창의성 신장을 위한 교과융합 프로그램 개발 및 실행 사례 연구
Development of an Amalgamative-Subject Program for Improving Middle School Students' Creativity and a Case Study on Practicing the Program
교원교육 |
26 |
2 |
2010 |
교육학
창의성 신장을 위한 교과융합 프로그램 개발 및 실행 사례 연구
Development of an Amalgamative-Subject Program for Improving Middle School Students' Creativity and a Case Study on Practicing the Program
교원교육 |
26 |
2 |
2010 |
교육학
한문과 창의적 교수법이 성취동기와 학업성취도에 미치는 영향
The Effect of the Creative Training Techniques on Achievement Motivation and Academic Achievement in Sino Korean Education of Junior High School
漢文敎育硏究 |
34 |
2010 |
한국어와문학
한문과 창의적 교수법이 성취동기와 학업성취도에 미치는 영향
The Effect of the Creative Training Techniques on Achievement Motivation and Academic Achievement in Sino Korean Education of Junior High School
漢文敎育硏究 |
|
34 |
2010 |
한국어와문학
정의적 특성 신장을 위한 중학교 한문과창의적 교수법의 학습효과
The Teaching and Learning Effect of the Creative Training Techniques on the Affective Characteristics and Academic Achievement in Sino Korean Education of Junior High School
동방한문학 |
43 |
2010 |
한국어와문학
정의적 특성 신장을 위한 중학교 한문과창의적 교수법의 학습효과
The Teaching and Learning Effect of the Creative Training Techniques on the Affective Characteristics and Academic Achievement in Sino Korean Education of Junior High School
동방한문학 |
|
43 |
2010 |
한국어와문학
실습형 창의 교수 방법의 국어과 적용 탐색 -국어과 읽기 수업을 중심으로-
Searching for the Creative Teaching Method of Korean Language -Focused on the Reading Instruction of Korean Language-
청람어문교육 |
45 |
2012 |
국어교육