네이버의 시장지배적지위 남용 사건에 대한 검토- 서울고등법원 2009. 10. 8. 선고 2008누27102 판결을 중심으로 -
Critical Analysis on NHN Competition Case
경쟁법연구 |
24 |
2011 |
기타법학
행동 맞춤형 광고(Behavioral Targeting Ad)의 수용자 이용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
A Study on Factors Influencing Usage Intention of Behavioral Targeting AD
광고학연구 |
22 |
5 |
2011 |
신문방송학
배너광고의 브랜드와 배너광고를 호스트하는 웹사이트간의 상호작용에 관한 연구
A Study on the Relationships Between a Brand in a Banner Advertisement and a Host Web Site
e-비즈니스연구 |
11 |
5 |
2010 |
무역학
배너광고의 브랜드와 배너광고를 호스트하는 웹사이트간의 상호작용에 관한 연구
A Study on the Relationships Between a Brand in a Banner Advertisement and a Host Web Site
e-비즈니스연구 |
11 |
5 |
2010 |
무역학
인터넷 광고의 침입성에 대한 광고반응: 성별과 인터넷 탐색 유형의 조절 효과를 중심으로
The Responses on the Intrusiveness of Internet Advertising : The Role of Sex and Types of Internet Surfing Behavior
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
인터넷 광고의 침입성에 대한 광고반응: 성별과 인터넷 탐색 유형의 조절 효과를 중심으로
The Responses on the Intrusiveness of Internet Advertising : The Role of Sex and Types of Internet Surfing Behavior
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
스마트폰에서 구현되는 모바일 광고의 수용자 태도에 관한 연구 : PC에서 구현되는 웹 광고와의 비교연구를 중심으로
A Study of Attitude toward Mobile Advertising on Smart Phone : Compared with Web Advertising on PC
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
스마트 환경에서 미디어 광고 제도: 현황과 과제
A Media Advertising Market and Law in New Information Environment
세계헌법연구 |
17 |
3 |
2011 |
법학
한∙미 방송사 뉴스사이트에 실린 인터넷 광고의 선정성 비교분석
A Cross-Country Analysis of the Degree of Sensational Internet Advertisements on Television News Homepage in South Korea and the United States
방송문화연구 |
24 |
1 |
2012 |
신문방송학
인터넷 광고매체로서의 웹 포털 사이트 선정 평가모형 구축 및 적용 : 계층분석과정(AHP)의 활용
Development and Application of the Evaluation Model of Internet Portal Sites as an Advertising Medium: Employing Analytic Hierarchy Process(AHP)
광고학연구 |
23 |
6 |
2012 |
신문방송학
온라인 UCC의 PPL 표현양식이 수용자 태도에 미치는 영향
Effects of PPL Creative Styles on the Consumer Attitudes in online UCC
한국디자인포럼 |
26 |
2010 |
디자인
온라인 UCC의 PPL 표현양식이 수용자 태도에 미치는 영향
Effects of PPL Creative Styles on the Consumer Attitudes in online UCC
한국디자인포럼 |
|
26 |
2010 |
디자인
인터넷 광고에 대한 불쾌감 형성요인: 척도개발 및 타당성 검증을 중심으로
Developing a Scale to Measure the Unpleasantness Toward Internet Advertising
미디어 경제와 문화 |
8 |
3 |
2010 |
기타신문방송학
인터넷 광고에 대한 불쾌감 형성요인: 척도개발 및 타당성 검증을 중심으로
Developing a Scale to Measure the Unpleasantness Toward Internet Advertising
미디어 경제와 문화 |
8 |
3 |
2010 |
기타신문방송학
래더링을 이용한 온라인 매체의 상품구매 요인 분석에 관한 연구
Research about Laddering Using Online Media's Product Purchase Factor Analysis
커뮤니케이션디자인학연구 |
32 |
2010 |
정보디자인
래더링을 이용한 온라인 매체의 상품구매 요인 분석에 관한 연구
Research about Laddering Using Online Media's Product Purchase Factor Analysis
커뮤니케이션디자인학연구 |
32 |
|
2010 |
정보디자인
글로벌 서비스브랜드의 웹광고 메시지 전략에 관한 비교연구 - 동서양의 6개 시장을 중심으로
Services Brands’ Global Advertising Strategies on the Web - A Comparative Analysis of Six National Markets
한국광고홍보학보 |
14 |
2 |
2012 |
신문방송학
인터넷 광고의 국어교육적 활용 -인터넷 문맥광고의 수용과 생산을 중심으로 -
A Study on Korean Educational Application of Internet Advertisement -Focusing on Consume-Produce of Contextual Advertisement-
국어교육학연구 |
38 |
2010 |
한국어와문학
인터넷 광고의 국어교육적 활용 -인터넷 문맥광고의 수용과 생산을 중심으로 -
A Study on Korean Educational Application of Internet Advertisement -Focusing on Consume-Produce of Contextual Advertisement-
국어교육학연구 |
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38 |
2010 |
한국어와문학
Q 방법론을 활용한 대학생의 인터넷 광고 이용동기 유형분석
College students’ Motivations to Use Internet Advertisements based on Q-methodology
디자인학연구 |
25 |
2 |
2012 |
디자인
TV 광고와 인터넷 검색이 만났을 때 - 크로스미디어 광고의 효과 -
When TV Advertisements Meet Internet Search Boxes - The Effects of Cross-Media Advertisements -
마케팅연구 |
25 |
1 |
2010 |
경영학
뉴 미디어 광고 연구의 동향과 전망
A Study on Trend and Prospect of New Media Advertisement
마케팅관리연구 |
16 |
2 |
2011 |
경영학
온라인광고분쟁조정제도의 구체적 검토 및 향후 대응방안 모색
Specifically, review of online advertising dispute mediation system and the necessity of seeking further countermeasures
법과정책 |
18 |
1 |
2012 |
기타법학
게임성향 인터넷 배너광고의 표현요소 도출
Analysis of Game-Like Internet Banner Advertisement Based on Display Factors
디지털융복합연구 |
10 |
