스마트폰 위치기반광고 애플리케이션 - 개인위치정보 활용에 관한 분석
Location-based Advertising Via Smartphone Applications - Analysis on the use of Personal Location-specific Information
한국광고홍보학보 |
14 |
1 |
2012 |
신문방송학
증강현실의 상호작용을 활용한 광고커뮤니케이션의 확장성 연구
A Study of Advertising Communication Scalability Using Augmented Reality of Interaction
한국과학예술융합학회 |
10 |
2012 |
학제간연구
스마트폰에서 구현되는 모바일 광고의 수용자 태도에 관한 연구 : PC에서 구현되는 웹 광고와의 비교연구를 중심으로
A Study of Attitude toward Mobile Advertising on Smart Phone : Compared with Web Advertising on PC
광고학연구 |
23 |
1 |
2012 |
신문방송학
디지털 미디어에서 나타나는 광고에 관한 연구 - 모바일 웹을 중심으로 -
A Study on Ads that Appear in Digital Media - Focused on Mobile Web -
정보디자인학연구 |
13 |
2 |
2010 |
정보디자인
디지털 미디어에서 나타나는 광고에 관한 연구 - 모바일 웹을 중심으로 -
A Study on Ads that Appear in Digital Media - Focused on Mobile Web -
정보디자인학연구 |
13 |
2 |
2010 |
정보디자인
스마트 미디어 모바일 광고의 가치에 대한 탐색적 연구
The Status and Possibilities of Mobile Advertising on Smart Media
정치커뮤니케이션연구 |
21 |
2011 |
정치커뮤니케이션
뉴 미디어 광고 연구의 동향과 전망
A Study on Trend and Prospect of New Media Advertisement
마케팅관리연구 |
16 |
2 |
2011 |
경영학
스마트폰 이용자의 모바일광고 이용동기와 만족에 관한 연구: 이용과 충족이론을 중심으로
A Study on Smartphone Users’s Motives to Use Mobile Advertisements and their Satisfaction:Based on the Use and Gratification Theory
사이버커뮤니케이션학보 |
28 |
1 |
2011 |
사회과학일반
인지욕구 수준과 성별이 모바일 광고에 미치는 영향
The Effect of Mobile Advertisement on the Need for Cognition and Gender
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
인지욕구 수준과 성별이 모바일 광고에 미치는 영향
The Effect of Mobile Advertisement on the Need for Cognition and Gender
OOH광고학연구 |
7 |
3 |
2010 |
신문방송학
2000년 이후 국내 모바일 광고 연구동향에 대한 기술적 분석
Trend analysis on mobile advertising research in Korea
언론과학연구 |
12 |
2 |
2012 |
신문방송학
모바일 광고의 수용자 반응에 관한 연구: TAM(기술수용모델)을 중심으로
Study on Response of Consumers for Mobile Advertisement: Based on TAM
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
모바일 광고의 수용자 반응에 관한 연구: TAM(기술수용모델)을 중심으로
Study on Response of Consumers for Mobile Advertisement: Based on TAM
OOH광고학연구 |
7 |
4 |
2010 |
신문방송학
모바일 광고에 대한 이용자 태도가 회피행동에 미치는 영향
The Effects of Attitudes on Mobile Advertising in Users' Avoidance Behavior
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
모바일 광고에 대한 이용자 태도가 회피행동에 미치는 영향
The Effects of Attitudes on Mobile Advertising in Users' Avoidance Behavior
e-비즈니스연구 |
11 |
1 |
2010 |
무역학
스마트폰 사용자가 지각하는 모바일 광고효과의 구조적 관계 - 지각된 상호작용성과 플로우를 중심으로 -
The Structural Relationship of Mobile Advertising Effect on Smartphone User’s Perspective - Focus on Perceived Interactivity and Flow -
경영연구 |
27 |
3 |
2012 |
경영학
수용자 라이프스타일에 따른 모바일 광고태도 및매체이용에 관한 연구
Lifestyle Segmentation of Corporate Website Users and Its Implications
한국광고홍보학보 |
12 |
1 |
2010 |
신문방송학
수용자 라이프스타일에 따른 모바일 광고태도 및매체이용에 관한 연구
Lifestyle Segmentation of Corporate Website Users and Its Implications
한국광고홍보학보 |
12 |
1 |
2010 |
신문방송학
광고성 문자 메시지에 대한 프라이버시 침해 우려가 모바일광고 콘텐츠의 수용에 미치는 영향
The Effects of Privacy Concerns on the Acceptance of Mobile Advertising
한국광고홍보학보 |
13 |
1 |
2011 |
신문방송학
미디어 인게이지먼트와 제품관여도가 광고효과에 미치는 영향 : 모바일 애플리케이션을 중심으로
The Effects of Media Engagement and Product Involvement on Advertising Effectiveness : A Study of Mobile Applications Engagement
광고학연구 |
23 |
2 |
2012 |
신문방송학
모바일 매체 플로우와 광고유형이 광고 효과에 미치는 영향
Media Flow and Ad Type on Effectiveness of Mobile Ad
광고연구 |
94 |
2012 |
광고/홍보학
모바일 광고와 소비자 태도의 상관관계 연구
A Study on the Interrelationship between Mobile Advertising and Consumer Attitude
기초조형학연구 |
11 |
2 |
2010 |
예술일반
모바일 광고와 소비자 태도의 상관관계 연구
A Study on the Interrelationship between Mobile Advertising and Consumer Attitude
기초조형학연구 |
11 |
2 |
2010 |
예술일반
모바일 광고의 상호작용 구성요인이 모바일 광고 수용에 미치는 영향 : 몰입과 침입성을 매개변인으로
The Influences of Elements of the of the Interactions in Mobile Ads on the Their Acceptance: With the Absorption and Intrusiveness as the Mediating Variables
한국디자인포럼 |
33 |
2011 |
디자인
모바일 광고 연구경향과 이론화
The Research Trend and Theorizing of Mobile Advertising
커뮤니케이션 이론 |
6 |
1 |
2010 |
신문방송학
모바일 광고 연구경향과 이론화
The Research Trend and Theorizing of Mobile Advertising
커뮤니케이션 이론 |
6 |
1 |
2010 |
신문방송학
개인의 기술수용과 물질추구성향 정도에 따른 모바일 광고에 대한 태도 비교
The Influence of Technology Acceptance Level and Materialistic Orientation on Individuals' Attitude toward Mobile Advertising
소비자문제연구 |
40 |
2011 |
사회과학일반