광고 효과

연구분야 : B050600 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅

클래스 : 효과/영향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.42523

한자 : 廣告效果
영어 : advertising effectiveness

x03-05-03 효과/영향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

N1:종류

hasKind (종류)

 

x03-05-03 효과/영향 효과/영향

광고 맥락 효과 () [ 廣告脈絡效果 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

이월률 [ 移越率 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

브랜드 친숙도 [ --親熟度 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

광고 혼잡도 [ 廣告混雜度 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

광고 빈도 () [ 廣告頻度 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

a01-05-01 인간(재능) 인간(재능)
a01-05-01 인간(재능) / a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

유명인 광고모델 [ 有名人 廣告-- ]

isAffectedBy (영향요인)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

호스트 셀링 [host selling]

isAffectedBy (영향요인)

 

d04-01 기법/방식 기법/방식

광고 제시 방법 [ 廣告提示方法 ]

RT (관련어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

설득 지식 모델 () [ 說得知識-- ]

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

제품 관여도 [ 製品 關與度 ]

RT (관련어)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

가격 프리미엄 [ 價格- ]

R2:기능적

isAnalyzedBy (분석 방법)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

주목도 [ 注目度 ]

isAnalyzedBy (분석 방법)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

광고 효과 모형 [ 廣告效果模型 ]

광고 효과 위계과정에 따른 심리생리학적 측정 방법의 적용 인지적 주의, 시각적 주의, 각성, 감정적 유인가의 측정을 중심으로

The Psychophysiological Measures to the Hierarchical Process of Advertising Effects

광고연구 | 85 | 2010 | 광고/홍보학

광고 효과 위계과정에 따른 심리생리학적 측정 방법의 적용 인지적 주의, 시각적 주의, 각성, 감정적 유인가의 측정을 중심으로

The Psychophysiological Measures to the Hierarchical Process of Advertising Effects

광고연구 | | 85 | 2010 | 광고/홍보학

광고의 창의성이 소비자의 신념편향에 미치는 영향에 관한 연구

The Effects of Advertising Creativity on Consumer's Belief Bias

한국광고홍보학보 | 14 | 1 | 2012 | 신문방송학

제품이 정말 좋아서일까? 모델료 때문일까? 광고모델이 제품에 대해 가지는 실제태도를 유추하는데 있어 소비자들이 가지는 기본적귀인오류(The fundamental attribution error)현상 검증

The fundamental attribution error in attitude attributions of advertising models

광고학연구 | 22 | 4 | 2011 | 신문방송학

신제품 사전예고 광고의 광고 효과 연구 - 소구, 혁신성, 출시시점을 중심으로

The Advertising Effectiveness in New Product Preannouncing

광고연구 | 90 | 2011 | 광고/홍보학

광고중력: 경쟁 광고간의 역학에 관한 새로운 패러다임

Advertising Gravity: A New Paradigm on Power Dynamics of Competitive Advertisements

소비문화연구 | 13 | 3 | 2010 | 기타사회과학일반

광고중력: 경쟁 광고간의 역학에 관한 새로운 패러다임

Advertising Gravity: A New Paradigm on Power Dynamics of Competitive Advertisements

소비문화연구 | 13 | 3 | 2010 | 기타사회과학일반

한국적 내셔널리즘과 애국 마케팅 효과 남·북한팀 응원 메시지를 담은 월드컵 이용광고의 효과를 중심으로

Korean Nationalism and Effects of Patriotic Marketing Focusing on Persuasive Effects of Advertising Using FIFA World Cup Images and Cheering Messages for South Korean and North Korean Soccer Teams

홍보학연구 | 14 | 1 | 2010 | 신문방송학

한국적 내셔널리즘과 애국 마케팅 효과 남·북한팀 응원 메시지를 담은 월드컵 이용광고의 효과를 중심으로

Korean Nationalism and Effects of Patriotic Marketing Focusing on Persuasive Effects of Advertising Using FIFA World Cup Images and Cheering Messages for South Korean and North Korean Soccer Teams