8 |
2012 |
기타과학기술학
배너광고와 웹 기사의 맥락에 따른 광고효과
The Influences of Contexts between Online News Articles and the Banner Advertising on the Effectiveness of Advertising
광고학연구 |
22 |
3 |
2011 |
신문방송학
웹 사이트 속성과 맥락 여부에 따른 광고 메시지에 대한 오인율 및 광고 효과에 대한 연구
The Effects of Website Types and Contextual Aspects on the Miscomprehension of Advertising Messages and the Advertising Effectiveness
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
웹 사이트 속성과 맥락 여부에 따른 광고 메시지에 대한 오인율 및 광고 효과에 대한 연구
The Effects of Website Types and Contextual Aspects on the Miscomprehension of Advertising Messages and the Advertising Effectiveness
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
미국에서의 인터넷 상업광고에 대한 헌법적 규제
A study on the Constitutional justification in U.S.A. of the Commercial Advertisement on Internet
동북아법연구 |
6 |
1 |
2012 |
비교법학
웹광고에 표현된 키네틱 타이포그래피가 사용자 반응에 미치는 영향 : 인지적, 감정적 반응을 중심으로
Effects of Kinetic Typography Expressed in Web Advertisement on User Responses. : Focused on awareness responses and affect responses.
한국디자인포럼 |
27 |
2010 |
디자인
웹광고에 표현된 키네틱 타이포그래피가 사용자 반응에 미치는 영향 : 인지적, 감정적 반응을 중심으로
Effects of Kinetic Typography Expressed in Web Advertisement on User Responses. : Focused on awareness responses and affect responses.
한국디자인포럼 |
|
27 |
2010 |
디자인
인터넷 광고 유형에 따른 침입성 지각 수준 및 광고/제품에 대한 태도 연구
A Study on Perceived Intrusion Level-Related Variables by Internet Ad Type
광고연구 |
84 |
2010 |
광고/홍보학
인터넷 광고 유형에 따른 침입성 지각 수준 및 광고/제품에 대한 태도 연구
A Study on Perceived Intrusion Level-Related Variables by Internet Ad Type
광고연구 |
|
84 |
2010 |
광고/홍보학
인터넷 광고 목적 및 유형에 따른 사용자 반응과 시선 패턴 분석
Analyses of users’ responses and eye-movement patterns according to internet advertising purposes and forms
디자인학연구 |
23 |
4 |
2010 |
디자인
인터넷 광고 목적 및 유형에 따른 사용자 반응과 시선 패턴 분석
Analyses of users’ responses and eye-movement patterns according to internet advertising purposes and forms
디자인학연구 |
23 |
4 |
2010 |
디자인
인터넷 광고가 사이트에 대한 신뢰도 및 태도에 미치는 영향: 전이효과를 중심으로
The Effects of Internet Ads on Credibility and Attitude toward the Host Site: Focusing on Spillover Effect
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
인터넷 광고의 심의와 규제에 대한 연구: 자율심의 대상 광고에 대한 분석
Structure and Results of Internet Advertising Deliberation: Content Analysis of Self-regulated Advertising
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
인터넷광고의 선정성에 관한 연구 - 인터넷뉴스 사이트 광고의 성적 소구를 중심으로
A Study on the Sensationalism of Internet Advertising - Focused on Sexual Appeal of Advertising on Internet News Sites
광고연구 |
89 |
2011 |
광고/홍보학
인터넷 웹페이지에서의 광고의 삽입ㆍ차단 등을 둘러싼 법적 문제 -대상판결:대법원 2010.8.15.자2008마1541결정-
Legal Issues surrounding Blocking and Insertion of Advertisements in the Internet Web-pages
사법 |
1 |
16 |
2011 |
법정책학
인터넷 광고 심의에 대한 법적 고찰
A Study on the Legal Charactersitics Concerning the Deliberation System of Internet Advertising
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
인터넷 광고 심의에 대한 법적 고찰
A Study on the Legal Charactersitics Concerning the Deliberation System of Internet Advertising
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
배너광고와 웹사이트 컨텐츠의 맥락간 일치성 및 광고유형이 광고노출효과에 미치는 영향
The Effects of the Context Congruity between Banner Advertisement and Web site and the Message Type on Advertisement Exposure
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
배너광고와 웹사이트 컨텐츠의 맥락간 일치성 및 광고유형이 광고노출효과에 미치는 영향
The Effects of the Context Congruity between Banner Advertisement and Web site and the Message Type on Advertisement Exposure
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
온라인광고와 비실시간 콘텐츠광고 규제를 위한 제도 개선방안
Policy Alternatives for Online and Video On Demand Advertising Regulation
광고학연구 |
22 |
1 |
2011 |
신문방송학
온라인 인터렉티브 광고의 클릭과 판타지 생성 - 네이버 브랜딩보드 휴대폰 광고 분석을 중심으로
Click and Fantasy through Online Interactive Advertisements - A Semiotic Approach on Sexuality and Its Fantasy with the Mobile Advertisements in the Naver Branding Board
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
미디어렙의 업무영역 확대가 온라인 광고에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구
A Study on the Influence of On-line Advertising about Changing Media Representative System
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학