연구분야 : B190300 사회과학 > 신문방송학 > 광고/홍보학
클래스 : 심리
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.35919
STNet ID : 9003620
한자 : 廣告態度
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일제강점기 위생담론과 화류병 : 화류병 치료제 광고를 중심으로
The Sanitation Discourse and the Hwalyupyeng(disease) during Japanese colonial rule : focused on advertisements of sanitation and sexually transmitted disease(hwalyupyeng)
민족문학사연구 | 49 | 2012 | 한국어와문학
김 擬人化 假傳의 문화콘텐츠화 方案 연구
A study on the methods to be cultural contents of ‘Gageon’ - A laver is personified
우리문학연구 | 33 | 2011 | 한국어와문학
돈 들릴로의 쇼핑몰, 우리 시대의 신전: 『화이트 노이즈』에 나타난 소비자본주의 비판
Shopping Mall in White Noise, or the Temple of the Sacred Capital?
현대영미소설 | 17 | 2 | 2010 | 영어와문학
돈 들릴로의 쇼핑몰, 우리 시대의 신전: 『화이트 노이즈』에 나타난 소비자본주의 비판
Shopping Mall in White Noise, or the Temple of the Sacred Capital?
현대영미소설 | 17 | 2 | 2010 | 영어와문학
TV 프로그램 전후/중간광고 포맷과 프로그램 관여도에 따른 광고효과에 관한 연구
A study on the effects of advertising placement format and TV program involvement on consumers' memory and attitude toward advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 3 | 2010 | 심리과학
TV 프로그램 전후/중간광고 포맷과 프로그램 관여도에 따른 광고효과에 관한 연구
A study on the effects of advertising placement format and TV program involvement on consumers' memory and attitude toward advertising
한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 3 | 2010 | 심리과학
인쇄광고에서 시각적 은유가 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구: 제품유형과 소비자 관여도를 중심으로
The Influence of Advertising Effects of Visual Metaphor on Print Advertisements: Focus on Product Type and Consumer Involvement
마케팅관리연구 | 17 | 1 | 2012 | 경영학
시각적 패러독스의 메타언어적 특성에 의한 의미작용 - 광고 사례의 기호학적 분석을 통한 접근 -
Signification by Meta-linguistic Features of the Visual Paradox - The Approach through Semiotic Analysis of Advertising Examples -
디자인학연구 | 25 | 1 | 2012 | 디자인
기만이 소비자피해를 예언하는 효과적인 지표인가? : 브랜드애착수준에 따른 허위광고에 대한 정보처리과정 연구
Is a deception the effective norm of consumer’s damage about dishonest advertisement?
광고학연구 | 22 | 6 | 2011 | 신문방송학
2000년대 한국대중문화콘텐츠의 기독교문화스토리텔링 방식과 그 의의
A study on the aspects storytelling the Christian culture and that meaning in korean digitalcontents in two thousands century
인문학연구 | 37 | 2 | 2010 | 기타인문학
2000년대 한국대중문화콘텐츠의 기독교문화스토리텔링 방식과 그 의의
A study on the aspects storytelling the Christian culture and that meaning in korean digitalcontents in two thousands century
인문학연구 | 37 | 2 | 2010 | 기타인문학
그린워싱 정보 인식에 따른 소비자의 구매행동의도
Consumers’ Purchase Behavior Intention after the Greenwashing Perception
소비자학연구 | 22 | 1 | 2011 | 경제학
奧田悌의 『慶州誌』 발간의 역사적 성격
The study on Gyeongju town chronicles compiled with Okuda-yasushi
동국사학 | 51 | 2011 | 역사학
아트광고 효과연구 제품-작품 적합성, 작품 친숙성 및 제품 유형을 중심으로
A Study about the Effect of the Ad with Art Image
광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학
아트광고 효과연구 제품-작품 적합성, 작품 친숙성 및 제품 유형을 중심으로
A Study about the Effect of the Ad with Art Image
광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학
광고효과에 대한 자기해석과 광고비주얼 표현의 일치성 여부의 영향 : 제품유형의 조절
The impact of congruence between self-construal and advertisement visual on advertising effects : The moderating role of product type
광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학
SNS유형별 광고속성 평가 및 태도에 관한 연구: 블로그, 트위터, 페이스북, 유튜브의 비교
Attitudes toward SNS Advertising: A Comparison of Blog, Twitter, Facebook, and YouTube
광고학연구 | 23 | 3 | 2012 | 신문방송학
콘텐츠의 언어표현과 규범
Expression of language in contents and the norms on contents
한국학연구 | 33 | 2010 | 기타인문학
콘텐츠의 언어표현과 규범
Expression of language in contents and the norms on contents
한국학연구 | | 33 | 2010 | 기타인문학
한국적 스포츠 스토리텔링의 구성요인과 전망 -박세리와 김연아 출연광고를 중심으로-
The factors and prospects of Korean sports storytelling -Based on appearances advertisements of pak se ri and Kim yu na-
국제어문 | 50 | 2010 | 한국어와문학
한국적 스포츠 스토리텔링의 구성요인과 전망 -박세리와 김연아 출연광고를 중심으로-
