관여도

연구분야 : B211600 사회과학 > 심리과학 > 소비자/광고심리

클래스 : 수준/정도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.1607

한자 : 關與度
영어 : involvement

c01-03 수준/정도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

제품 관여도 [ 製品 關與度 ]

hasKind (종류)

 

 

반응적 관여도 [ 反應的關與度 ]

hasKind (종류)

 

 

지속적 관여도 [ 持續的關與度 ]

hasKind (종류)

 

 

상황적 관여도 [ 狀況的關與度 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

설득 지식 모델 () [ 說得知識-- ]

공정성, 리커버리불일치, 고객신뢰가 연계된 리커버리만족 확장모형을 통한 불평고객의 재구매의도 형성과정에 대한 연구: 관여도의 조절효과를 중심으로

Understanding the Dynamics of RPI Formation Process After Recovery of Failure by Adopting Extended Model of Justice-Recovery Disconfirmation -Customer Trust: Focusing on the Moderating Effect of Involvement

소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학

텔레비전 뉴스의 시각적 요소가 수용자의 인식에 미치는 영향

The Effect of Visual Cues in TV Environmental News on the Viewer's Approval Rating of 4 Major-Rivers Project : Focusing on the Priming & ELM theory

미디어와 공연예술 연구 | 5 | 3 | 2010 | 기타신문방송학

텔레비전 뉴스의 시각적 요소가 수용자의 인식에 미치는 영향

The Effect of Visual Cues in TV Environmental News on the Viewer's Approval Rating of 4 Major-Rivers Project : Focusing on the Priming & ELM theory

미디어와 공연예술 연구 | 5 | 3 | 2010 | 기타신문방송학

사회문제해결 행동의도 향상을 위한 교과서텍스트 구성전략 연구 -기후변화문제 사례를 중심으로-

A Study on Constructing Strategy of Textbook Contents for Increasing Behavioral Intentions to Solve Social Problems : In the Case of Climate Change Issue

시민교육연구 | 43 | 4 | 2011 | 교육학

분할가격이 회상가격, 가격공정성의 지각 및 구매의도에 미치는 연구: 관여도와 사전지식에 따른 가격공정성의 조절 효과

A Study on Impact of a Partitioned Price for a Recall Price, Price Fairness Perception and Purchase Intention: The Moderating Effect of Involvement and Prior Knowledge for the Price Fairness Perception

기업경영연구 | 19 | 4 | 2012 | 경영학

온라인에서 논거제시 및 예절준수 메시지가 대학생의 이견 수용에 미치는 영향

The Effects of Strong Argument and Civility in Online Messages on College Students’ Attitudes toward Issues and Their Opponents

한국소통학보 | 17 | 2012 | 휴먼커뮤니케이션

속성 프레이밍 효과 -메시지 방향성, 조절초점, 관여도의 상호작용 관점에서

Attribute Framing Effects - Joint Function of Message Valence, Regulatory Focus and Involvement

광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학

호텔 서비스 회복, 서비스 품질, 관계의 질, 만족도, 충성도 간 영향관계에서 관여도의 조절효과

A Study on the Moderator Effect of Customers' Involvement among Hotel Service Recovery, Service Quality, Relationship Quality, Customers' Satisfaction and Royalty

관광학연구 | 36 | 3 | 2012 | 관광학

축제이미지-자아이미지 일치성이 관광객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 - 축제 관여도를 매개변수로 -

The Effects of Congruency of Festival Image and Self-image on Satisfaction and Behavioral Intention of Visitors* - Using factors of festival involvement as mediators -

관광연구 | 25 | 4 | 2010 | 관광학일반

축제이미지-자아이미지 일치성이 관광객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 - 축제 관여도를 매개변수로 -

The Effects of Congruency of Festival Image and Self-image on Satisfaction and Behavioral Intention of Visitors* - Using factors of festival involvement as mediators -

