百觸不如一見? 百見不如一觸?: 감각단서, 접촉욕구, 정보처리유형이 인지반응과 제품평가에 미치는 영향
Is vision better than touch? or Is touch better than vision?
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
2 |
2011 |
심리과학
조절초점에 따른 IT 제품에서 새로운 기능의 추가가 제품 평가에 미치는 영향
The Effect of Adding New Features of IT Product on Product Evaluation by Moderating of Regulatory Focus: Focus on Value Inference and Learning Cost Inference
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
골프용품에 대한 외재적 단서와 제품평가 및 구매의도의 인과관계분석
The Effects of Extrinsic Cues of Golf Goods on Consumers’ Product Evaluation and purchase intention
체육과학연구 |
23 |
2 |
2012 |
체육
The Influence of Art-provoked Affect on Product and Product Attributes Evaluation
명화(名畵)에서 유발된 감정이 차용된 제품과 제품속성 평가에 미치는 영향
아시아마케팅저널 |
13 |
2 |
2011 |
경영학
부정적 언론보도에 대한 기업의 대응시점 효과
The Effects of Corporate Corresponding Time on the Negativity Publicity
아시아마케팅저널 |
12 |
4 |
2011 |
경영학
기능적 제품군과 상징적 제품군에서제품품질-브랜드가치 불일치가 제품평가에 미치는 영향
The Effects of Incongruence between Product Quality and Brand Value on Product Evaluation in Symbolic Product and Utilitarian Product
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
외재적 단서의 수준에 따른 스포츠용품평가의 차이분석
Examining the Differences in Perceived Quality, Perceived Risk, Perceived Value, and Purchase Intention between the Extrinsic Cues of Sporting Goods
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
1 |
2012 |
체육
일본·중국산 제품의 원산지 평가와 만족도에 관한 비교연구
A Comparative Study on Satisfaction and the Country-of-Origin Estimation of Japan and China of Korea Consumer
관세학회지 |
12 |
1 |
2011 |
무역학
중국 소비자의 주요국 국가이미지 지각의 변화(2006~2012) 실태
The Changes of Chinese Perception on the Country Images of Major 4 Countries From 2006 To 2012
중국과 중국학 |
17 |
2012 |
지역학일반
기업의 지속가능경영 노력이 제품평가에 미치는 영향 - 신뢰와 호혜성 지각의 매개역할-
The Effects of Corporate Efforts for the Sustainable Management on the Product Evaluation: The Mediating Role of Trust and Reciprocity Perception
마케팅관리연구 |
15 |
3 |
2010 |
경영학
기업의 지속가능경영 노력이 제품평가에 미치는 영향 - 신뢰와 호혜성 지각의 매개역할-
The Effects of Corporate Efforts for the Sustainable Management on the Product Evaluation: The Mediating Role of Trust and Reciprocity Perception
마케팅관리연구 |
15 |
3 |
2010 |
경영학
TV 광고의 글로벌 소비자문화 포지셔닝이 제품 평가와 광고에 대한 태도에 미치는 효과
The Effects of Global Consumer Culture Positioning in TV Advertising on Product Evaluation and Attitude toward Advertising
국제경영연구 |
22 |
4 |
2011 |
경영학
기업의 환경적 책임활동이 마케팅효과에 미치는 영향* -탄소배출저감 노력을 중심으로-
Impact Analysis of Corporate Environmental Responsibility on the Marketing Effect: Focus on Corporate Carbon Reduction Efforts
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
20 |
1 |
2012 |
사회과학
애국심이 제품평가에 미치는 영향: 소비자 자민족중심주의의 매개효과를 중심으로
Effects of Patriotism on Product Evaluation: Focused on the Mediating Effects of Consumer Ethnocentrism
유통연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
Nation Image and Its Consequences: Implications for Nation Branding
국가브랜딩에서 국가이미지와 결과요인에 관한 연구
경영연구 |
27 |
3 |
2012 |
경영학
소비자 자민족중심주의, 적대감이 제품평가와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Consumer Ethnocentrism and Animosity on Product Evaluation and Purchasing Intent
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
소비자 자민족중심주의, 적대감이 제품평가와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Consumer Ethnocentrism and Animosity on Product Evaluation and Purchasing Intent
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
커피전문점의 원산지국가 이미지, 브랜드 이미지, 제품평가의 영향관계에 대한 연구
The Effect of The Country-of-Origin, Brand Image, Product Evaluation on The Coffee Speciality Stores
관광레저연구 |
23 |
5 |
2011 |
관광학
SPA매장의 VMD가 제품평가 및 구매 선호도에 미치는 영향
The Effects of the VMD of an SPA Store on Product Evaluation and Purchase Preferences
한국패션디자인학회지 |
11 |
2 |
2011 |
의상