The factors and prospects of Korean sports storytelling -Based on appearances advertisements of pak se ri and Kim yu na-
국제어문 | | 50 | 2010 | 한국어와문학
창의적 광고에 대한 소비자 반응 연구 -자기해석의 조절효과를 중심으로
A Study on Consumer Responses to Creative Ads - The Moderating Role of Consumer Self-construal
광고연구 | 92 | 2012 | 광고/홍보학
DMB 이용자의 특성에 따른 모바일 미디어 이용과 광고 태도에 대한 연구
A study on the differences of mobile media use and attitude toward advertising as Determined by DMB user's Profiles
OOH광고학연구 | 8 | 1 | 2011 | 신문방송학
종교적 비판의 자유 - 대법원 2010. 9. 9. 선고 2008다84236 판결을 중심으로 -
Freedom of Speech and Expression for Religious Criticism
법조 | 60 | 6 | 2011 | 법학
잡지에 게재되는 커뮤니케이션 메시지 유형별 효과 : 광고, 무가기사, 유가기사, 애드버토리얼 비교를 중심으로
The influence of the communication message type on consumers’ magazine reading behaviors
광고학연구 | 22 | 8 | 2011 | 신문방송학
단행본의 ‘표제’ 분석을 통해서 살펴본 ‘신소설’의 양식화 가능성
Examining the possibility of "shin-soseol" being used as literature type based on the analysis of book titles
한국문학이론과 비평 | 14 | 1 | 2010 | 한국어와문학
단행본의 ‘표제’ 분석을 통해서 살펴본 ‘신소설’의 양식화 가능성
Examining the possibility of "shin-soseol" being used as literature type based on the analysis of book titles
한국문학이론과 비평 | 14 | 1 | 2010 | 한국어와문학
메시지 측면성과 제품유형에 따른 비교광고 효과 연구
The Effect of Comparative Advertising by Message Sidedness
광고연구 | 87 | 2010 | 광고/홍보학
메시지 측면성과 제품유형에 따른 비교광고 효과 연구
The Effect of Comparative Advertising by Message Sidedness
광고연구 | | 87 | 2010 | 광고/홍보학
브랜드 타겟 메시지에 대한 비타겟 효과 : 비타겟 특성에 따른 조절효과를 중심으로
Non Target Effect of Target Message : Moderating Role of Characteristics of Non Target
광고학연구 | 21 | 2 | 2010 | 신문방송학
브랜드 타겟 메시지에 대한 비타겟 효과 : 비타겟 특성에 따른 조절효과를 중심으로
Non Target Effect of Target Message : Moderating Role of Characteristics of Non Target
광고학연구 | 21 | 2 | 2010 | 신문방송학
여성 소비자의 성역할 정체성에 따른 광고 모델의 성별과 광고 메시지 유형 효과 연구
The Effects of Model Gender and Message Types in Advertising Based on Women's Gender Role Identity
광고학연구 | 23 | 6 | 2012 | 신문방송학
스토리텔링의 구성과 광고의 서사 전략
The constitution of story-telling and Narrative Stretegy Advertisements
한민족어문학(구 영남어문학) | 58 | 2011 | 한국어와문학
소비자 혁신 저항, 사전지식 및 광고유형이 광고태도와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Innovation Resistance, Prior Knowledge and Advertising Appeal on Attitude toward Advertising and Purchase Intention
한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 1 | 2011 | 심리과학
3D 변환 TV의 저작권 침해 여부 -인터넷 대체광고 사건을 계기로-
An Issue of Copyright Infringement of 3D Converting TV
정보법학 | 14 | 3 | 2010 | 법학
3D 변환 TV의 저작권 침해 여부 -인터넷 대체광고 사건을 계기로-
An Issue of Copyright Infringement of 3D Converting TV
정보법학 | 14 | 3 | 2010 | 법학
상품명과 광고 카피에 투영된 표기 경향 - 규범과 변칙 사이에서
Verschriftungstendenzen in Warennamen und Werbetexten - zwischen Norm und Abweichung
독일어문학 | 18 | 1 | 2010 | 독일어와문학
상품명과 광고 카피에 투영된 표기 경향 - 규범과 변칙 사이에서
Verschriftungstendenzen in Warennamen und Werbetexten - zwischen Norm und Abweichung
독일어문학 | 18 | 1 | 2010 | 독일어와문학
동시 매체 이용 상황에서 광고 노출 및 광고 태도에 대한 탐색적 연구: 단일 매체 이용 상황과의 비교
An Exploratory study on the exposure to and the attitude toward advertisements in simultaneous media usage situations: compared with those in single media usage situations
한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학
동시 매체 이용 상황에서 광고 노출 및 광고 태도에 대한 탐색적 연구: 단일 매체 이용 상황과의 비교
An Exploratory study on the exposure to and the attitude toward advertisements in simultaneous media usage situations: compared with those in single media usage situations
한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 4 | 2010 | 심리과학
광고가 종업원의 조직 동일시에 미치는 구조적 영향관계에 관한 연구 -현대중공업 광고를 대상으로-
A study on structural relation between advertising and employee's organizational identification -Targeting Hyundai Heavy Industries's advertising-
경영과 정보연구 | 30 | 3 | 2011 | 경영학
잡지 [조광]을 통해 본 ‘광고’의 위상 변화 -광고는 어떻게 ‘지(知)’가 되었나
The status transition of Ads according to magazine Jogwang - How did the ‘Ad’ become a useful commmodity?