관광연구 | 25 | 4 | 2010 | 관광학일반

메시지 방향성이 광고 반응에 미치는 효과 연구

Moderating Roles of Framing Types and Regulatory Focus on the Relationships between Message Framing and Advertising Responses

한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 1 | 2011 | 심리과학

팽창가격할인 제시 유형에 대한 소비자 선호도: 소비자의 이성-감성 성향을 중심으로

Consumer's Preference on Tensile Price Claims: Focusing Consumer's Rational-Emotional Propensity

경영교육연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학

IPTV의 고객태도 형성과정과 관여도의 조절역할 및 구매의도 형성과정에서 만족, 몰입, 애호도의 역할

The Antecedents and Outcomes of User Attitude in IPTV Service: Focused on the Mediating Roles of Involvement and the Linkage between Processes of Buying Intention

경영학연구 | 39 | 1 | 2010 | 경영학

한국적 내셔널리즘과 애국 마케팅 효과 남·북한팀 응원 메시지를 담은 월드컵 이용광고의 효과를 중심으로

Korean Nationalism and Effects of Patriotic Marketing Focusing on Persuasive Effects of Advertising Using FIFA World Cup Images and Cheering Messages for South Korean and North Korean Soccer Teams

홍보학연구 | 14 | 1 | 2010 | 신문방송학

한국적 내셔널리즘과 애국 마케팅 효과 남·북한팀 응원 메시지를 담은 월드컵 이용광고의 효과를 중심으로

Korean Nationalism and Effects of Patriotic Marketing Focusing on Persuasive Effects of Advertising Using FIFA World Cup Images and Cheering Messages for South Korean and North Korean Soccer Teams

홍보학연구 | 14 | 1 | 2010 | 신문방송학

배너광고의 브랜드와 배너광고를 호스트하는 웹사이트간의 상호작용에 관한 연구

A Study on the Relationships Between a Brand in a Banner Advertisement and a Host Web Site

e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학

배너광고의 브랜드와 배너광고를 호스트하는 웹사이트간의 상호작용에 관한 연구

A Study on the Relationships Between a Brand in a Banner Advertisement and a Host Web Site

e-비즈니스연구 | 11 | 5 | 2010 | 무역학

UCC 동영상광고의 정보처리과정에 관한 규범적 모델의 개발에 관한 연구: 멕켄지, 러츠, 벨치(Mackenzie, Lutz, and Belch, 1986)의 모델을 중심으로

Normative Model of Information Processing of UCC (User Created Contents) advertising

광고학연구 | 21 | 6 | 2010 | 신문방송학

UCC 동영상광고의 정보처리과정에 관한 규범적 모델의 개발에 관한 연구: 멕켄지, 러츠, 벨치(Mackenzie, Lutz, and Belch, 1986)의 모델을 중심으로

Normative Model of Information Processing of UCC (User Created Contents) advertising

광고학연구 | 21 | 6 | 2010 | 신문방송학

기억정보의 접근성과 진단성에 관한 연구

A Study of Accessibility and Diagnosticity of Memory-Based Information

한국언론학보 | 54 | 6 | 2010 | 신문방송학

기억정보의 접근성과 진단성에 관한 연구

A Study of Accessibility and Diagnosticity of Memory-Based Information

한국언론학보 | 54 | 6 | 2010 | 신문방송학

중국인의 타인의식형 집단문화와 위조명품 브랜드 구매행동

The Influences of Chinese Interpersonal Culture on Counterfeit Brand

아시아마케팅저널 | 13 | 2 | 2011 | 경영학

미디어 이용행태가 다이어트에 대한 인식에 미치는 영향에 관한 연구 다원적 무지 논의를 중심으로

A Study on the Influence of the Media Use and Involvement on the Perception of Diet Focusing on Pluralistic Ignorance