홍보학연구 | 14 | 1 | 2010 | 신문방송학

성적소구광고의 표현기법에 따른 광고효과 비교에 관한 연구 - 메시지 강도와 제품관여도의 조절역할을 중심으로-

A Comparative Study on the Advertising Effectiveness of the Execution Style of Sex Appeal Advertising - Focused on Moderating Role of Message Intensity and Product Involvement -

마케팅관리연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

성적소구광고의 표현기법에 따른 광고효과 비교에 관한 연구 - 메시지 강도와 제품관여도의 조절역할을 중심으로-

A Comparative Study on the Advertising Effectiveness of the Execution Style of Sex Appeal Advertising - Focused on Moderating Role of Message Intensity and Product Involvement -

마케팅관리연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

양방향 제품배치(IPPL: Interactive Product Placement)의 광고효과에 관한 탐색적 연구

An Exploratory Study on IPPL(Interactive Product Placement) Ad-related Effect

사회과학연구 | 17 | 1 | 2010 | 기타사회과학일반

양방향 제품배치(IPPL: Interactive Product Placement)의 광고효과에 관한 탐색적 연구

An Exploratory Study on IPPL(Interactive Product Placement) Ad-related Effect

사회과학연구 | 17 | 1 | 2010 | 기타사회과학일반

A Cross-Cultural Comparison of Perceptions toward Personalized E-mail Advertising : Korea and the United States

개인 이메일을 통해 전달되는 광고에 대한 태도: 한국-미국 소비자들을 활용한 비교연구

광고학연구 | 22 | 1 | 2011 | 신문방송학

대중음악시상식 심사단 유형에 따른 효과 차이

The Effect of Types of Jury in Popular Music Awards

소비자학연구 | 21 | 4 | 2010 | 경제학

대중음악시상식 심사단 유형에 따른 효과 차이

The Effect of Types of Jury in Popular Music Awards

소비자학연구 | 21 | 4 | 2010 | 경제학

광고모델 친숙도의 효과에 관한 고찰: 중복 출연 친숙도와 일상 친숙도를 중심으로

Effects of Endorser Familiarity on Advertising Effectiveness: Focusing on Multiple Endorsement and Ordinary Familiarity

소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학

소비자 지식체계와 희소성 메시지가 브랜드 제휴 광고 효과에 미치는 영향

The Influence of Consumer's Knowledge Structure and Scarcity Message on the Effects of Brand Alliance Advertising

광고연구 | 94 | 2012 | 광고/홍보학

모바일 매체 플로우와 광고유형이 광고 효과에 미치는 영향

Media Flow and Ad Type on Effectiveness of Mobile Ad

광고연구 | 94 | 2012 | 광고/홍보학

동영상UCC 광고의 효과에 관한 연구 : 광고와 동영상UCC간의 맥락일치성을 중심으로

A Study on the Effects of Multimedia UCC Advertising : Focused on Context Congruency between Advertising and Multimedia UCC

광고학연구 | 22 | 2 | 2011 | 신문방송학

스마트미디어 앱광고에 대한 수용도와 광고효과 연구: 스마트폰 앱광고를 중심으로

A Study on Acceptance and Effectiveness for Application Advertising in Smart Media: Especially for Application Advertising in Smart Phone

광고PR실학연구 | 5 | 1 | 2012 | 광고/홍보산업

문화이벤트 후원기업의 광고노출 효과 - 정보현출성과 속성연계성의 영향 분석을 토대로

The Effect of Sponsor Exposure in Cultural Event Advertising - Focusing on the Influences of Sponsor Information Noticeability and Sponsor-event Relevance

광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학

페이스북 광고 유형에 따른 효과 연구 - 설득 지식 모델과 기술 수용 모델을 중심으로

The Influence of Facebook Ad Type on Advertising Effect - Persuasion Knowledge Model and Technology Acceptance Model

한국광고홍보학보 | 14 | 2 | 2012 | 신문방송학

미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향 : 모바일 애플리케이션을 중심으로

The Effects of Media Engagement and Product Involvement on Advertising Effectiveness : A Study of Mobile Applications Engagement

