소비자 기대

연구분야 : B211600 사회과학 > 심리과학 > 소비자/광고심리

클래스 : 감정

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.153589

한자 : 消費者期待
영어 : Consumer Expectation

c02-01 감정

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

기대 일치 모형 [Expectation Confirmation Model]

전자상거래에 대한 중·고등학생의 소비자능력과 만족에 관한 연구 - 소비자의 긍정적 기대를 매개로

A Study on Middle and High School Students' Satisfaction about Electronic Commerce - By the Medium of Consumers' Positive Expectation-

전자상거래학회지 | 11 | 1 | 2010 | 경영학

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농산물 품질에 대한 소비자 기대가 지각된 품질에 미치는 영향 - 상품정보와 판매자 신뢰의 조절효과를 중심으로 -

The Effect of Consumer Expectation On the Perceived Quality of Agricultural Products - Focusing on the Moderating Effects of Product Information and Seller Trust -

대한경영학회지 | 23 | 1 | 2010 | 경영학

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불일치민감도가 소비자기대에 미치는 효과: 자기해석과 예상된 소비맥락의 조절효과

The Impact of Disconfirmation Sensitivity on Consumer Expectation: Moderating Effect of Self-construal and Anticipated Consumption Contexts

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 19 | 4 | 2011 | 사회과학