홍보학연구 | 14 | 2 | 2010 | 신문방송학

미디어 이용행태가 다이어트에 대한 인식에 미치는 영향에 관한 연구 다원적 무지 논의를 중심으로

A Study on the Influence of the Media Use and Involvement on the Perception of Diet Focusing on Pluralistic Ignorance

홍보학연구 | 14 | 2 | 2010 | 신문방송학

프로그램의 관여도와 유명옹호인에 대한 호감도가 IPPL(Interactive Product Placement) 제품에 대한 태도와 상호작용성에 미치는 영향

Program Involvement and Celebrity Endorsers‘ Effect on TV Viewers' Attitude toward IPPL(Interactive Product Placement) and IPPL Interactivity

사회과학연구 | 18 | 3 | 2011 | 기타사회과학일반

배너광고와 웹 기사의 맥락에 따른 광고효과

The Influences of Contexts between Online News Articles and the Banner Advertising on the Effectiveness of Advertising

광고학연구 | 22 | 3 | 2011 | 신문방송학

가상광고의 흥미도, 집중도에 따른 광고 태도, 브랜드 태도, 구매의도 계층 효과

A Study on Attention and Involvement of the Virtual Advertising of Hierarchy Effects.

산업경제연구 | 24 | 2 | 2011 | 경제학

쇼핑관광객의 관여도에 따른 시장세분화에 관한 연구

Market Segmentation by Involvement of Tourist Shoppers

관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학

쇼핑관광객의 관여도에 따른 시장세분화에 관한 연구

Market Segmentation by Involvement of Tourist Shoppers

관광레저연구 | 22 | 6 | 2010 | 관광학

부정적 소비자 인식 제품의 광고 프레이밍 효과

The Advertisement Framing Effects of Products Conceived by Consumers as Immoral

한국광고홍보학보 | 14 | 1 | 2012 | 신문방송학

소비자의 기업 메세나 인지로 인한 메세나 효과가 광고평가에 미치는 영향

The Effects of Corporate Mecenat Cognition on Consumer’s Attitude Toward Company and Its Ad

광고연구 | 91 | 2011 | 광고/홍보학

유대강도, 정보의 속성 및 관여도가 SNS 내 구전 효과에 미치는 영향에 대한 연구

Effective Advertising Message Strategies for eWOM in SNS: Regarding the Tie Strength, Message Characteristics and Product Involvement

광고학연구 | 23 | 4 | 2012 | 신문방송학

광고매체로서 애드버게임(Advergame)의 효과에 관한 연구 : 게임과 브랜드 속성의 일치성과 수용자의 게임 관여도를 중심으로

The Effects of Advergame : The congruence between advergame and brand characteristics and users’ game involvement

광고학연구 | 23 | 5 | 2012 | 신문방송학

중국의 사회문화가 쾌락재와 실용재간 소비자 선택에 미치는 영향: 대도시 소비자의 위조품 구매를 중심으로

The Influence of Chinese Social Culture on Consumer Choice between Hedonic & Utilitarian Products: The perspective of Counterfeit Purchase among Metropolitan Consumers

마케팅관리연구 | 16 | 4 | 2011 | 경영학

즐거움, 관여도, 태도가 IPTV서비스 품질과 재구매 의도의 관련성에 미치는 영향

A Study on the Relationships of the IPTV Service Quality and Repurchase Intention: Moderation Effects of Enjoy, Involvement, Attitude

대한경영학회지 | 23 | 4 | 2010 | 경영학

즐거움, 관여도, 태도가 IPTV서비스 품질과 재구매 의도의 관련성에 미치는 영향

A Study on the Relationships of the IPTV Service Quality and Repurchase Intention: Moderation Effects of Enjoy, Involvement, Attitude

대한경영학회지 | 23 | 4 | 2010 | 경영학

인터넷 상거래 사이트 선택 요인에 관한 연구 : 제품 관여도의 조절 효과를 중심으로

A Study of Purchase Impact Factors of Internet Commerce Site : Focus on Experimental Design Approach and Conjoint Analysis by Product Involvement