광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학

서비스의 위험지각수준에 따른 준거가격 할인광고의 효과

The Effects of Reference Price Advertisement for Discount by the Levels of Perceived Risk in Service Product

경영교육연구 | 59 | 2010 | 경영학

서비스의 위험지각수준에 따른 준거가격 할인광고의 효과

The Effects of Reference Price Advertisement for Discount by the Levels of Perceived Risk in Service Product

경영교육연구 | | 59 | 2010 | 경영학

광고 효과 연구에서 문화적 가치와 개인적인 성격 유형의 역할

The Role of Cultural Values and Personality Traits in Advertising Effectiveness Research

광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학

광고 효과 연구에서 문화적 가치와 개인적인 성격 유형의 역할

The Role of Cultural Values and Personality Traits in Advertising Effectiveness Research

광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학

발성사고법을 활용한 금연광고의 효과분석

An Analysis of Anti-Smoking Advertising Effects by Think Aloud

디자인학연구 | 24 | 1 | 2011 | 디자인

부동산중개업자의 광고유형과 효과에 관한 연구

A Study on the Advertising Types of Real Estate Brokers' and the Effects

유통경영학회지 | 13 | 2 | 2010 | 무역학

부동산중개업자의 광고유형과 효과에 관한 연구

A Study on the Advertising Types of Real Estate Brokers' and the Effects

유통경영학회지 | 13 | 2 | 2010 | 무역학

실증형 광고의 설득 효과에 미치는 영향요인에 관한 연구 영어 학습지 광고의 효과를 중심으로

An Exploratory Study on the Factors that Affect Persuasive Effects of Demonstrative Advertising Based on Advertising Effects for English Study Books

광고연구 | 85 | 2010 | 광고/홍보학

실증형 광고의 설득 효과에 미치는 영향요인에 관한 연구 영어 학습지 광고의 효과를 중심으로

An Exploratory Study on the Factors that Affect Persuasive Effects of Demonstrative Advertising Based on Advertising Effects for English Study Books

광고연구 | | 85 | 2010 | 광고/홍보학

시보와 브랜드 파워가 시보광고 효과에 미치는 영향

The Effect of Time Check Stimuli and the Brand Power on the Time Check Advertising Effectiveness

Korea Business Review | 15 | 1 | 2011 | 경영교육

광고표현에 있어 가용성 휴리스틱과 맥락효과가 시보광고 효과에 미치는 영향

The Influence of the Availability Heuristic and Context Effect on the Time Check Advertising Effects

소비문화연구 | 14 | 1 | 2011 | 기타사회과학일반

옥외광고의 시각적 자극요소가 수용자 반응에 미치는 효과 - 간판을 중심으로 -

Effects Visual Factors of Outdoor Advertisement has on Consumers' Perception - Focused on a signboard -

한국디자인포럼 | 34 | 2012 | 디자인

인구학적 요인과 디자인 요소가 옥외광고 효과에 미치는 영향 - 대구시내 현수막을 중심으로 -

Effects of Demographic Variables and Design Elements of Urban Placard on Audience Responses

OOH광고학연구 | 7 | 3 | 2010 | 신문방송학

인구학적 요인과 디자인 요소가 옥외광고 효과에 미치는 영향 - 대구시내 현수막을 중심으로 -

Effects of Demographic Variables and Design Elements of Urban Placard on Audience Responses

OOH광고학연구 | 7 | 3 | 2010 | 신문방송학

소비자행동 예측에 기반이 되는 광고효과 지표로서 태도-확신 지수의 적용가능성에 대한 탐색적 연구

An Exploratory Study on the Application of Attitude-Certainty Index as the Indicator of Advertising Effectiveness Predicting Consumer Behavior

커뮤니케이션 이론 | 8 | 1 | 2012 | 신문방송학

스마트 미디어 모바일 광고의 가치에 대한 탐색적 연구

The Status and Possibilities of Mobile Advertising on Smart Media

정치커뮤니케이션연구 | 21 | 2011 | 정치커뮤니케이션

소셜 미디어의 신뢰도가 광고 효과에 미치는 영향 -광고 신뢰도의 매개효과를 중심으로-

A Study of Influence on Social Media Credibility and Mediation Effect of Advertising Credibility on Social Media