상허학보 | 32 | 2011 | 한국어와문학
국내 공중파 TV광고의 품목별 키네틱 타이포그래피 연구
A Study of Kinetic Typography in Respect of Public TV Advertising Items in Korea
Journal of Integrated Design Research | 10 | 2 | 2011 | 기타디자인
다중매체 이용실태에 따른 광고전략 연구 :심층인터뷰를 통한 20~30대의 이용자를 중심으로
A Study on the Multimedia Users' Media Use & Contents Consumption-Oriented Advertisement Strategies: Focusing on In-depth Interviews with Multimedia Users in their 20s~30s -
언론과학연구 | 11 | 2 | 2011 | 신문방송학
유명인의 광고 중복 출연이 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
The Impact of Repeated Appearance of Celebrity Endorser on Advertising Effects
한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학
유명인의 광고 중복 출연이 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
The Impact of Repeated Appearance of Celebrity Endorser on Advertising Effects
한국심리학회지: 소비자·광고 | 11 | 1 | 2010 | 심리과학
스마트폰을 활용한 스포츠브랜드 애플리케이션 광고의 소비자반응이 광고태도와 상품태도 및 구매의도에 미치는 영향
The Effect of Consumer Response about Sports Brand Application Advertisement by Utilizing Smartphone on Advertising Attitude, Product Attitude, and Purchase Intention
한국스포츠산업경영학회지 | 17 | 1 | 2012 | 체육
아트 광고와 의미고정이 광고 이해도 및 광고 태도에 미치는 영향
The Effects of Art Advertisement and Anchoring on the Ad Comprehension and the Attitude toward Ad
광고학연구 | 23 | 4 | 2012 | 신문방송학
ATL과 BTL 광고 수용에 영향을 미치는 소비자 문화 차원의 역할
Roles of Consumers' Culture Influencing Acceptance of ATL and BTL Advertising
OOH광고학연구 | 8 | 1 | 2011 | 신문방송학
기업의 공익연계 광고가 광고태도 및 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업-공익-소비자 간 상호관계를 중심으로
A study on the effects of cause-related advertising on consumers’ attitude toward the ad and sponsoring company: Focusing on the inter-relationship between the company, cause, and consumer
한국심리학회지: 소비자·광고 | 12 | 4 | 2011 | 심리과학
미디어로서 출판만화의 이용과 충족이 출판만화 광고태도에 미치는 영향
Cartoon Uses and Gratifications as a Medium and Its Impacts on Consumer Attitudes toward Cartoon Style Advertising
광고PR실학연구 | 4 | 1 | 2011 | 광고/홍보산업
중국 소비자의 가치관 유형에 따른 광고태도 연구
A Study on Values and Attitude toward Advertising of Chinese Consumers
광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학
인터랙티브 TV광고의 수용과 효과에 관한 연구
The Acceptance and Effect of Interactive TV Advertising
광고연구 | 85 | 2010 | 광고/홍보학
인터랙티브 TV광고의 수용과 효과에 관한 연구
The Acceptance and Effect of Interactive TV Advertising
광고연구 | | 85 | 2010 | 광고/홍보학
독일 법조윤리규범의 실태와 시사점 - 변호사윤리를 중심으로 -
The status quo of German rules of legal profession and its implication for South Korea–with focus on the legal ethics
고려법학 | 59 | 2010 | 법학
독일 법조윤리규범의 실태와 시사점 - 변호사윤리를 중심으로 -
The status quo of German rules of legal profession and its implication for South Korea–with focus on the legal ethics
고려법학 | | 59 | 2010 | 법학
유명인 광고모델 속성이 광고태도와 브랜드태도에 미치는 영향
The Impact of Celebrity Endorsers’ Credibility and Attractiveness on Attitude Toward Advertisements and Brands
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 20 | 2 | 2012 | 사회과학
Современный русский язык: экспансия разговорной речи, просторечия и жаргона
Contemporary Standard Russian: The Expansion of Colloquial Use, Vernaculars, and Slangs
외국학연구 | 20 | 2012 | 기타인문학
공정이용의 새로운 정의
A New Definition of Fair Use
계간 저작권 | 23 | 4 | 2010 | 법학
공정이용의 새로운 정의
A New Definition of Fair Use
계간 저작권 | 23 | 4 | 2010 | 법학
인터넷상의 변호사 윤리
Legal Ethics in Cyberspace
동아법학 | 49 | 2010 | 법학
인터넷상의 변호사 윤리
Legal Ethics in Cyberspace
동아법학 | | 49 | 2010 | 법학
Communication écologique dans la publicité
親環境 廣告 커뮤니케이션
프랑스문화예술연구 | 39 | 2012 | 프랑스문화학
시간적 간격이 소비자 태도에 미치는 영향 -광고소구 유형의 조절효과를 중심으로-
The Influence of Temporal Distance on Consumer Attitude and Moderating Effect of Advertising Appeal Type to the Consumer Attitude
산업혁신연구 | 26 | 4 | 2010 | 경영전략/정책
시간적 간격이 소비자 태도에 미치는 영향 -광고소구 유형의 조절효과를 중심으로-
The Influence of Temporal Distance on Consumer Attitude and Moderating Effect of Advertising Appeal Type to the Consumer Attitude
산업혁신연구 | 26 | 4 | 2010 | 경영전략/정책
커피를 통해 보여진 광고와 마케팅의 힘 : 카페베네 사례연구
The Power of Advertising and Marketing, Proved with Coffee : A Case Study of Caffebene
광고학연구 | 22 | 2 | 2011 | 신문방송학
아트와 브랜드 디자인, 광고의 콜라보레이션 실행 양태 - 브랜드 디자인 포털사이트 및 광고 관련 웹사이트 탐색을 중심으로 -
The Execution Patterns of Collaboration with Art and Brand Design, Advertising - Focused on Searching Brand Design Portal Sites and Advertising Concerned Websites -
Journal of Integrated Design Research | 10 | 1 | 2011 | 기타디자인
