한국의 국가 이미지가 한국 제품에 대한 태도에 미치는 영향 : 중국의 화장품 시장을 중심으로
A Study on the Effects of National Image of Korea in the Chinese Market
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
한국의 국가 이미지가 한국 제품에 대한 태도에 미치는 영향 : 중국의 화장품 시장을 중심으로
A Study on the Effects of National Image of Korea in the Chinese Market
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
태평양화장품 장업지에 나타난 메이크업 이미지 변천에 관한 연구 -1950~2000년도를 중심으로-
A Study on the Make-up Image Changes of beauty information journal which has been published by Amore Pacific Co., Ltd. -Focusing on 1950s ~ 2000s-
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
2 |
2010 |
미용
태평양화장품 장업지에 나타난 메이크업 이미지 변천에 관한 연구 -1950~2000년도를 중심으로-
A Study on the Make-up Image Changes of beauty information journal which has been published by Amore Pacific Co., Ltd. -Focusing on 1950s ~ 2000s-
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
2 |
2010 |
미용
TV광고에 나타난 업스타일 특성에 관한 연구 -후, 다나한, 수려한, 한율 브랜드를 중심으로-
Study for Up-style Characters on TV commercials -focusing on brand Hu, Danahan, Sooryehan, Hahnyul -
한국인체미용예술학회지 |
12 |
2 |
2011 |
미용
화장품광고의 조절초점적합성효과에 대한 연구
A Study for the Effect of Regulatory Fit on Cosmetics Advertising
한국정책연구 |
12 |
3 |
2012 |
기타행정학
화장품 광고의 소구유형과 소비가치 변화에 대한 연구
A Study on the Changes of Appeal Type and Consumption Value in Cosmetics Advertisements
한국광고홍보학보 |
12 |
1 |
2010 |
신문방송학
화장품 광고의 소구유형과 소비가치 변화에 대한 연구
A Study on the Changes of Appeal Type and Consumption Value in Cosmetics Advertisements
한국광고홍보학보 |
12 |
1 |
2010 |
신문방송학