소셜네트워크서비스(social network service)가 선거에 미치는 영향과 선거법상 규제 : 미국과 캐나다를 중심으로
the impact of social network sites on election and regulation ueder election law : centering on the united states and canada
형사법의 신동향 |
32 |
2011 |
형법
디지털정치 실증연구에 관한 메타분석
A Study on the Meta Analysis of Korean Digital Politics
디지털융복합연구 |
9 |
1 |
2011 |
기타과학기술학
정치적 이념성향이 선호 불일치 정보처리에 미치는 영향:휴리스틱-체계 모델(Heuristic-Systematic Model)의 관점에서
How are Conservatives and Progressives Different in Processing Preference-inconsistent Information in Political Ads? : From the Perspective of the Heuristic-Systematic Model
광고학연구 |
22 |
7 |
2011 |
신문방송학
조절초점에 따른 대통령선거 정치광고 메시지 내용분석 : 1997/2002/2007년 신문과 TV 정치광고를 중심으로
Regulatory-Focused Messages in Political Advertisements: A Content Analysis of the Newspaper and TV Advertisements of Korean Presidential Campaigns in 1997, 2002 and 2007
광고학연구 |
21 |
5 |
2010 |
신문방송학
조절초점에 따른 대통령선거 정치광고 메시지 내용분석 : 1997/2002/2007년 신문과 TV 정치광고를 중심으로
Regulatory-Focused Messages in Political Advertisements: A Content Analysis of the Newspaper and TV Advertisements of Korean Presidential Campaigns in 1997, 2002 and 2007
광고학연구 |
21 |
5 |
2010 |
신문방송학
政治広告のヘッドラインにおけるレトリックの考察 -形のレトリックを中心にして-
정치광고의 표제에 있어서의 레토릭의 고찰 -형태의 레토릭을 중심으로-
일본어학연구 |
30 |
2011 |
일본어와문학
한국 대통령선거에서 부정 정치광고의 사용에 관한 연구
A Study of Using Negative Political Advertising in Korean Presidential Campaign
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
1 |
2010 |
사회과학
한국 대통령선거에서 부정 정치광고의 사용에 관한 연구
A Study of Using Negative Political Advertising in Korean Presidential Campaign
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
18 |
1 |
2010 |
사회과학
정치광고와 유권자의 표현의 자유
Political Advertisement and the Electorate's Free Speech Rights
언론과 법 |
10 |
2 |
2011 |
신문방송학
TV정치광고의 영상의미 작용에 관한 사례 분석
The Case Study of the Image signifier Effect of TV Political Commercials
조형미디어학 |
14 |
4 |
2011 |
기타미술
정치광고 길이가 유권자의 반응에 미치는 영향
Advertising Length Effects in Political Advertising on Voters’ Response
정치커뮤니케이션연구 |
18 |
2010 |
정치커뮤니케이션
정치광고 길이가 유권자의 반응에 미치는 영향
Advertising Length Effects in Political Advertising on Voters’ Response
정치커뮤니케이션연구 |
|
18 |
2010 |
정치커뮤니케이션
종편채널 출범과 미디어렙법 소고 - 종편채널의 부작용 우려와 그에 대응한 미디어렙 입법의 방향 모색
Thinking about the Introduction of General Service Channel and Broadcasting Advertising Sales System - Concerns about Side Effects and Exploring in the Direction of the Legislative
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
10·26 서울시장 보궐선거 정치광고 크리에이티브 연구
A Study of Political Advertising Creative in the 10·26 Seoul Mayor By-election Campaign
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
유권자의 정치관여도가 유권자의 정치이념과 정치광고 메시지 프레이밍 간의 조절적합성(regulatory fit) 효과에 미치는 영향
Political Orientation and Political Advertising Evaluations : The Role of Regulatory-Focus in Evaluating Political Advertising Messages Frames
광고학연구 |
22 |
6 |
2011 |
신문방송학
일본 정치광고의 메시지 내용분석 연구 -제45회 중의원 선거의 신문광고를 중심으로-
A Content Analysis of Japanese Political advertisements -Focused on the Advertising in the Newspaper-
일본근대학연구 |
37 |
2012 |
일본문화학