행동 맞춤형 광고(Behavioral Targeting Ad)의 수용자 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
A Study on Factors Influencing Usage Intention of Behavioral Targeting AD
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학
네이버의 시장지배적지위 남용 사건에 대한 검토- 서울고등법원 2009. 10. 8. 선고 2008누27102 판결을 중심으로 -
Critical Analysis on NHN Competition Case
경쟁법연구 |
24 |
2011 |
기타법학
래더링을 이용한 온라인 매체의 상품구매 요인 분석에 관한 연구
Research about Laddering Using Online Media's Product Purchase Factor Analysis
커뮤니케이션디자인학연구 |
32 |
2010 |
정보디자인
래더링을 이용한 온라인 매체의 상품구매 요인 분석에 관한 연구
Research about Laddering Using Online Media's Product Purchase Factor Analysis
커뮤니케이션디자인학연구 |
32 |
|
2010 |
정보디자인
온라인 UCC의 PPL 표현양식이 수용자 태도에 미치는 영향
Effects of PPL Creative Styles on the Consumer Attitudes in online UCC
한국디자인포럼 |
26 |
2010 |
디자인
온라인 UCC의 PPL 표현양식이 수용자 태도에 미치는 영향
Effects of PPL Creative Styles on the Consumer Attitudes in online UCC
한국디자인포럼 |
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26 |
2010 |
디자인
온라인광고분쟁조정제도의 구체적 검토 및 향후 대응방안 모색
Specifically, review of online advertising dispute mediation system and the necessity of seeking further countermeasures
법과정책 |
18 |
1 |
2012 |
기타법학
온라인 인터렉티브 광고의 클릭과 판타지 생성 - 네이버 브랜딩보드 휴대폰 광고 분석을 중심으로
Click and Fantasy through Online Interactive Advertisements - A Semiotic Approach on Sexuality and Its Fantasy with the Mobile Advertisements in the Naver Branding Board
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
배너광고와 웹사이트 컨텐츠의 맥락간 일치성 및 광고유형이 광고노출효과에 미치는 영향
The Effects of the Context Congruity between Banner Advertisement and Web site and the Message Type on Advertisement Exposure
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
배너광고와 웹사이트 컨텐츠의 맥락간 일치성 및 광고유형이 광고노출효과에 미치는 영향
The Effects of the Context Congruity between Banner Advertisement and Web site and the Message Type on Advertisement Exposure
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
온라인광고와 비실시간 콘텐츠광고 규제를 위한 제도 개선방안
Policy Alternatives for Online and Video On Demand Advertising Regulation
광고학연구 |
22 |
1 |
2011 |
신문방송학
미디어렙의 업무영역 확대가 온라인 광고에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구
A Study on the Influence of On-line Advertising about Changing Media Representative System
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학