사인디자인 구성요소에 관한 연구 - 상업공간(압구정)을 중심으로 -
A Study on Components of Sign Design - Focused on Commercial Space (Apgujeong) -
한국디자인문화학회지 | 16 | 2 | 2010 | 디자인
사인디자인 구성요소에 관한 연구 - 상업공간(압구정)을 중심으로 -
A Study on Components of Sign Design - Focused on Commercial Space (Apgujeong) -
한국디자인문화학회지 | 16 | 2 | 2010 | 디자인
3D 홀로그래피를 활용한 프로젝션 매핑 광고의 내러티브 구현에 관한 연구
A Study on Narrative Embodiment of Projection Mapping Advertisement using 3D Holography
예술과 미디어 | 10 | 2 | 2011 | 기타예술일반
커뮤니케이션 측면에서의 글쓰기의 원리 연구 -광고 매체와의 유비성을 중심으로-
The Research of Writing Model for Communication
한민족어문학(구 영남어문학) | 60 | 2012 | 한국어와문학
외식프랜차이즈 브랜드의 광고 모델속성이 광고태도와 브랜드태도 그리고 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Celebrities' Advertising Attributes on Attitude toward Advertising, Attitude toward Brand and Purchase Intention in Food-Franchised Brand
호텔리조트연구 | 10 | 2 | 2011 | 관광학
TV 가상광고효과에 대한 소비자의 접촉욕구(Need-for-Touch)성향의 조절적 역할
The Moderating Role of Consumer's Need-for-Touch on the Virtual Advertising Effect
광고학연구 | 23 | 1 | 2012 | 신문방송학
1920년대 소비주의, 광고, 그리고 코카콜라
Consumerism, Advertising, and Coca-Cola in the 1920s
역사와 문화 | 22 | 2011 | 문화사(역사학)
인터넷상에서 광고의 차단ㆍ삽입과 그 법적문제 - 지적재산권법과 불법행위법의 경계 -
Blocking and Insertion of Advertisements in the Internet Web-pages and the Legal Issues thereof
비교사법 | 17 | 3 | 2010 | 법학
인터넷상에서 광고의 차단ㆍ삽입과 그 법적문제 - 지적재산권법과 불법행위법의 경계 -
Blocking and Insertion of Advertisements in the Internet Web-pages and the Legal Issues thereof
비교사법 | 17 | 3 | 2010 | 법학
고객만족 포화 상황에서 마케팅 자원의 효율적 투자에 관한 이론적 연구
A Theoretical Study for Efficient Investing Marketing Resources under Saturation of Customer Satisfaction
마케팅연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학
현대자동차 브라질 광고 읽기
Reading Hyundai Motors' advertisement in Brazil
중남미연구 | 28 | 2 | 2010 | 지역학
현대자동차 브라질 광고 읽기
Reading Hyundai Motors' advertisement in Brazil
중남미연구 | 28 | 2 | 2010 | 지역학
인쇄매체광고에 사용되는 일러스트레이션과 사진의 비교에 관한 연구
A Study of Comparison between Illustrations and Photographs used on Print Advertisements
조형미디어학 | 13 | 1 | 2010 | 기타미술
인쇄매체광고에 사용되는 일러스트레이션과 사진의 비교에 관한 연구
A Study of Comparison between Illustrations and Photographs used on Print Advertisements
조형미디어학 | 13 | 1 | 2010 | 기타미술
광고 이미지의 리얼리티 표현 분석 - 박카스 TV광고를 중심으로 -
An Analysis on the Reality Expression of Advertising Image - Focusing on the Bacchus TV Advertising -
커뮤니케이션디자인학연구 | 35 | 2011 | 정보디자인
포스트모더니즘 관점에서 이해한 광고 -명품광고의 디자인을 중심으로-
The Advertisement that is Understood from the Point of View about Post-Modernism -Focused on the design of advertisement about luxury products-
일러스트레이션 포럼 | 11 | 25 | 2010 | 디자인
포스트모더니즘 관점에서 이해한 광고 -명품광고의 디자인을 중심으로-
The Advertisement that is Understood from the Point of View about Post-Modernism -Focused on the design of advertisement about luxury products-
일러스트레이션 포럼 | 11 | 25 | 2010 | 디자인
스마트폰 사용자가 지각하는 모바일 광고효과의 구조적 관계 - 지각된 상호작용성과 플로우를 중심으로 -
The Structural Relationship of Mobile Advertising Effect on Smartphone User’s Perspective - Focus on Perceived Interactivity and Flow -
경영연구 | 27 | 3 | 2012 | 경영학
현대사회에서 나타나는 성적소구 광고에 대한 고찰
A Study on Sex Appeal Advertising Appeared in Modern Society
정보디자인학연구 | 13 | 1 | 2010 | 정보디자인
현대사회에서 나타나는 성적소구 광고에 대한 고찰
A Study on Sex Appeal Advertising Appeared in Modern Society
정보디자인학연구 | 13 | 1 | 2010 | 정보디자인
박지성의 광고모델 이미지 및 광고유형별 이미지 지각차이 비교
Park Ji Sung of the Advertising Model Image and Commercial Type's Image Comparison of Differences in the Perceptions
한국인체미용예술학회지 | 13 | 3 | 2012 | 미용
홍보사진의 탐색비용감소기능과 저작물성의 한계
Search cost reducing function of photographs for advertising and the limits of copyrightability
계간 저작권 | 24 | 3 | 2011 | 법학
외제차 광고에 대한 인식적‧감정적 반응이 광고와 제품태도에 미치는 영향
The Impact of Cognitive‧Affective Responses to Foreign Automobile Ads on Attitude toward the Ads and Products
경영교육연구 | 26 | 3 | 2011 | 경영학
A Study on the Differential Effect of Metaphoric Advertisement by Types of Product and Possibilities of Comprehension
은유광고의 제품특성과 이해도에 따른 차별적 효과에 관한 연구
마케팅관리연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학
A Study on the Differential Effect of Metaphoric Advertisement by Types of Product and Possibilities of Comprehension
은유광고의 제품특성과 이해도에 따른 차별적 효과에 관한 연구
마케팅관리연구 | 15 | 1 | 2010 | 경영학
개인의 기술수용과 물질추구성향 정도에 따른 모바일 광고에 대한 태도 비교