광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학

동물모델 이용 광고의 설득효과에 미치는 영향요인 연구: 제품관여도와 속성관련성의 영향을 중심으로

The Influences of Product Involvement and Attribute Relevance on the Effectiveness of Advertisements Using an Animal Model

광고학연구 | 22 | 2 | 2011 | 신문방송학

중국소비자의 매체 유형에 따른 광고 효과에 관한 연구

A Study on the Advertisement Effects of Media Types on Chinese Consumer

사회과학연구 | 17 | 2 | 2010 | 기타사회과학일반

중국소비자의 매체 유형에 따른 광고 효과에 관한 연구

A Study on the Advertisement Effects of Media Types on Chinese Consumer

사회과학연구 | 17 | 2 | 2010 | 기타사회과학일반

사회적인 대의명분을 다룬 자극적인 광고의 효과 : 기업과 비영리 단체의 비교

The Effect of Provocative Advertising about a Social Cause: Comparison between a Company and a Non-Profit Organization

한국언론학보 | 56 | 2 | 2012 | 신문방송학

다의적 모호성 광고에 대한 자기 복잡성의 조절효과에 관한 연구

The Moderating Effect of Self-Complexity on The Effects of Resonance Advertisement

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

다의적 모호성 광고에 대한 자기 복잡성의 조절효과에 관한 연구

The Moderating Effect of Self-Complexity on The Effects of Resonance Advertisement

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

프로그램의 관여도와 유명옹호인에 대한 호감도가 IPPL(Interactive Product Placement) 제품에 대한 태도와 상호작용성에 미치는 영향

Program Involvement and Celebrity Endorsers‘ Effect on TV Viewers' Attitude toward IPPL(Interactive Product Placement) and IPPL Interactivity

사회과학연구 | 18 | 3 | 2011 | 기타사회과학일반

모델의 연령이 광고효과에 미치는 영향 : 인쇄광고를 중심으로

A Study on Impact of The Model Age in Advertising Effects.

광고PR실학연구 | 5 | 2 | 2012 | 광고/홍보산업

미디어 정보에 의한 사회적 추론이 커뮤니케이션 효과에 미치는 영향

The Influence of Social Inference Induced by Mass Media on Communication Effect

한국광고홍보학보 | 12 | 4 | 2010 | 신문방송학

미디어 정보에 의한 사회적 추론이 커뮤니케이션 효과에 미치는 영향

The Influence of Social Inference Induced by Mass Media on Communication Effect

한국광고홍보학보 | 12 | 4 | 2010 | 신문방송학

광고모델의 신체 노출과 소비자의 성별 및 신체 존중감이 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구 - 유명인 광고모델과 일반인 광고모델의 비교 -

Impact of Endorsers' Body Exposure, Consumers' Gender and Body-esteem on Advertising Effectiveness - Comparative Study between Celebrity Endorser and Typical Consumer -

브랜드디자인학연구 | 10 | 3 | 2012 | 디자인

스피드 표현 광고의 유형별 효과

Type-based Effects in Speed Expression Advertisement

한국디자인포럼 | 34 | 2012 | 디자인

기만적 검색광고의 제3자 효과 및 광고효과 연구 : 검색광고의 기만성 인지정도와 관여도를 중심으로

A Study on the Third Person Effect and Advertising Effect of Deceptive Search Engine Advertising : With Focus on the Degree of Perception of Deceptive and Level of Involvement in Search Engine Advertising

광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학

기만적 검색광고의 제3자 효과 및 광고효과 연구 : 검색광고의 기만성 인지정도와 관여도를 중심으로

A Study on the Third Person Effect and Advertising Effect of Deceptive Search Engine Advertising : With Focus on the Degree of Perception of Deceptive and Level of Involvement in Search Engine Advertising

광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학

외식브랜드의 TV광고속성에 대한 광고효과에 관한 연구

A Study on Advertising Effects of TV Advertising Attributes in Foodservice Brands

