희소성 메시지의 광고 효과 - 한정판과 시간압박을 중심으로
The Advertising Effectiveness of Scarcity Message - The Role of ‘Limited-Edition’ Message and Time Pressure
광고연구 |
89 |
2011 |
광고/홍보학
제품광고의 사회적 메시지가 광고효과에 미치는 영향: 감정이입과 조절적 동기의 역할
The Influence of Social Messages in Product Advertising on the Ad Effectiveness
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
선거 마케팅 PR 캠페인 전략 개발을 위한 유권자의 후보자 선택 영향 요인 연구 -6.2 부산 시장 선거를 중심으로
The Study on Voting Behavior for Election Marketing Public Relations Campaign Strategies -Focused on the 6.2 Busan City Mayoral Election
정치커뮤니케이션연구 |
19 |
2010 |
정치커뮤니케이션
선거 마케팅 PR 캠페인 전략 개발을 위한 유권자의 후보자 선택 영향 요인 연구 -6.2 부산 시장 선거를 중심으로
The Study on Voting Behavior for Election Marketing Public Relations Campaign Strategies -Focused on the 6.2 Busan City Mayoral Election
정치커뮤니케이션연구 |
|
19 |
2010 |
정치커뮤니케이션
페이스북 팬페이지의 메시지 및 크리에이티브 전략에 관한 연구
A Study on the Message and Creative Strategies of Facebook Fan Pages
소비자문제연구 |
42 |
2012 |
사회과학일반
기업 위기 유형에 따른 TV광고 메시지에 관한 연구
A Study on TV Advertisement Messages at the Types of Company Crisis
조형미디어학 |
13 |
3 |
2010 |
기타미술
기업 위기 유형에 따른 TV광고 메시지에 관한 연구
A Study on TV Advertisement Messages at the Types of Company Crisis
조형미디어학 |
13 |
3 |
2010 |
기타미술
지하철 스크린 도어 광고의 메시지 전략에 대한 내용분석
A Content Analysis of Message Strategy in Subway Platform Screen Door Advertising
OOH광고학연구 |
7 |
2 |
2010 |
신문방송학
지하철 스크린 도어 광고의 메시지 전략에 대한 내용분석
A Content Analysis of Message Strategy in Subway Platform Screen Door Advertising
OOH광고학연구 |
7 |
2 |
2010 |
신문방송학