The Influence of Technology Acceptance Level and Materialistic Orientation on Individuals' Attitude toward Mobile Advertising
소비자문제연구 | 40 | 2011 | 사회과학일반
광고메이크업에 나타난 팜므 파탈(Femme Fatale)이미지 - 향수광고를 중심으로 -
Femme Fatale Image Shown in the Advertising Make-up - Centered on the Perfume Advertising -
한국디자인포럼 | 27 | 2010 | 디자인
광고메이크업에 나타난 팜므 파탈(Femme Fatale)이미지 - 향수광고를 중심으로 -
Femme Fatale Image Shown in the Advertising Make-up - Centered on the Perfume Advertising -
한국디자인포럼 | | 27 | 2010 | 디자인
Can You Afford to Neglect This Upscale Female Target Market? : Synthesis and Integration of Sex Role Portrayals Research in Global Context 1971-2011
광고에서의 여성 역할 연구 : 1971년부터 2011년까지의 문헌 비교, 분석
광고학연구 | 23 | 3 | 2012 | 신문방송학
소비자의 관념형태적 성향과 광고에 대한 태도의 관계에 대한 연구
Consumer's Ideological Traits and their Relation to the Attitudes toward the Advertising
한국디자인포럼 | 36 | 2012 | 디자인
제품광고에서 장애인 모델에 대한 장애인 소비자 태도 - 사전지식을 중심으로
Disabled Consumer Attitudes of Disabled Model from Product Advertisement - Focused on Prior Knowledge
한국영상학회논문집 | 9 | 3 | 2011 | 예술일반
의료광고 소구유형에 따른 광고와 병의원 브랜드에 대한 태도 연구
Influences of Message Appeals in Hospital Advertising on Attitudes toward the Ad and the Brand
브랜드디자인학연구 | 9 | 3 | 2011 | 디자인
기업 이미지 관리를 위한 기업광고의 전략적 접근: 소비자의 광고 태도를 중심으로
Strategic Approach of Corporate Advertising for Corporate Image Management : Focused on the Advertising Attitude of Consumers
주관성 연구 | 20 | 2010 | 기타사회과학
기업 이미지 관리를 위한 기업광고의 전략적 접근: 소비자의 광고 태도를 중심으로
Strategic Approach of Corporate Advertising for Corporate Image Management : Focused on the Advertising Attitude of Consumers
주관성 연구 | | 20 | 2010 | 기타사회과학
한국 소비자의 특이 성향과 의례화 성향 요인분석 및 명품 브랜드 광고에 대한 태도에 미치는 영향
Factor Analysis of Korean Consumer's Propensity and Ritualism and their Influences on Attitudes toward the Luxury Brand Advertising
한국디자인포럼 | 33 | 2011 | 디자인
광고 이미지와 인지심리 -지멘스 가전제품 광고의 예
Die Analyse der Werbung aus der Perspektive der Kognitionspsychologie -Am Beispiel von Siemens-Werbung
브레히트와 현대연극 | 27 | 2012 | 독일어와문학
신문의 대기업 호의보도와 광고의 상관관계
Likelihood of the Exchange Between Favorable Coverage of the Conglomerates and Their Advertisements in Korean Newspapers
한국언론학보 | 55 | 3 | 2011 | 신문방송학
DMB 스포츠보증인 모델속성과 광고효과의 관계
Causal Relationship between the Attributes of Celebrity Athlete Endorser and DMB Advertising Effects
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 5 | 2010 | 체육
DMB 스포츠보증인 모델속성과 광고효과의 관계
Causal Relationship between the Attributes of Celebrity Athlete Endorser and DMB Advertising Effects
한국스포츠산업경영학회지 | 15 | 5 | 2010 | 체육
대학생 소비자들의 미디어 레퍼토리와 크로스미디어 광고 노출간의 연관성이 광고태도와 브랜드태도에 미치는 영향
The Effect of Relationship between Media Repertoire and Cross Media Advertising on College Student’s Attitude toward the Ad and Brand
한국광고홍보학보 | 13 | 3 | 2011 | 신문방송학
유명 광고모델의 겹치기 광고출연 효과: 모델과 제품의 부합도가 광고태도, 브랜드태도에 미치는 영향
The Effects of Multiple Advertisement Appearances by Celebrity : Impact of Celebrity-Product Congruence on Advertisement and Brand Attitudes
광고학연구 | 23 | 2 | 2012 | 신문방송학
브랜드자산과 광고가 소비자 구매에 미치는 효과 연구
The Effect of Brand Equity and Advertising in Consumer Behavior
한국디자인포럼 | 29 | 2010 | 디자인
브랜드자산과 광고가 소비자 구매에 미치는 효과 연구
The Effect of Brand Equity and Advertising in Consumer Behavior
한국디자인포럼 | | 29 | 2010 | 디자인
지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형
A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome
산업혁신연구 | 26 | 3 | 2010 | 경영전략/정책
지역특산물 정보유형과 결과물에 대한 구조적 모형
A Structural Model of Relationships between Information Types of Regional Speciality and Their Outcome
산업혁신연구 | 26 | 3 | 2010 | 경영전략/정책
신입생 유치를 위한 대학홍보의 설득효과 연구 - 메시지형태와 정보원유형의 영향 분석을 중심으로
Persuasive Effects of College Marketing for New Students Recruiting - Focusing on Analyzing Impacts of Message Type and Source Type
광고연구 | 94 | 2012 | 광고/홍보학
호텔마케팅커뮤니케이션의 광고와 판매촉진이 고객만족과 추천의도와의 영향관계
Effects of Hotel Marketing Communications and the Factors that Affect Advertising and Sales Promotion Regarding Customer Satisfaction and Intentions of Recommendation
동북아관광연구 | 6 | 1 | 2011 | 기타관광학
게임 내 광고(In-game-Advertisement)의 몰입요소 중심의 사용자 인터페이스 접근방법 연구
Analysis of user interface access method focused on immersion elements of in-game-advertisement
디지털융복합연구 | 10 | 8 | 2012 | 기타과학기술학
영어교육 광고에 나타난 원어민과 내국인의 이미지 분석 연구
Analyzing the image of native and non-native speakers on the English education advertisement
영미어문학 | 100 | 2011 | 영어와문학
