설득 지식

연구분야 : B050604 사회과학 > 경영학 > 판매관리/마케팅 > 광고관리

클래스 : 인식/의식

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.107232

STNet ID : 1004567

한자 : 說得知識
영어 : persuasion knowledge

c02-02 인식/의식

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

affects (영향)

 

 

소비자 반응 [ 消費者反應 ]

isAffectedBy (영향요인)

 

a01-06-01 인간(직업) 인간(직업)

마케터 [marketer]

RT (관련어)

 

C02 심리 심리

광고 심리 [ 廣告心理 ]

RT (관련어)

 

x03-05-01 원인/조건/요소 원인/조건/요소

조절 초점 [ 調節焦點 ]

RT (관련어)

 

c02-02 인식/의식 인식/의식

수용 의도 [ 受容意圖 ]

RT (관련어)

 

x03-06-02 교환/교류/교제 교환/교류/교제

설득 커뮤니케이션 [ 說得-- ]

RT (관련어)

관련 모델

e02-01 모델/모형 모델/모형

설득 지식 모델 () [ 說得知識-- ]

소비자의 자기도출 사고가 광고에 대한 설득지식 인지에 미치는 영향

The Effects of Consumers' Self-Generated Thoughts on the Perception of Persuasion Knowledge, based on the Comparison between the Anchoring and the Priming Effect

상품학연구 | 28 | 6 | 2010 | 경영학

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스포츠 스폰서십에 대한 소비자의 차별적 반응: 스포츠 종목 인기도의 조절효과를 중심으로

Consumer's Discriminatory Responses to Sport-Sponsorship : Focused on the Moderating Role of the Popularity of Sport Event

대한경영학회지 | 25 | 6 | 2012 | 경영학

판매원 언어적 메시지의 측면성 효과: 설득지식과 쇼핑목적의 조절효과를 중심으로

A Study on the Sidedness Effects of Salespersons’ Verbal Message: The Moderating Role of Persuasion Knowledge and Shopping Purpose

소비자학연구 | 22 | 3 | 2011 | 경제학

광고메시지에 숨겨진 상업적 의도에 대한 접근성이 설득의도 추론 및 광고효과에 미치는 영향:설득지식모델을 중심으로

The Influence of Accessibility to the Ulterior Sales Attempts in Advertising Message on Inference of Persuasion Attempts and Advertising Effects : on the basis of the Persuasion Knowledge Model

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

광고메시지에 숨겨진 상업적 의도에 대한 접근성이 설득의도 추론 및 광고효과에 미치는 영향:설득지식모델을 중심으로

The Influence of Accessibility to the Ulterior Sales Attempts in Advertising Message on Inference of Persuasion Attempts and Advertising Effects : on the basis of the Persuasion Knowledge Model

광고학연구 | 21 | 1 | 2010 | 신문방송학

스폰서십의 설득의도성에 대한 소비자 반응: 광저우 아시안 게임을 바탕으로

Consumer’s Responses to the Persuasion Attempt of the Sports Sponsorship: The Case of Guangzhou Asian Games

아시아마케팅저널 | 13 | 2 | 2011 | 경영학