조절초점에 따른 IT 제품에서 새로운 기능의 추가가 제품 평가에 미치는 영향
The Effect of Adding New Features of IT Product on Product Evaluation by Moderating of Regulatory Focus: Focus on Value Inference and Learning Cost Inference
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
기능적 제품군과 상징적 제품군에서제품품질-브랜드가치 불일치가 제품평가에 미치는 영향
The Effects of Incongruence between Product Quality and Brand Value on Product Evaluation in Symbolic Product and Utilitarian Product
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
TV 드라마 PPL에 대한 심리적 반발에 관한 연구
A Study on Psychological Reactance to Product Placement in TV drama
한국언론학보 |
55 |
6 |
2011 |
신문방송학
여성 소비자의 성역할 정체성에 따른 광고 모델의 성별과 광고 메시지 유형 효과 연구
The Effects of Model Gender and Message Types in Advertising Based on Women's Gender Role Identity
광고학연구 |
23 |
6 |
2012 |
신문방송학
기업 능력 및 사회적 책임 연상이 고객 태도에 미치는 영향: 신용 및 호의성 신뢰의 매개역할
The Effects of Corporate Ability and Social Responsibility Associations on Customer Attitudes: The Mediating Role of Credibility- and Benevolence-Based Trust
마케팅연구 |
27 |
1 |
2012 |
경영학
방송광고의 회피성 및 침입성에 따른 중간광고 태도가 방송사, 광고주 및 제품 태도 간의 구조적 관계에 미치는 영향 연구
A Study on Structural Relationships among Avoidance, Intrusiveness and the Attitude toward In-Program Advertising, Broadcaster, Client, Brand
미디어 경제와 문화 |
8 |
1 |
2010 |
기타신문방송학
방송광고의 회피성 및 침입성에 따른 중간광고 태도가 방송사, 광고주 및 제품 태도 간의 구조적 관계에 미치는 영향 연구
A Study on Structural Relationships among Avoidance, Intrusiveness and the Attitude toward In-Program Advertising, Broadcaster, Client, Brand
미디어 경제와 문화 |
8 |
1 |
2010 |
기타신문방송학
중국 소비자의 주요국 국가이미지 지각의 변화(2006~2012) 실태
The Changes of Chinese Perception on the Country Images of Major 4 Countries From 2006 To 2012
중국과 중국학 |
17 |
2012 |
지역학일반
인터넷 광고 유형에 따른 침입성 지각 수준 및 광고/제품에 대한 태도 연구
A Study on Perceived Intrusion Level-Related Variables by Internet Ad Type
광고연구 |
84 |
2010 |
광고/홍보학
인터넷 광고 유형에 따른 침입성 지각 수준 및 광고/제품에 대한 태도 연구
A Study on Perceived Intrusion Level-Related Variables by Internet Ad Type
광고연구 |
|
84 |
2010 |
광고/홍보학
명화 차용 형태가 제품 태도에 미치는 영향에 관한 연구 - 제품 유형에 따른 차이를 중심으로 -
The Influence of Art Infusion Type on Product Evaluation - Functional Product vs. Hedonic Product -
소비자학연구 |
21 |
4 |
2010 |
경제학
친환경 유리제품에 대한 소비자의 구매의도에 관한 연구: 프리미엄 가격의 조절역할
A study of consumer purchase intentions on environmentally-friendly sustainable glass: the moderating role of
고객만족경영연구 |
14 |
2 |
2012 |
경영학
공익연계 마케팅(CRM) 메시지 제시 여부가 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구: 광고소구유형과 제품유형의 조절효과를 중심으로
Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating Effects of Ad Appeals and Product Type
소비자학연구 |
22 |
3 |
2011 |
경제학
시간적 거리감(Temporal Distance)이 비교 광고 제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 효과 연구
A Study on the Effect of Temporal Distance on Product Attitude and Purchase Intention in Comparative Advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
시간적 거리감(Temporal Distance)이 비교 광고 제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 효과 연구
A Study on the Effect of Temporal Distance on Product Attitude and Purchase Intention in Comparative Advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 |
11 |
1 |
2010 |
심리과학
자기조절초점에 따른 공익연계 마케팅(CRM) 광고가 제품태도에 미치는 영향에 관한 연구
Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating effects of Ad Appeals and regularly focus
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
광고로 인해 점화된 조절초점과 광고에서 제시된 제품속성 정보의 불일치성이 제품에 대한 소비자의 태도와 구매의도에 미치는 영향에 대한 연구
How the Incongruence between Consumer's Regulatory Focus and Product Attribute Affects Consumer's Responses to an Ad
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
공정무역제품의 다차원적 소비가치가 태도 및 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Attitude and Purchase Intention on Multidimensional Consumption Values of Fair Trade Product
기업경영연구 |
19 |
4 |
2012 |
경영학
외제차 광고에 대한 인식적‧감정적 반응이 광고와 제품태도에 미치는 영향
The Impact of Cognitive‧Affective Responses to Foreign Automobile Ads on Attitude toward the Ads and Products
경영교육연구 |
26 |
3 |
2011 |
경영학
고객이 지각한 기업의 CSR 수준과 고객만족의 관계
The Relationship between Consumer's Perceived level of CSR and Customer Satisfaction: The Mediation Effect of Corporate Image and Attitude towards Product
POSRI경영경제연구 |
11 |
1 |
2011 |
경영학
The Moderation of Consumer Ethnocentrism in the Country-of-origin Phenomenon
원산지 효과에서의 자민족 중심성향의 조절역할에 관하여
광고연구 |
87 |
2010 |
광고/홍보학
The Moderation of Consumer Ethnocentrism in the Country-of-origin Phenomenon
원산지 효과에서의 자민족 중심성향의 조절역할에 관하여
광고연구 |
|
87 |
2010 |
광고/홍보학
색상이 제품태도에 미치는 영향: 메시지유형의 조절효과
The Influence of Color on Product Attitudes: Moderating Effect of Message Type
소비자학연구 |
22 |
4 |
2011 |
경제학