The Third and First Person Perceptions among Children in Response to Fast-Food Messages: Some Moderators and Mediators
패스트푸드 메시지에 대한 어린이들의 제3자와 제1자 지각 : 매개변수와 조절변수
한국광고홍보학보 | 12 | 2 | 2010 | 신문방송학
The Third and First Person Perceptions among Children in Response to Fast-Food Messages: Some Moderators and Mediators
패스트푸드 메시지에 대한 어린이들의 제3자와 제1자 지각 : 매개변수와 조절변수
한국광고홍보학보 | 12 | 2 | 2010 | 신문방송학
우리나라 광고문들의 이중언어사용 분석
이중언어학 | 43 | 2010 | 언어학
우리나라 광고문들의 이중언어사용 분석
이중언어학 | | 43 | 2010 | 언어학
이야기 패러디 광고의 텍스트성 고찰-<백설공주>, <신데렐라> 이야기가 차용된 텔레비전 광고를 중심으로-
A Study on Textuality of Parody Advertising based on Story
한말연구 | 26 | 2010 | 한국어와문학
이야기 패러디 광고의 텍스트성 고찰-<백설공주>, <신데렐라> 이야기가 차용된 텔레비전 광고를 중심으로-
A Study on Textuality of Parody Advertising based on Story
한말연구 | | 26 | 2010 | 한국어와문학
PPL 광고효과요인이 광고태도에 미치는 영향
A Study of Relation between Consumers’ Product Placement Effect Factors and Attitude of Advertisement
디지털융복합연구 | 9 | 4 | 2011 | 기타과학기술학
골프 선수보증인이미지와 광고태도가 구매후행동에 미치는 영향
The Effect of Golfer Endorser Image and Advertising Attitude on Postpurchase Behavior
한국체육교육학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육교육학
골프 선수보증인이미지와 광고태도가 구매후행동에 미치는 영향
The Effect of Golfer Endorser Image and Advertising Attitude on Postpurchase Behavior
한국체육교육학회지 | 15 | 2 | 2010 | 체육교육학
텔레비전광고에 대한 소비자 인식구조 탐색
Exploring Young Consumers’ Cognitive Structure of TV Advertising
광고연구 | 88 | 2011 | 광고/홍보학
라디오 광고를 통해 유발된 유머가 광고 태도에 미치는 영향 : 지각된 유쾌함의 매개효과와 인지욕구의 조절효과를 중심으로
Impacts of Humorous Radio Advertising on Attitude Toward Advertising : Mediating Effect of Perceived Humorous and Moderating Effect of Need for Cognition
한국광고홍보학보 | 13 | 1 | 2011 | 신문방송학
흡연 여부에 따른 담배회사의 메시지 유형별 금연광고가 광고태도, 금연의도 및 기업이미지에 미치는 영향
Related to Smoking Exposure, the Influences of Tobacco Companies' Anti-smoking Advertisements on Attitude toward Advertising, Smoking Cessation Intention & the Corporate Images upon to the Message Types
광고학연구 | 21 | 5 | 2010 | 신문방송학
흡연 여부에 따른 담배회사의 메시지 유형별 금연광고가 광고태도, 금연의도 및 기업이미지에 미치는 영향
Related to Smoking Exposure, the Influences of Tobacco Companies' Anti-smoking Advertisements on Attitude toward Advertising, Smoking Cessation Intention & the Corporate Images upon to the Message Types
광고학연구 | 21 | 5 | 2010 | 신문방송학
광고에 나타난 트롱프뢰유(trompe-l'oeil)기법을 활용한 바디페인팅 연구
A Study : Body Painting Utilization of Trompe-l'oeil Methodology in Advertisements
기초조형학연구 | 12 | 3 | 2011 | 예술일반
스타마케팅을 이용한 광고태도가 브랜드태도 및 구매의도에 미치는 영향 - 대명리조트 비발디파크 오션월드를 중심으로 -
The Effect of Utilizing StarMarketing on Ad Attitude, Brand Attitude and Purchasing Intentions - in the DaeMyung Resort Vivaldi Park -
관광연구 | 25 | 2 | 2010 | 관광학일반
스타마케팅을 이용한 광고태도가 브랜드태도 및 구매의도에 미치는 영향 - 대명리조트 비발디파크 오션월드를 중심으로 -
The Effect of Utilizing StarMarketing on Ad Attitude, Brand Attitude and Purchasing Intentions - in the DaeMyung Resort Vivaldi Park -
관광연구 | 25 | 2 | 2010 | 관광학일반
패러디 TV광고의 서술구조에 관한 연구
A study on the narrative structure of Parody TV Advertising
커뮤니케이션디자인학연구 | 34 | 2010 | 정보디자인
패러디 TV광고의 서술구조에 관한 연구
A study on the narrative structure of Parody TV Advertising
커뮤니케이션디자인학연구 | 34 | | 2010 | 정보디자인
아웃도어 브랜드 광고에 대한 소비자 태도
Consumer Attitude toward Advertisements for Outdoor Brands
주관성 연구 | 23 | 2011 | 기타사회과학
현대 ‘남성성’의 창조 - 광고에 나타난 ‘남성의 몸’
Die Männerkörper in der Werbung, “It's a Men's World”
카프카 연구 | 25 | 2011 | 독일어와문학
광고텍스트의 이데올로기와 미디어통치 - 뻴레빈의 『Generation «П»』를 중심으로
Ideology of Advertising Text and Media Reign in V. Pelevin' 『Generation «П»』
노어노문학 | 22 | 3 | 2010 | 러시아어와문학
광고텍스트의 이데올로기와 미디어통치 - 뻴레빈의 『Generation «П»』를 중심으로
Ideology of Advertising Text and Media Reign in V. Pelevin' 『Generation «П»』
노어노문학 | 22 | 3 | 2010 | 러시아어와문학
양면시장에서 제품차별화에 관한 연구
A Study on Product Differentiation in Two-sided Markets
산업조직연구 | 19 | 1 | 2011 | 경제학
헤라 화장품 광고에 나타난 메이크업 표현 특성에 관한 연구
A Study on Characteristics of Makeup Shown in Advertisements of HERA Cosmetics
한국인체미용예술학회지 | 11 | 1 | 2010 | 미용
헤라 화장품 광고에 나타난 메이크업 표현 특성에 관한 연구
A Study on Characteristics of Makeup Shown in Advertisements of HERA Cosmetics
한국인체미용예술학회지 | 11 | 1 | 2010 | 미용
주거문화 광고에 표현된 품질관리 요소에 대한 연구 - 영상광고를 중심으로 -
Study on Quality Control which is Expressed in Advertisement of Residential Culture - Focusing on Visual Advertisement -
한국문화공간건축학회논문집 | 35 | 2011 | 기타예술체육
디지털미디어 속성 결합에 의한 광고매체 연구: 미디어보드를 중심으로
