블로그 상품추천 게시글의 효과에 영향을 미치는 요인 탐구: 메시지 측면성, 추천 보상, 지각된 설득의도와 제품블로그 신뢰도를 중심으로
Examining the Effects of Message Sidedness and Rewarded Consumer Referral in the Context of Blog Product Reviews.
광고PR실학연구 |
5 |
2 |
2012 |
광고/홍보산업
PPL 관련 정보 노출이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향 - 소비자 설득지식의 점화를 중심으로-
The Impact of Exposure to PPL-related Information on Consumer Brand Attitude -The Role of Priming of Consumer Persuasion Knowledge in PPL-
홍보학연구 |
15 |
1 |
2011 |
신문방송학
광고게임(Advergame)의 설득의도에 대한 어린이의 이해와 광고게임에 관한 교육 프로그램의 효과
Children's Understanding of the Persuasive Intent of Advergames and the Effect of an Educational Program on Advergames
광고학연구 |
22 |
3 |
2011 |
신문방송학
사회적인 대의명분을 다룬 자극적인 광고의 효과 : 기업과 비영리 단체의 비교
The Effect of Provocative Advertising about a Social Cause: Comparison between a Company and a Non-Profit Organization
한국언론학보 |
56 |
2 |
2012 |
신문방송학
페이스북 광고 유형에 따른 효과 연구 - 설득 지식 모델과 기술 수용 모델을 중심으로
The Influence of Facebook Ad Type on Advertising Effect - Persuasion Knowledge Model and Technology Acceptance Model
한국광고홍보학보 |
14 |
2 |
2012 |
신문방송학
소비자 지식체계와 희소성 메시지가 브랜드 제휴 광고 효과에 미치는 영향
The Influence of Consumer's Knowledge Structure and Scarcity Message on the Effects of Brand Alliance Advertising
광고연구 |
94 |
2012 |
광고/홍보학
BPL 기법에 대한 설득 지식의 정도와 영화 선호도가 BPL 브랜드의 재인과 태도에 미치는 영향
Influence of Persuasion Knowledge about the Brand Placement (BPL) and Movie Likeability on Brand Recognition and Brand Attitude
한국언론학보 |
56 |
1 |
2012 |
신문방송학
광고메시지에 숨겨진 상업적 의도에 대한 접근성이 설득의도 추론 및 광고효과에 미치는 영향:설득지식모델을 중심으로
The Influence of Accessibility to the Ulterior Sales Attempts in Advertising Message on Inference of Persuasion Attempts and Advertising Effects : on the basis of the Persuasion Knowledge Model
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
광고메시지에 숨겨진 상업적 의도에 대한 접근성이 설득의도 추론 및 광고효과에 미치는 영향:설득지식모델을 중심으로
The Influence of Accessibility to the Ulterior Sales Attempts in Advertising Message on Inference of Persuasion Attempts and Advertising Effects : on the basis of the Persuasion Knowledge Model
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
인터넷 건강 정보의 정보원 유형과 상업 링크 유무, 질병의 심각성에 따른 설득 효과 차이: 설득지식모델의 적용
Effects of Source Type, Commercial Web-link Attachment, and Type of Disease on People’s Interpretation of Health Information on Internet : An Application of Persuasion Knowledge Model
한국언론학보 |
55 |
3 |
2011 |
신문방송학