한국소통학보 | 17 | 2012 | 휴먼커뮤니케이션

EBS English 시청동기가 영어능력, 관여도와 시청의도에 미치는 영향에 관한 연구

A Study of effect of watching motives of EBS English with English Abilities, Involvement, and Watching Intention

방송통신연구 | 76 | 2011 | 신문방송학

플로우 경험의 구성요소, 만족도, 그리고 행동의도 간 구조적 관계 - 템플스테이 방문객을 중심으로 -

Structural relationships among constructs of flow experience, satisfaction, and behavioral intention - Focused on visitors of temple stay -

관광연구 | 26 | 6 | 2012 | 관광학일반

관광객의 관광동기가 관광만족 및 행동의도에 미치는 영향: 관여도의 조절효과를 중심으로

The Effect of Tourists' Tourism Motivation on Tourism Satisfaction and Behavior Intention:Focused on the moderating effects of involvement of tourists visiting Mt. Seorak and Gyengpo areas in Kwangwon Province

관광레저연구 | 23 | 3 | 2011 | 관광학

이벤트 스폰서십에서의 현장감 효과 모델 : 대학생들의 베이징 올림픽에 대한 인식을 중심으로

The On‐the‐spot Effect Model of Event Sponsorships : A Focus on Beijing Olympic Games

광고학연구 | 21 | 2 | 2010 | 신문방송학

이벤트 스폰서십에서의 현장감 효과 모델 : 대학생들의 베이징 올림픽에 대한 인식을 중심으로

The On‐the‐spot Effect Model of Event Sponsorships : A Focus on Beijing Olympic Games

광고학연구 | 21 | 2 | 2010 | 신문방송학

기만적 검색광고의 제3자 효과 및 광고효과 연구 : 검색광고의 기만성 인지정도와 관여도를 중심으로

A Study on the Third Person Effect and Advertising Effect of Deceptive Search Engine Advertising : With Focus on the Degree of Perception of Deceptive and Level of Involvement in Search Engine Advertising

광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학

기만적 검색광고의 제3자 효과 및 광고효과 연구 : 검색광고의 기만성 인지정도와 관여도를 중심으로

A Study on the Third Person Effect and Advertising Effect of Deceptive Search Engine Advertising : With Focus on the Degree of Perception of Deceptive and Level of Involvement in Search Engine Advertising

광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학

페이스북 광고 유형에 따른 효과 연구 - 설득 지식 모델과 기술 수용 모델을 중심으로

The Influence of Facebook Ad Type on Advertising Effect - Persuasion Knowledge Model and Technology Acceptance Model

한국광고홍보학보 | 14 | 2 | 2012 | 신문방송학

광고가 표현하는 브랜드 개성과 소비자가 인식하는브랜드 개성의 일치성연구: 제품유형별 최초 시장 진입브랜드의 광고를 중심으로

The relationship between Ad-expressed Brand Personality and Consumer-perceived Brand Personality

한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학

광고가 표현하는 브랜드 개성과 소비자가 인식하는브랜드 개성의 일치성연구: 제품유형별 최초 시장 진입브랜드의 광고를 중심으로

The relationship between Ad-expressed Brand Personality and Consumer-perceived Brand Personality

한국광고홍보학보 | 12 | 1 | 2010 | 신문방송학

광고와 퍼블리시티 간 효과 차이와 두 커뮤니케이션 도구의 결합 효과 : 소비자 관여도를 중심으로

The Effect of Advertising and Publicity Alone and Together on Consumer Attitude : The Moderating Role of Involvement

광고학연구 | 21 | 4 | 2010 | 신문방송학

광고와 퍼블리시티 간 효과 차이와 두 커뮤니케이션 도구의 결합 효과 : 소비자 관여도를 중심으로

The Effect of Advertising and Publicity Alone and Together on Consumer Attitude : The Moderating Role of Involvement