브랜드디자인학연구 | 10 | 1 | 2012 | 디자인

중첩모델 광고 전략과 제품관여도에 따른 광고효과 연구

A Study on Advertisement using Duplicating Models and its Effectiveness depending on the Level of Significance of the Product over the Consumer’s interest

한국디자인포럼 | 33 | 2011 | 디자인

광고모델의 신체노출 정도에 따른 광고 및 브랜드이미지 효과

The Advertising Effects of Models’ Nudity on Advertisement

브랜드디자인학연구 | 9 | 3 | 2011 | 디자인

영화관람객의 라이프스타일 유형에 따른 극장광고 효과 및 영화이용행태에 관한 연구

A Study on Movie Audiences’ Lifestyles and Cinema Advertising Effectiveness

광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학

뉴트렌드제품 광고에 대한 한중 소비자의 반응과 효과 - iPhone4 런칭 CF를 대상으로 -

Responses and Effects of Korean & Chinese Consumers to Advertisement of New Trend Product - Targeting iPhone4 Launching CF -

한국디자인포럼 | 33 | 2011 | 디자인

성격 차이가 광고 효과에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구 -칼 구스타프 융의 심리 유형론을 중심으로-

How personality affects to advertising effects?: - From Jung's Psychoanalysis Perspective -

지역과 커뮤니케이션 | 14 | 2 | 2010 | 인터넷신문/방송

성격 차이가 광고 효과에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구 -칼 구스타프 융의 심리 유형론을 중심으로-

How personality affects to advertising effects?: - From Jung's Psychoanalysis Perspective -

지역과 커뮤니케이션 | 14 | 2 | 2010 | 인터넷신문/방송

소비자 애국심, 국가 이미지, 기업이미지가 국제광고효과에 미치는 영향에 관한 연구 - 인도 대상 한국기업의 광고를 중심으로

The Effects of Consumer Ethnocentrism, Country Image and Corporate Image on Korean Company’s Advertising - Focused on Indian Consumers

한국광고홍보학보 | 14 | 1 | 2012 | 신문방송학

스포츠 경기에 삽입된 가상광고의 재인효과 연구 경기장 내 A-보드광고와의 효과 비교를 중심으로

Audience’s Brand Recognition of Virtual Advertisements in a Sports Program A Comparison between Virtual Ads and A-Board Ads

방송통신연구 | 77 | 2012 | 신문방송학

친환경소구의 광고효과에 관한 연구: 소비자 환경의식차이를 중심으로

The Effectiveness of Environmental Claims in Advertising : An Individual Difference Approach

광고학연구 | 21 | 6 | 2010 | 신문방송학

친환경소구의 광고효과에 관한 연구: 소비자 환경의식차이를 중심으로

The Effectiveness of Environmental Claims in Advertising : An Individual Difference Approach

광고학연구 | 21 | 6 | 2010 | 신문방송학

스크린광고 유형과 소비자 광고몰입이 광고효과에 미치는 영향

A Study on the Effect of Screen Advertising by Message Type and Consumers' Commitment

광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학

감각 충족 제품 광고의 이미지 소구 차이가 광고 효과에 미치는 영향 - 청각 충족 제품의 인쇄 광고를 중심으로

The Influences of Image Differences on the Effectiveness of Advertisement in Product Advertisements Satisfying Senses - Focusing on Printed Product Advertisements Satisfying the Auditory Sense

광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학

아이트래킹을 이용한 가상광고 수용자 효과 연구

Exploring the Virtual Advertising Effects Using Eye Tracking

광고학연구 | 22 | 5 | 2011 | 신문방송학

올림픽은 광고 효과에 영향을 주는가? 관련 프로그램 광고 가치 평가 및 노출 효과 분석: 2008년 올림픽을 중심으로

Does Olympic Affect Advertising Exposure? Value Analysis of Olympic_Related_Program Advertising: Focusing on 2008 Olympic

미디어 경제와 문화 | 8 | 3 | 2010 | 기타신문방송학

올림픽은 광고 효과에 영향을 주는가? 관련 프로그램 광고 가치 평가 및 노출 효과 분석: 2008년 올림픽을 중심으로

Does Olympic Affect Advertising Exposure? Value Analysis of Olympic_Related_Program Advertising: Focusing on 2008 Olympic