A Study on Advertisement Media by Combination of Attributes of Digital Media: focused on Media Board
한국영상학회논문집 | 10 | 2 | 2012 | 예술일반
컨벤션 광고의 인지적·정서적 태도에 따른 신뢰성 및 만족에 관한 연구
A Study on Credibility and Satisfaction of Convention Advertisement by Cognitive and Affective Attitude
관광레저연구 | 23 | 3 | 2011 | 관광학
국내 화장품 광고에 나타난 에코뷰티 트렌드에 관한 연구 —더 페이스 샵, 스킨푸드, 이니스프리, 비욘드를 중심으로—
A Study on Eco-Beauty Trend Shown in National Cosmetic Advertisement
한국인체미용예술학회지 | 11 | 4 | 2010 | 미용
국내 화장품 광고에 나타난 에코뷰티 트렌드에 관한 연구 —더 페이스 샵, 스킨푸드, 이니스프리, 비욘드를 중심으로—
A Study on Eco-Beauty Trend Shown in National Cosmetic Advertisement
한국인체미용예술학회지 | 11 | 4 | 2010 | 미용
여성 소비자의 성역할 정체성에 따른 광고 모델의 성별과 광고 메시지 유형 효과 연구
The Effects of Model Gender and Message Types in Advertising Based on Women's Gender Role Identity
광고학연구 | 23 | 6 | 2012 | 신문방송학
공공 예술 특성을 가진 광고 연구
A Study on Advertisement based on the elements of public art
한국디자인포럼 | 30 | 2011 | 디자인
국내 광고의 순수회화 활용사례
Use of Fine Arts Works in Domestic Advertising
한국과학예술융합학회 | 8 | 2011 | 학제간연구
텔레비전 맥주광고에서 재현되는 스포츠-젠더 담론 분석
Critical Discourse Analysis on Sport-gender Relations in Television Beer Commercials
한국스포츠사회학회지 | 23 | 2 | 2010 | 체육
텔레비전 맥주광고에서 재현되는 스포츠-젠더 담론 분석
Critical Discourse Analysis on Sport-gender Relations in Television Beer Commercials
한국스포츠사회학회지 | 23 | 2 | 2010 | 체육
광고디자인에 나타난 이데올로기 연구 - 공익광고를 중심으로 -
A Study on the Ideology of the Advertising Design - Focused on the public service advertisements -
일러스트레이션 포럼 | 11 | 24 | 2010 | 디자인
광고디자인에 나타난 이데올로기 연구 - 공익광고를 중심으로 -
A Study on the Ideology of the Advertising Design - Focused on the public service advertisements -
일러스트레이션 포럼 | 11 | 24 | 2010 | 디자인
성경적 관점에서의 광고 물신주의 연구
A Study on the Fetishism of Advertising in Biblical Perspective
로고스경영연구 | 8 | 2 | 2010 | 기타경영학
성경적 관점에서의 광고 물신주의 연구
A Study on the Fetishism of Advertising in Biblical Perspective
로고스경영연구 | 8 | 2 | 2010 | 기타경영학
외식업체의 광고가 브랜드 가치와 브랜드 태도, 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 패밀리레스토랑, 피자전문점, 패스트푸드점을 중심으로 -
The effect of advertising in relation to brand value, brand attitude, and brand loyalty in the food service industry - Focusing on family restaurants, pizza restaurants, and fast-food restaurants -
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
외식업체의 광고가 브랜드 가치와 브랜드 태도, 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 패밀리레스토랑, 피자전문점, 패스트푸드점을 중심으로 -
The effect of advertising in relation to brand value, brand attitude, and brand loyalty in the food service industry - Focusing on family restaurants, pizza restaurants, and fast-food restaurants -
관광연구 | 25 | 1 | 2010 | 관광학일반
관광목적지 광고가 브랜드개성에 미치는 영향: 관광목적지 이미지의 조절효과를 중심으로
The Effect of Destination Advertising on Brand Personality: Focused on a Moderating Role of Destination Image
한국사진지리학회지 | 22 | 2 | 2012 | 기타지리학
광고 표현의 소구요소로써 메타유추
Meta-analogy as an element of appeal in advertising expression
한국디자인포럼 | 36 | 2012 | 디자인
온라인 쇼핑몰 환경에서 상품 광고와 판촉이 고객 감성과 충동구매에 미치는 영향
The Effects of Online Advertisements and Promotions on Customer's Emotions and Impulsive Buying
e-비즈니스연구 | 12 | 3 | 2011 | 무역학
미술교육에서의 광고 미학
Advertising Aesthetics in Art Education
조형교육 | 37 | 2010 | 미술교육
미술교육에서의 광고 미학
Advertising Aesthetics in Art Education
조형교육 | | 37 | 2010 | 미술교육
광고에 대한 소비자반응과정에 관한 고찰
Consumers' Response Process of Advertising Messages
한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정
광고에 대한 소비자반응과정에 관한 고찰
Consumers' Response Process of Advertising Messages
한국자치행정학보 | 24 | 2 | 2010 | 도시/지방행정
광고에서의 소비자 능동성 관련 연구에 대한 메타분석: 1998∼2011년까지 국내 학술지에 게재된 논문을 대상으로
A Meta-analysis of Consumer Activeness in Advertising: Focusing on Korean Journals During 1998∼2011
광고PR실학연구 | 5 | 1 | 2012 | 광고/홍보산업
American Influence on the Development of Advertising in Korea, 1896∼2010
한국 광고 발전에 미친 미국의 영향: 1896∼2010을 중심으로
광고PR실학연구 | 4 | 2 | 2011 | 광고/홍보산업
Рекламные тексты с позиции межкультурной коммуникации
Advertising texts from the perspective of intercultural communication
외국학연구 | 15 | 2011 | 기타인문학
Rhétorique de la campagne institutionnelle
公益廣告 修辭學
한국프랑스학논집 | 72 | 2010 | 프랑스어와문학
Rhétorique de la campagne institutionnelle
公益廣告 修辭學
한국프랑스학논집 | 72 | | 2010 | 프랑스어와문학
일본 화장품 광고에서 사용된 수사법 -수사법의 분류와 외래어 차용을 중심으로 -
Rhetoric Expressions in Japanese Cosmetic Advertisement: Focusing on the Classification of Rhetorics and Borrowed Words in Japanese.