광고학연구 | 21 | 4 | 2010 | 신문방송학

고궁관광 경험 분석-내국인과 외국인의 차이를 중심으로-

Experience in Royal Palace Tourism -Focusing on Difference between Domestic and Foreign Tourist-

서울도시연구 | 11 | 2 | 2010 | 국제/지역개발

고궁관광 경험 분석-내국인과 외국인의 차이를 중심으로-

Experience in Royal Palace Tourism -Focusing on Difference between Domestic and Foreign Tourist-

서울도시연구 | 11 | 2 | 2010 | 국제/지역개발

광고에 대한 소비자반응과정에 관한 고찰

Consumers' Response Process of Advertising Messages

한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정

광고에 대한 소비자반응과정에 관한 고찰

Consumers' Response Process of Advertising Messages

한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정

번들가격할인 프레이밍이 지각된 품질 및 패키지 거래가치에 미치는 영향

The Effect of Bundle Price Discount Framing on Consumers' Perceived Quality and Package Transaction Value

경영교육연구 | 26 | 2 | 2011 | 경영학

클래식 음악공연의 소비자 선택요인과 의사결정의 탐색적 연구

Exploring Consumer Choice Factors and The Decision Making Process Model for Classical Music Concerts

상품학연구 | 28 | 6 | 2010 | 경영학

클래식 음악공연의 소비자 선택요인과 의사결정의 탐색적 연구

Exploring Consumer Choice Factors and The Decision Making Process Model for Classical Music Concerts

상품학연구 | 28 | 6 | 2010 | 경영학

희소성 메시지 유형에 따른 소비자 태도효과 : 온라인 화장품 광고에 있어 관여도와 자기감시성의 조절효과를 중심으로

The Effectiveness of Scarcity Message Type on Consumer Attitude: Focused on Moderating Role of Involvement and Self-monitoring in Online Cosmetic Advertising

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 19 | 1 | 2011 | 사회과학

故 김수환 추기경의 사회적 영향이 관여도와 추모공원 방문의도에 미치는 영향관계 고찰 - 관여도의 매개·조절 효과를 중심으로 -

Examining the Mass Media Influence and Social Influence on Potential Visitors’ Intention to Cardinal Stephen Kim Sou-Hwan’s Memorial Park: A Focus on the Mediating and Moderating Role of Involvement

관광학연구 | 34 | 9 | 2010 | 관광학

故 김수환 추기경의 사회적 영향이 관여도와 추모공원 방문의도에 미치는 영향관계 고찰 - 관여도의 매개·조절 효과를 중심으로 -

Examining the Mass Media Influence and Social Influence on Potential Visitors’ Intention to Cardinal Stephen Kim Sou-Hwan’s Memorial Park: A Focus on the Mediating and Moderating Role of Involvement

관광학연구 | 34 | 9 | 2010 | 관광학

소비자의 상표선호에 선도적 지위와 노출순서의 영향 : 관여도와 제품특성의 조절적 효과

The Impact of Pioneer Status and Exposure-order on Consumers' Brand Preference: Mediated Effects of Involvement and Product Characteristics

경영교육연구 | 26 | 6 | 2011 | 경영학

외식 서비스품질이 고객만족과 사후행동의도에 미치는 영향 - 제주지역 향토음식점의 고객관여를 중심으로 -

The Influence of Food Service Quality on Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Local Food Restaurant:A Focus on the Moderating Role of Customer Involvement

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

외식 서비스품질이 고객만족과 사후행동의도에 미치는 영향 - 제주지역 향토음식점의 고객관여를 중심으로 -

The Influence of Food Service Quality on Customer Satisfaction and Behavioral Intention in Local Food Restaurant:A Focus on the Moderating Role of Customer Involvement

