제품개성과 소비자 자아이미지의 일치성이 제품선호도와 구매의도에 미치는 영향 연구
A Study on Effects of Product Personality and Self-Image Congruence on Product Preference and Purchase Intention
소비문화연구 |
15 |
2 |
2012 |
기타사회과학일반
성적소구광고의 표현기법에 따른 광고효과 비교에 관한 연구 - 메시지 강도와 제품관여도의 조절역할을 중심으로-
A Comparative Study on the Advertising Effectiveness of the Execution Style of Sex Appeal Advertising - Focused on Moderating Role of Message Intensity and Product Involvement -
마케팅관리연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
성적소구광고의 표현기법에 따른 광고효과 비교에 관한 연구 - 메시지 강도와 제품관여도의 조절역할을 중심으로-
A Comparative Study on the Advertising Effectiveness of the Execution Style of Sex Appeal Advertising - Focused on Moderating Role of Message Intensity and Product Involvement -
마케팅관리연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로
Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
원산지 정보의 강조와 소비자의 자민족중심주의 성향이 국제광고 효과에 미치는 영향 :원산지 이미지와 제품 유형의 조절효과를 중심으로
Influence of Emphasizing Country-of-origin Information and Ethnocentrism on Consumer Responses to International Advertising: Moderating Role of Country-of-origin Image and Product Type
한국언론학보 |
54 |
4 |
2010 |
신문방송학
제조 원산지와 브랜드 원산지가 소비자의 품질 인식과 구매의도에 미치는 영향
Effects of Country of Manufacture and Country of Brand on Consumers' Quality Perception and Purchase Intention
마케팅연구 |
25 |
2 |
2010 |
경영학
브랜드신뢰가 비유사확장제품 평가에 미치는 영향: 브랜드폭과 제품관여도를 중심으로
Influences of Parent Brand Trust on the Evaluation of Dissimilar Extensions: Focused on Product Involvement and Brand Breadth
소비자학연구 |
21 |
3 |
2010 |
경제학
브랜드신뢰가 비유사확장제품 평가에 미치는 영향: 브랜드폭과 제품관여도를 중심으로
Influences of Parent Brand Trust on the Evaluation of Dissimilar Extensions: Focused on Product Involvement and Brand Breadth
소비자학연구 |
21 |
3 |
2010 |
경제학
미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향 : 모바일 애플리케이션을 중심으로
The Effects of Media Engagement and Product Involvement on Advertising Effectiveness : A Study of Mobile Applications Engagement
광고학연구 |
23 |
2 |
2012 |
신문방송학
소셜 커머스의 충동구매에 대한 제3자 효과 지각에 관한 연구
The Third-person Perception of Impulse Buying in Social Commerce
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
개인의 기술준비도가 소셜커머스 내 제품 평가에 미치는 영향: 제품 관여도와 브랜드 시장지위의 조절적 역할
The Effect of Individual’s Technology Readiness on the Product Evaluation in the Social Commerce: The Moderating Role of Product Involvement and Brand’s Market Position
소비자학연구 |
23 |
3 |
2012 |
경제학
인터넷 쇼핑 구매결정시 사용후기의 내용방향성 형태별 수용도에 관한 연구 -제품 관여도 및 위험 지각정도에 따른 구매상황을 중심으로-
A Study on the Receptive Degree of Online Postscript Content Types on Purchase Intention in Internet Shopping -Focus on Purchase Situation according to Product Involvement and Risk Perception-
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
인터넷 쇼핑 구매결정시 사용후기의 내용방향성 형태별 수용도에 관한 연구 -제품 관여도 및 위험 지각정도에 따른 구매상황을 중심으로-
A Study on the Receptive Degree of Online Postscript Content Types on Purchase Intention in Internet Shopping -Focus on Purchase Situation according to Product Involvement and Risk Perception-
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
3 |
2010 |
심리과학
제품 관여도에 따른 기업의 공중 관계성 형성요인에 대한 탐색
Exploration on Components of Corporate Public Relationship according to Product Involvement
사회과학연구 |
21 |
2 |
2010 |
사회과학일반
제품 관여도에 따른 기업의 공중 관계성 형성요인에 대한 탐색
Exploration on Components of Corporate Public Relationship according to Product Involvement
사회과학연구 |
21 |
2 |
2010 |
사회과학일반
온라인 구전정보가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 대한 실증연구: 제품관여도, 조절초점, 자기효능감의 조절효과를 중심으로
A Study of the Influence of Online Word-of-Mouth on the Customer Purchase Intention
아시아마케팅저널 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
유대관계강도, 집단동조성, 제품관여도에 따른 한국과 중국 소비자들의 구전효과 차이
The Difference of the Effects of Korean and Chinese Consumers of Word-Of-Mouth by Tie Strength, Group Conformity and Product Involvement
Journal of China Studies |
10 |
2011 |
중국
중첩모델 광고 전략과 제품관여도에 따른 광고효과 연구
A Study on Advertisement using Duplicating Models and its Effectiveness depending on the Level of Significance of the Product over the Consumer’s interest
한국디자인포럼 |
33 |
2011 |
디자인
동물모델 이용 광고의 설득효과에 미치는 영향요인 연구: 제품관여도와 속성관련성의 영향을 중심으로
The Influences of Product Involvement and Attribute Relevance on the Effectiveness of Advertisements Using an Animal Model
광고학연구 |
22 |
2 |
2011 |
신문방송학
중국소비자의 매체 유형에 따른 광고 효과에 관한 연구
A Study on the Advertisement Effects of Media Types on Chinese Consumer
사회과학연구 |
17 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
중국소비자의 매체 유형에 따른 광고 효과에 관한 연구
A Study on the Advertisement Effects of Media Types on Chinese Consumer
사회과학연구 |
17 |
2 |
2010 |
기타사회과학일반
제품관여도와 신뢰, 몰입이 버스 광고효과에 미치는 영향 연구
The Role of Involvement, credibility and Commitment to effecting on bus advertising
OOH광고학연구 |
8 |
2 |
2011 |
신문방송학