지각된 품질요인이 고객충성도에 미치는 영향: PB와 NB간의 차이분석
The Effects of Perceived Quality Factors on the Customer Loyalty: Focused on the Analysis of Difference between PB and NB
유통연구 |
15 |
2 |
2010 |
경영학
디지털 컨버전스 제품의 브랜드 확장 전략이 브랜드 이미지에 미치는 영향 - 아이리버 MP3 플레이어의 확장을 중심으로 -
The Effect of Brand Extension Strategies of Digital Convergence Products upon Brand Image - Focused on Brand Extension of Iriver MP3 Player -
브랜드디자인학연구 |
8 |
3 |
2010 |
디자인
디지털 컨버전스 제품의 브랜드 확장 전략이 브랜드 이미지에 미치는 영향 - 아이리버 MP3 플레이어의 확장을 중심으로 -
The Effect of Brand Extension Strategies of Digital Convergence Products upon Brand Image - Focused on Brand Extension of Iriver MP3 Player -
브랜드디자인학연구 |
8 |
3 |
2010 |
디자인
브랜드 자산 구성 요소 간의 관계: 사회연결망 분석
The Relationships among the Components of Brand Equity: Social Network Theory
상품학연구 |
28 |
5 |
2010 |
경영학
브랜드 자산 구성 요소 간의 관계: 사회연결망 분석
The Relationships among the Components of Brand Equity: Social Network Theory
상품학연구 |
28 |
5 |
2010 |
경영학
프로야구 타이틀스폰서십활동이 스폰서제품 이용의도에 미치는 영향
The Influence of Title Sponsorship Activities in Professional Baseball on the Intent of Using the Sponsor Products
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로야구 타이틀스폰서십활동이 스폰서제품 이용의도에 미치는 영향
The Influence of Title Sponsorship Activities in Professional Baseball on the Intent of Using the Sponsor Products
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
The Effect of Donation Amount and Brand Familiarity on Brand Attitude in a Cause Related Marketing
브랜드의 친숙도와 기부금 액수가 스포츠를 통한 공익연계마케팅의 브랜드 태도에 미치는 영향
한국사회체육학회지 |
42 |
2010 |
체육
The Effect of Donation Amount and Brand Familiarity on Brand Attitude in a Cause Related Marketing
브랜드의 친숙도와 기부금 액수가 스포츠를 통한 공익연계마케팅의 브랜드 태도에 미치는 영향
한국사회체육학회지 |
|
42 |
2010 |
체육
암묵적 기억성과는 상표친숙도 수준의 측정지표가 될 수 있는가?
Can Implicit Memory Performance be an Index for Brand Familiarity Level?
마케팅연구 |
26 |
2 |
2011 |
경영학
An Examination of the Effects of Brand Awareness, Brand Familiarity, and Brand Image on Brand Trust: A Structural Model
구조방정식을 이용한 브랜드 인지, 브랜드 친숙도, 브랜드 이미지가 브랜드 신뢰에 미치는 영향 분석
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
An Examination of the Effects of Brand Awareness, Brand Familiarity, and Brand Image on Brand Trust: A Structural Model
구조방정식을 이용한 브랜드 인지, 브랜드 친숙도, 브랜드 이미지가 브랜드 신뢰에 미치는 영향 분석
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
대형마트의 판매촉진을 위한 쿠폰상환의도에 미치는 영향 요인에 관한 연구
The Effects of Intentions of Coupon Redemption for the Sales Promotion of the Department Store
OOH광고학연구 |
7 |
2 |
2010 |
신문방송학
대형마트의 판매촉진을 위한 쿠폰상환의도에 미치는 영향 요인에 관한 연구
The Effects of Intentions of Coupon Redemption for the Sales Promotion of the Department Store
OOH광고학연구 |
7 |
2 |
2010 |
신문방송학
광고효과에 영향을 미치는 광고커뮤니케이션 3요인 : 브랜드 친숙도, 메시지복잡성, 광고의 노블티를 중심으로
The Effect of three factors for advertising communication: brand familiarity, message complexity and advertisement's novelty
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
광고효과에 영향을 미치는 광고커뮤니케이션 3요인 : 브랜드 친숙도, 메시지복잡성, 광고의 노블티를 중심으로
The Effect of three factors for advertising communication: brand familiarity, message complexity and advertisement's novelty
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학