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

집단상담 프로그램의 홍보물 유형과 관여도에 따른 홍보태도와 프로그램 참여의사 차이: 대학상담센터 온라인 게시판 홍보를 중심으로

Differences in Attitude toward the Ad. and Program Participatory Intention by Advertising Appeal Types and Involvement: Focusing on the On-Line Advertising of University Counseling Center

상담학연구 | 13 | 3 | 2012 | 교육학

무용관객의 공연만족이 관여도와 무용소비행동에 미치는 영향

The Influence of Performance satisfaction on Involvemt and Dance Consumer Behavior in Dance Audience

한국무용과학회지 | 27 | 2012 | 기타무용

인터넷 뉴스기사에 달린 댓글의 효과 연구 : 이슈의 관여도와 의견의 일치성 여부를 고려해서

A Study on the Effect of Comments Posted under Internet News Articles: In Consideration of the Degree of Involvement in Issues and Whether or not Opinions are in Accord

한국언론학보 | 56 | 2 | 2012 | 신문방송학

태권도장 선택속성과 만족의 관계에서 관여도의 매개효과 검증

The Mediating Effect of Involvement between Taekwondo Club Selection Attributes on Satisfaction

대한무도학회지 | 12 | 2 | 2010 | 무도학

태권도장 선택속성과 만족의 관계에서 관여도의 매개효과 검증

The Mediating Effect of Involvement between Taekwondo Club Selection Attributes on Satisfaction

대한무도학회지 | 12 | 2 | 2010 | 무도학

스포츠이벤트의 서비스 환경, 관여도 및 정보탐색의 관계

The Relationship among Service Environment, Involvement, and Information Search in Sports Events

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

스포츠이벤트의 서비스 환경, 관여도 및 정보탐색의 관계

The Relationship among Service Environment, Involvement, and Information Search in Sports Events

한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육

POP 전시물 유형의 커뮤니케이션 효과: 실속형 소비성향(cherry-pickers)과 관여도의 조절효과

The Communication Effects of POP Display Types : Moderating Effects of Cherry-pickers and Consumer Involvement

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

POP 전시물 유형의 커뮤니케이션 효과: 실속형 소비성향(cherry-pickers)과 관여도의 조절효과

The Communication Effects of POP Display Types : Moderating Effects of Cherry-pickers and Consumer Involvement

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

대학생의 문제성 음주의도 및 예방요인에 관한 연구:계획된 행동이론, 관여도, 대인커뮤니케이션 의도를 중심으로

Examining College Students’ Problem Drinking Intention and Problem Drinking Preventing Factors:Focusing on Theory of Planned Behavior, Involvement and Interpersonal Communication

한국언론학보 | 56 | 2 | 2012 | 신문방송학

해양관광객의 참가동기가 관여도와 여가만족도에 미치는 영향에 관한 연구

A Effects of the Participation Motivation on Involvement & Leisure Satisfaction by Marine Tourist

해양비즈니스 | 15 | 2010 | 수산해운해양경영

해양관광객의 참가동기가 관여도와 여가만족도에 미치는 영향에 관한 연구

A Effects of the Participation Motivation on Involvement & Leisure Satisfaction by Marine Tourist

해양비즈니스 | | 15 | 2010 | 수산해운해양경영

SNS(트위터와 페이스북) 브랜드개성과 충성도에 관한 탐색적 연구 - 관여도의 조절효과를 중심으로

Exploratory Study on SNS (Facebook and Twitter) Brand Personality and Brand Loyalty - Focused on Moderating Effect of the Involvement

한국광고홍보학보 | 14 | 2 | 2012 | 신문방송학

명화 콘텐츠를 이용한 비주얼 아트 광고의 후광 효과

Halo Effects of Visual Art Advertising

광고학연구 | 22 | 1 | 2011 | 신문방송학

브랜드 스토리 유형이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향에 대한 연구: FCB 제품군을 중심으로

The effect of brand story type on consumer’s attitude toward brand : Focused on the FCB Grid model