일본어문학 | 58 | 2012 | 일본어와문학
브랜드 네임에 사용된 영어 쓰임에 대한 언어적 분석과 이해
A Study on the Linguistic Use of English in Brandname of Snack Package in Korea
언어와언어학 | 48 | 2010 | 언어학
브랜드 네임에 사용된 영어 쓰임에 대한 언어적 분석과 이해
A Study on the Linguistic Use of English in Brandname of Snack Package in Korea
언어와언어학 | | 48 | 2010 | 언어학
스포츠 스타 광고의 기호학적 연구 - ≪김연아 광고 분석≫을 중심으로 -
L'étude sur les publicités de vedette de sport - Autour des publicités de Yu-Na KIM -
기호학 연구 | 27 | 2010 | 언어학
스포츠 스타 광고의 기호학적 연구 - ≪김연아 광고 분석≫을 중심으로 -
L'étude sur les publicités de vedette de sport - Autour des publicités de Yu-Na KIM -
기호학 연구 | 27 | | 2010 | 언어학
광고에 대한 윤리적 논쟁
The Ethical Debate over Advertising
대동철학 | 55 | 2011 | 철학
초·중등 학습자를 위한 광고 비판적 읽기 전략 연구
A Study on Critical Reading for advertising for students
새국어교육 | 89 | 2012 | 국어교육
광고 언어에 나타난 시적 원리에 대한 탐색적 분석
A Content Analysis of the Poetic Principles in Magazine Advertisements
광고PR실학연구 | 4 | 2 | 2011 | 광고/홍보산업
광고와 가격촉진 사용량에 대한 소비자 지각이 브랜드 자산에 미치는 영향 -제품유형에 따른 차이를 중심으로-
The Effect of Perceived Advertising Spending and Price Promotion on Brand Equity -Moderating Effects of Product Category-
지역과 커뮤니케이션 | 16 | 2 | 2012 | 인터넷신문/방송
증강현실 광고의 프레즌스 매개효과가 광고 태도, 브랜드 태도 그리고 구매 의도에 미치는 영향
Influence of Augmented Reality Advertising on Advertising Attitude, Brand Attitude, and Purchase Intention through Mediator Presence
광고연구 | 90 | 2011 | 광고/홍보학
광고에 나타난 여성이미지 선호 유형에 관한 연구
A Study on the Types of Consumers’ Preferred Female Images Reflected in the Advertisement
주관성 연구 | 22 | 2011 | 기타사회과학
지적소유권에 관한 광고인들의 인식: 심층인터뷰를 통한 탐색적 고찰
Perception of Advertising Practitioners on Intellectual Property Rights in Advertising
광고PR실학연구 | 4 | 2 | 2011 | 광고/홍보산업
광고에 묘사된 노년층의 역할과 이미지
The Roles and Images of the Elderly in Advertising
지역과 커뮤니케이션 | 14 | 1 | 2010 | 인터넷신문/방송
광고에 묘사된 노년층의 역할과 이미지
The Roles and Images of the Elderly in Advertising
지역과 커뮤니케이션 | 14 | 1 | 2010 | 인터넷신문/방송
광고가 신문보도에 미치는 영향에 관한 연구: 그 유형과 요인을 중심으로
A Study on Advertising’s Influence on Newspaper Reports
한국언론학보 | 54 | 6 | 2010 | 신문방송학
광고가 신문보도에 미치는 영향에 관한 연구: 그 유형과 요인을 중심으로
A Study on Advertising’s Influence on Newspaper Reports
한국언론학보 | 54 | 6 | 2010 | 신문방송학
광고와 퍼블리시티 간 효과 차이와 두 커뮤니케이션 도구의 결합 효과 : 소비자 관여도를 중심으로
The Effect of Advertising and Publicity Alone and Together on Consumer Attitude : The Moderating Role of Involvement
광고학연구 | 21 | 4 | 2010 | 신문방송학
광고와 퍼블리시티 간 효과 차이와 두 커뮤니케이션 도구의 결합 효과 : 소비자 관여도를 중심으로
The Effect of Advertising and Publicity Alone and Together on Consumer Attitude : The Moderating Role of Involvement
광고학연구 | 21 | 4 | 2010 | 신문방송학
广告语言中修辞应用的审美形态研究
The Study Of The Language Of Advertising Rhetoric Aesthetic Form
수사학 | 17 | 2012 | 기타인문학