미디어 경제와 문화 | 8 | 3 | 2010 | 기타신문방송학

아이트래커를 활용한 옥외광고 가이드라인 적용의 효과 검증연구

Verification of the effect of Outdoor ads in Guideline : Using Eye-Tracker

광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학

광고 메시지에 대한 이해가 광고 효과에 미치는 영향

The Effects of Understanding of Advertising Messages on Advertising Effectiveness

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

광고 메시지에 대한 이해가 광고 효과에 미치는 영향

The Effects of Understanding of Advertising Messages on Advertising Effectiveness

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

불황기 전후의 TV광고 표현방법 차이에 따른 광고효과 비교 연구

A Comparative Study of Advertising Effects on TV-Ad Expressive Methods between Pre-depression Period and Depression

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

불황기 전후의 TV광고 표현방법 차이에 따른 광고효과 비교 연구

A Comparative Study of Advertising Effects on TV-Ad Expressive Methods between Pre-depression Period and Depression

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

비교광고의 효과에 관한 연구 : 광고모델 및 경쟁 브랜드 간섭 효과를 중심으로

A study on the effects of comparative advertising : Focusing on the effects of advertising endorser and competitive brand interference

광고학연구 | 23 | 3 | 2012 | 신문방송학

지역방송의 광고효과에 근거한 합리적인 전파료 배분모형 및 타당성 검증 연구

A Study on the Reasonable Revenue Sharing Rule Based on the Advertising Effects among the Korean Broadcasters

방송통신연구 | 72 | 2010 | 신문방송학

지역방송의 광고효과에 근거한 합리적인 전파료 배분모형 및 타당성 검증 연구

A Study on the Reasonable Revenue Sharing Rule Based on the Advertising Effects among the Korean Broadcasters

방송통신연구 | | 72 | 2010 | 신문방송학

관광목적지의 광고 커뮤니케이션 효과 연구 - 옥외광고와 TV광고 비교 -

Marketing Communication Effects of a Tourism Destination - A Comparison of Outdoor Advertisement and TV Advertisement -

관광연구 | 26 | 6 | 2012 | 관광학일반

기업의 메세나 활동이 기업의 제품 광고와 가격 프리미엄에 미치는 영향: 미스터 피자 사례를 중심으로

The Effects of Corporate Mecenat on Advertising and Price Premium of a Product: Focused on the Case of Mr. Pizza

경영학연구 | 40 | 6 | 2011 | 경영학

A Study on the Differential Effect of Metaphoric Advertisement by Types of Product and Possibilities of Comprehension

은유광고의 제품특성과 이해도에 따른 차별적 효과에 관한 연구

마케팅관리연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

A Study on the Differential Effect of Metaphoric Advertisement by Types of Product and Possibilities of Comprehension

은유광고의 제품특성과 이해도에 따른 차별적 효과에 관한 연구

마케팅관리연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학

유명인의 광고 중복 출연이 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구

The Impact of Repeated Appearance of Celebrity Endorser on Advertising Effects

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학

유명인의 광고 중복 출연이 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구

The Impact of Repeated Appearance of Celebrity Endorser on Advertising Effects

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학

브랜드 관련정보에 대한 사전지식이 광고메시지 타당성 평가에 미치는 영향

The study of the brand's prior knowledge influence on the evaluation of advertising message

광고PR실학연구 | 5 | 2 | 2012 | 광고/홍보산업

애매모호한 광고메시지의 광고효과: 인지욕구와 애매모호성 관용을 중심으로

Ads effectiveness of ambiguous ads message: focusing on moderating effect of need for cognition and ambiguity tolerance