광고학연구 | 22 | 2 | 2011 | 신문방송학

PPL 브랜드의 극중 역할에 따른 브랜드 태도변화의 차이

The Attitude Effects of Product Placement Differentiated by Its Role in Movie Story

광고연구 | 93 | 2012 | 광고/홍보학

노년층 특성 및 관여도와 관광제약에 관한 연구

A Study on the Characteristics and Involvement of the Elderly and Tourism Constraints

관광레저연구 | 24 | 4 | 2012 | 관광학

파티이벤트 서비스품질이 만족과 행동의도에 미치는 영향: 관여도 조절효과를 중심으로

The Effect of Party Event Service Quality on the Satisfaction and Behavior Intention: Focusing on the involvement

호텔관광연구 | 14 | 1 | 2012 | 호텔/외식산업경영

팀 동일시와 관여도가 스포츠 스폰서십 효과에 미치는 영향 : 무드와 각성의 매개효과를 중심으로

The Effects of Team Identification and Involvement on Sports Sponsorship : Moderating Role of Mood and Arousal

광고학연구 | 22 | 5 | 2011 | 신문방송학

기업 사회공헌 활동의 효과에 대한 부합성, 다양성 및 메시지 전략의 역할

Effects of Corporate Social Responsibility(CSR)’s Strategic Activities, Involvement, Message Strategy on the Effectiveness of CSR Communication

광고연구 | 85 | 2010 | 광고/홍보학

기업 사회공헌 활동의 효과에 대한 부합성, 다양성 및 메시지 전략의 역할

Effects of Corporate Social Responsibility(CSR)’s Strategic Activities, Involvement, Message Strategy on the Effectiveness of CSR Communication

광고연구 | | 85 | 2010 | 광고/홍보학

스포츠 방송중계에서 제시된 가상광고와 TV광고의 인지효과 비교: 브라켓과 카 모델의 적용

The Comparison of The Cognitive Effect of Virtual and General TV Advertising: Appling to Brackett and Carr’s Model

한국방송학보 | 25 | 2 | 2011 | 신문방송학

경주지역 음식관광객의 관여도가 참여활동과 충성도에 미치는 영향

The Influences of Food Tourism Involvement and Variety-Seeking Tendency on Food Related Activities and Loyalty in Gyeongju Area

지역산업연구 | 33 | 1 | 2010 | 지역학

경주지역 음식관광객의 관여도가 참여활동과 충성도에 미치는 영향

The Influences of Food Tourism Involvement and Variety-Seeking Tendency on Food Related Activities and Loyalty in Gyeongju Area

지역산업연구 | 33 | 1 | 2010 | 지역학

기업 관련 기사 유형별 공중 반응의 차이 세 가지 종류의 관여를 중심으로

Publics’ Responses to Negative Publicity The Role of three Types of Involvement

홍보학연구 | 14 | 4 | 2010 | 신문방송학

기업 관련 기사 유형별 공중 반응의 차이 세 가지 종류의 관여를 중심으로

Publics’ Responses to Negative Publicity The Role of three Types of Involvement

홍보학연구 | 14 | 4 | 2010 | 신문방송학

축제 관여도, 몰입경험 및 지속적 참여의도간의 관계연구

Festival Involvement, Flow Experience and Relationship between the Continuous Participation Intention

한국자치행정학보 | 25 | 2 | 2011 | 도시/지방행정

Is High Situational Involvement Always Resistant to the Utilization of Country of Origin Cues? : Joint Influence of Situational Involvement and Product Knowledge

고상황적 관여도가 원산지 단서의 사용에 항상 저항하는가? : 상황적 관여도와 제품지식의 통합효과

한국광고홍보학보 | 13 | 2 | 2011 | 신문방송학

대학생의 단체여행 참여태도에 대한 자기해석과 관여도의 역할에 관한 연구

A Study on the Role of Self-Construal and Involvement in Participant Attitude of University Student's Group Tour

