 식품구매시 주요정보 확인정도와 친환경농산물에 대한 인식과 구매행동의 차이
소비문화연구 |
13 |
4 |
2010 |
기타사회과학일반