한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 2 | 2011 | 심리과학

전문의약품 소비자광고가 소비자행동에 미치는 영향

The Impact of Direct-to-Consumer Advertising on Consumer Behavior

소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학

유머 광고의 광고 효과에 관한 연구 - 브랜드 이미지 중심으로 -

A Study on the Ads Effectiveness of Humor Advertising - Focus on Brand Image -

정보디자인학연구 | 13 | 2 | 2010 | 정보디자인

유머 광고의 광고 효과에 관한 연구 - 브랜드 이미지 중심으로 -

A Study on the Ads Effectiveness of Humor Advertising - Focus on Brand Image -

정보디자인학연구 | 13 | 2 | 2010 | 정보디자인

광고에서의 수사학적 표현기법의 효과에 관한 연구 - 2007년 이후 세계 3대 광고제를 중심으로 -

A Study on a Effect of Rhetoric Expression of Advertisements - Focus on World Award-Winning Advertisements since 2007 -

커뮤니케이션디자인학연구 | 33 | 2010 | 정보디자인

광고에서의 수사학적 표현기법의 효과에 관한 연구 - 2007년 이후 세계 3대 광고제를 중심으로 -

A Study on a Effect of Rhetoric Expression of Advertisements - Focus on World Award-Winning Advertisements since 2007 -

커뮤니케이션디자인학연구 | 33 | | 2010 | 정보디자인

광고반응평가차원에 기초한 광고효과 제고 전략

Strategy for Raising Advertising Effect based on Dimensions of Advertising Responses and Evaluations

광고학연구 | 22 | 8 | 2011 | 신문방송학

올림픽 단독 중계와 공동 중계에 따른 광고효과 - 2008년 베이징 올림픽과 2010년 밴쿠버 올림픽의 비교를 중심으로

Advertising Effects of Olympic Games Resulted in the TV’s Exclusive Broadcasting and Co-broadcasting - Focusing on the Comparison between 2008 Beijing Olympic and 2010 Vancouver Olympic Games

미디어 경제와 문화 | 10 | 1 | 2012 | 기타신문방송학

광고의 경쟁자 기여 효과: 마이너 브랜드의 관점에서

Rival-benefiting Effect of Advertising: From Minor Brands’ Viewpoints

경영학연구 | 39 | 5 | 2010 | 경영학

지방자치단체 광고의 단체장 모델 효과에 관한 실험 연구 : 광고상품유형과 컨셉 제시형태를 중심으로

An Experimental Study on the Effects of Chief Officer Endorsements in Ads for Local Governments : by Product and Proposition Types

광고학연구 | 23 | 6 | 2012 | 신문방송학

광고 노출 시 태도 및 태도자신감 형성 과정에서 사고 자신감의 역할

Roles of Thought Confidence in the Process of Ad-Exposed Consumers’ Attitudes and Attitudes Confidence Formation

경영학연구 | 40 | 6 | 2011 | 경영학

방송 스폰서십의 광고효과, 기업이미지 및 구매의도에 관한 구조적 관계

The Impact of Sports Broadcast Sponsorship on Advertising Effectiveness, an Enterprise Images and Purchase Intention

한국체육정책학회지 | 8 | 2 | 2010 | 체육사

방송 스폰서십의 광고효과, 기업이미지 및 구매의도에 관한 구조적 관계

The Impact of Sports Broadcast Sponsorship on Advertising Effectiveness, an Enterprise Images and Purchase Intention

한국체육정책학회지 | 8 | 2 | 2010 | 체육사

광고 투자의 전략적 지향성은 광고의 기업성과 및 기업가치 증대효과를 조절하는가? 재무제표 자료를 통한 실증분석

Does Strategic Orientation in Advertising Investments Decision Moderate the Effect of Advertising on Firm Performance and Firm Value? An Empirical Analysis Using Financial Data Archives

마케팅연구 | 27 | 1 | 2012 | 경영학

광고의 반복노출이 인지반응과 광고태도에 미치는 영향: 광고음악과 광고노출 조건을 중심으로

The influence of ad's repetitive exposure on cognitive response and advertising attitude : Focus on advertising BGM and advertising exposure condition

사회과학연구 | 24 | 1 | 2011 | 기타사회과학일반

부정적 퍼블리시티가 광고효과에 미치는 영향

The Influence of Negative Publicity on Advertising Effect

광고학연구 | 22 | 6 | 2011 | 신문방송학