제품 관여도

연구분야 : B211600 사회과학 > 심리과학 > 소비자/광고심리

클래스 : 수준/정도

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.21580

한자 : 製品 關與度

c01-03 수준/정도

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

관여도 [ 關與度 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

C02 심리 심리

제품 태도 [ 製品態度 ]

affects (영향)

 

b01-03 경제/산업활동 경제/산업활동

소비자 행동 [ 消費者 行動 ]

RT (관련어)

 

x03-05-03 효과/영향 효과/영향

광고 효과 [ 廣告效果 ]

RT (관련어)

 

C02 심리 심리

소비자 심리 [ 消費者心理 ]

제품개성과 소비자 자아이미지의 일치성이 제품선호도와 구매의도에 미치는 영향 연구

A Study on Effects of Product Personality and Self-Image Congruence on Product Preference and Purchase Intention

소비문화연구 | 15 | 2 | 2012 | 기타사회과학일반

성적소구광고의 표현기법에 따른 광고효과 비교에 관한 연구 - 메시지 강도와 제품관여도의 조절역할을 중심으로-

A Comparative Study on the Advertising Effectiveness of the Execution Style of Sex Appeal Advertising - Focused on Moderating Role of Message Intensity and Product Involvement -

마케팅관리연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

성적소구광고의 표현기법에 따른 광고효과 비교에 관한 연구 - 메시지 강도와 제품관여도의 조절역할을 중심으로-

A Comparative Study on the Advertising Effectiveness of the Execution Style of Sex Appeal Advertising - Focused on Moderating Role of Message Intensity and Product Involvement -

마케팅관리연구 | 15 | 2 | 2010 | 경영학

원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로

Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type

한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학

원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로

Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type

한국언론학보 | 54 | 4 | 2010 | 신문방송학

제조 원산지와 브랜드 원산지가 소비자의 품질 인식과 구매의도에 미치는 영향

Effects of Country of Manufacture and Country of Brand on Consumers' Quality Perception and Purchase Intention

마케팅연구 | 25 | 2 | 2010 | 경영학

브랜드신뢰가 비유사확장제품 평가에 미치는 영향: 브랜드폭과 제품관여도를 중심으로

Influences of Parent Brand Trust on the Evaluation of Dissimilar Extensions: Focused on Product Involvement and Brand Breadth

소비자학연구 | 21 | 3 | 2010 | 경제학

브랜드신뢰가 비유사확장제품 평가에 미치는 영향: 브랜드폭과 제품관여도를 중심으로

Influences of Parent Brand Trust on the Evaluation of Dissimilar Extensions: Focused on Product Involvement and Brand Breadth

소비자학연구 | 21 | 3 | 2010 | 경제학

미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향 : 모바일 애플리케이션을 중심으로

The Effects of Media Engagement and Product Involvement on Advertising Effectiveness : A Study of Mobile Applications Engagement

광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학

소셜 커머스의 충동구매에 대한 제3자 효과 지각에 관한 연구

The Third-person Perception of Impulse Buying in Social Commerce

광고연구 | 91 | 2011 | 광고/홍보학

개인의 기술준비도가 소셜커머스 내 제품 평가에 미치는 영향: 제품 관여도와 브랜드 시장지위의 조절적 역할

The Effect of Individual’s Technology Readiness on the Product Evaluation in the Social Commerce: The Moderating Role of Product Involvement and Brand’s Market Position

소비자학연구 | 23 | 3 | 2012 | 경제학

인터넷 쇼핑 구매결정시 사용후기의 내용방향성 형태별 수용도에 관한 연구 -제품 관여도 및 위험 지각정도에 따른 구매상황을 중심으로-

A Study on the Receptive Degree of Online Postscript Content Types on Purchase Intention in Internet Shopping -Focus on Purchase Situation according to Product Involvement and Risk Perception-

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 3 | 2010 | 심리과학

인터넷 쇼핑 구매결정시 사용후기의 내용방향성 형태별 수용도에 관한 연구 -제품 관여도 및 위험 지각정도에 따른 구매상황을 중심으로-

A Study on the Receptive Degree of Online Postscript Content Types on Purchase Intention in Internet Shopping -Focus on Purchase Situation according to Product Involvement and Risk Perception-

한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 3 | 2010 | 심리과학

제품 관여도에 따른 기업의 공중 관계성 형성요인에 대한 탐색

Exploration on Components of Corporate Public Relationship according to Product Involvement

사회과학연구 | 21 | 2 | 2010 | 사회과학일반

제품 관여도에 따른 기업의 공중 관계성 형성요인에 대한 탐색

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사회과학연구 | 21 | 2 | 2010 | 사회과학일반

온라인 구전정보가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 대한 실증연구: 제품관여도, 조절초점, 자기효능감의 조절효과를 중심으로

A Study of the Influence of Online Word-of-Mouth on the Customer Purchase Intention

아시아마케팅저널 | 13 | 3 | 2011 | 경영학

유대관계강도, 집단동조성, 제품관여도에 따른 한국과 중국 소비자들의 구전효과 차이

The Difference of the Effects of Korean and Chinese Consumers of Word-Of-Mouth by Tie Strength, Group Conformity and Product Involvement

Journal of China Studies | 10 | 2011 | 중국

중첩모델 광고 전략과 제품관여도에 따른 광고효과 연구

A Study on Advertisement using Duplicating Models and its Effectiveness depending on the Level of Significance of the Product over the Consumer’s interest

한국디자인포럼 | 33 | 2011 | 디자인

동물모델 이용 광고의 설득효과에 미치는 영향요인 연구: 제품관여도와 속성관련성의 영향을 중심으로

The Influences of Product Involvement and Attribute Relevance on the Effectiveness of Advertisements Using an Animal Model

광고학연구 | 22 | 2 | 2011 | 신문방송학

중국소비자의 매체 유형에 따른 광고 효과에 관한 연구

A Study on the Advertisement Effects of Media Types on Chinese Consumer

사회과학연구 | 17 | 2 | 2010 | 기타사회과학일반

중국소비자의 매체 유형에 따른 광고 효과에 관한 연구

A Study on the Advertisement Effects of Media Types on Chinese Consumer

사회과학연구 | 17 | 2 | 2010 | 기타사회과학일반

제품관여도와 신뢰, 몰입이 버스 광고효과에 미치는 영향 연구

The Role of Involvement, credibility and Commitment to effecting on bus advertising

OOH광고학연구 | 8 | 2 | 2011 | 신문방송학