호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영

대학생의 단체여행 참여태도에 대한 자기해석과 관여도의 역할에 관한 연구

A Study on the Role of Self-Construal and Involvement in Participant Attitude of University Student's Group Tour

호텔관광연구 | 12 | 4 | 2010 | 호텔/외식산업경영

광고모델 유형에 따른 광고효과: 인식적 반응을 중심으로

The Effectiveness of Advertisements by Four Types of Endorsers: Focusing on Cognitive Responses

경영교육연구 | 26 | 4 | 2011 | 경영학

광고표현의 ‘형(形)디자인’ : 관여도에 따른 레이아웃의 차이에 관한 연구

The study of 'The Design of Shape' in the advertisement expression : The study of 'Different of Lay-Out' according to Involvement

광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학

온라인 구매에서 e-WOM 커뮤니케이션의 수용

Acceptance of e-WOM Communication in Online Purchasing

대한경영학회지 | 24 | 6 | 2011 | 경영학

지각된 서비스 공정성과 관여도, 무용몰입, 고객충성도의 관계검증 (무용학원을 중심으로)

The relationship among perceived of Service Justice, Customer' Involvement, Dance Flow and Customer' loyalty (Focused on Dance Academy)

코칭능력개발지 | 12 | 2 | 2010 | 기타체육

지각된 서비스 공정성과 관여도, 무용몰입, 고객충성도의 관계검증 (무용학원을 중심으로)

The relationship among perceived of Service Justice, Customer' Involvement, Dance Flow and Customer' loyalty (Focused on Dance Academy)

코칭능력개발지 | 12 | 2 | 2010 | 기타체육

스포츠 구단의 Social Network Service(SNS)활동 관여도와 구단이미지 및 태도, 구단 충성도와 구전의도에 대한 관계 - 구단의 SNS활동(Twitter/Facebook)을 중심으로 -

The Relationships among the Involvements of Social Network Service(SNS) of the Sports Team's Activity, Team Image, Team Attitude, Team Loyalty and Words of Mouth Intention

한국스포츠산업경영학회지 | 16 | 4 | 2011 | 체육

음식관광 결정 요인 - 전북의 장소성과 관여도를 중심으로 -

Identifying the Determinants of Food Tourism Behavior : A Focus on Impact of the Placeness and Involvement

관광학연구 | 34 | 6 | 2010 | 관광학

음식관광 결정 요인 - 전북의 장소성과 관여도를 중심으로 -

Identifying the Determinants of Food Tourism Behavior : A Focus on Impact of the Placeness and Involvement

관광학연구 | 34 | 6 | 2010 | 관광학

TV드라마 여성음주장면에 대한 공감과 감정이입이 음주의도에 미치는 영향에 관한 성별 비교연구: 관여도의 매개역할을 중심으로

Gender Difference in the Effect of Sympathy and Empathy with Female Drinking in TV Drama on Drinking Intention: Focusing on Involvement as a Mediator

한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 2 | 2011 | 심리과학

연극관람객의 관여도와 공동생산이 연극공연 관련 속성 만족에 미치는 영향

Influences of Play Audiences' Involvement and Co-Production on Satisfaction with Play-Related Attributes

관광레저연구 | 24 | 7 | 2012 | 관광학

관여도가 메시지 측면성 효과에 미치는 영향

Effect of Involvement and Message Sidedness on Persuasion

언론과학연구 | 11 | 3 | 2011 | 신문방송학

유도의 관여도와 이미지 분석을 통한 마케팅 전략

Marketing Strategy based on Involvement and Image Analysis of Judo

대한무도학회지 | 13 | 2 | 2011 | 무도학

구매자의 관여도 수준에 따라 가격할인이 지각가치, 구매의향, 탐색의도에 미치는 영향

The Impact of Price Discount on Perceived Value, Willingness to Buy, and Search Intentions according to the Level of Consumers' Involvement

유통과학연구 | 9 | 1 | 2011 | 산업/서비스경제