테마파크 대기동선에서의 효율적인 마케팅 방안에 관한 연구 - 대기시간 공지 및 프로모션 활동을 중심으로 -
The Effective Marketing Project on the Waiting Line Traffic in a Theme Park: A Focus on the Effect of Waiting Time Announcement and Promotion Activities
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
테마파크 대기동선에서의 효율적인 마케팅 방안에 관한 연구 - 대기시간 공지 및 프로모션 활동을 중심으로 -
The Effective Marketing Project on the Waiting Line Traffic in a Theme Park: A Focus on the Effect of Waiting Time Announcement and Promotion Activities
관광학연구 |
34 |
2 |
2010 |
관광학
서비스 실패와 회복만족이 관계결속, 구전의도, 전환의도에 미치는 영향: 국내 대형 마트를 중심으로
The Impact of Service Failures and Recovery Satisfaction on Relationship Commitment, Word-of-Mouth Intention, and Switching Intention in Domestic Hypermarkets
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
20 |
2 |
2012 |
사회과학
여행업 영업사원의 전직에 따른 신뢰, 애호도, 부정적 행동의도의 구조적 관계
An Analysis on Structural Relations of The Customer Trust, Loyalty and Negative Behavior Intention in Travel Agencies' Salespeople Turnover
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
여행업 영업사원의 전직에 따른 신뢰, 애호도, 부정적 행동의도의 구조적 관계
An Analysis on Structural Relations of The Customer Trust, Loyalty and Negative Behavior Intention in Travel Agencies' Salespeople Turnover
관광레저연구 |
22 |
6 |
2010 |
관광학
해양관광객의 체험적 경험이 여가활동 참가동기, 몰입, 만족도 및 전환의도와의 구조적 관계 분석 -경상남도 주요 3개 섬 관광지를 중심으로-
A Study on the Structural Relationships of Marine Tourists' Experience on Leisure Participation Motivation, Commitment, Satisfaction and Switching Intention : Focused on the 3 island tourism destination in Gyeongsangnam-do
동북아관광연구 |
7 |
4 |
2011 |
기타관광학
호텔 서비스 품질이 서비스 충성도에 미치는 영향에 관한 연구: 서비스품질 위계모형 중심으로
A Study on The Effects of Service Quality on Service Loyalty in the Hotel Industry: Focus on A Hierarchical Model of Service Quality
호텔관광연구 |
13 |
2 |
2011 |
호텔/외식산업경영
요트대회 관람자의 관람결정요인이 전환의도에 미치는 영향에 대한 지각된 가치의 조절효과
The Relationship between Decision Making Factor and Switching Intentions for the Yacht Event Spectators : The Moderating Effects of Perceived Value
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육
보육시설 클라이언트의 지각된 편익이 관계몰입과 전환의도 및 구전의도에 미치는 영향
An Influence of the Perceived Benefits of Clients in Care Facilities on Relationship Commitment, Switching Intentions, and Word-of-mouth Intentions
한국영유아보육학 |
60 |
2010 |
사회복지학
보육시설 클라이언트의 지각된 편익이 관계몰입과 전환의도 및 구전의도에 미치는 영향
An Influence of the Perceived Benefits of Clients in Care Facilities on Relationship Commitment, Switching Intentions, and Word-of-mouth Intentions
한국영유아보육학 |
|
60 |
2010 |
사회복지학
신뢰가 불평행동과 전환의도에 미치는 영향
The Effects of Trust on Complaining Behavior and Switching Intention
대한경영학회지 |
25 |
3 |
2012 |
경영학
전통적 전자 문서 교환 방식에서 웹 포털 시스템으로의 전환의도에 관한 연구
A study on the switching intention of the legacy data interchange system toward the portal system
e-비즈니스연구 |
12 |
1 |
2011 |
무역학
커피전문점이미지의 지각된 가치가 고객만족, 재방문의도 및 전환의도에 미치는 영향
The Effects of Coffee House Image and Perceived Value on Customer Satisfaction, Repurchasing Intentions and Customer Switching Intentions
한국디자인포럼 |
30 |
2011 |
디자인
호텔고객의 전환장벽이 전환의도와 고객충성도에 미치는 영향: 고객특성의 조절효과를 중심으로
The Effects of Switching Barrier on the Switching Intention and Customer Loyalty in the Hotel Customer: Moderating Effect of Customer Characteristics
호텔관광연구 |
13 |
4 |
2011 |
호텔/외식산업경영
고객의 전환장벽이 전환의도와 재방문의사에 미치는 영향 - 여행사∙항공사간 비교분석을 중심으로 -
A Study on the Effect of Consumer Switching Barriers on the Switching and Revisit Intension in Travel Agency and Airlines
호텔리조트연구 |
10 |
2 |
2011 |
관광학