기업의 공연문화서비스에 대한 경험적 특성이 재경험의도에 미치는 영향
The Reexperience Intention affects Experiential Traits and Emotions of Consumer on the Performances Cultural Service of Companies
e-비즈니스연구 |
11 |
3 |
2010 |
무역학
기업의 공연문화서비스에 대한 경험적 특성이 재경험의도에 미치는 영향
The Reexperience Intention affects Experiential Traits and Emotions of Consumer on the Performances Cultural Service of Companies
e-비즈니스연구 |
11 |
3 |
2010 |
무역학
문화마케팅의 관점으로 보는 벨기에 프랑스어권의 뱅슈 카니발
Etude sur le carnaval de Binche avec le point de vue du Marketing culturel
프랑스문화예술연구 |
33 |
2010 |
프랑스문화학
문화마케팅의 관점으로 보는 벨기에 프랑스어권의 뱅슈 카니발
Etude sur le carnaval de Binche avec le point de vue du Marketing culturel
프랑스문화예술연구 |
33 |
|
2010 |
프랑스문화학
독일기업 문화마케팅 연구: 문화예술 후원과 활용 중심으로
Study on the Culture Marketing of German Enterprises: Focused on the Sponsorship and Application of Culture and Arts
경상논총 |
30 |
2 |
2012 |
경제학
여행사의 문화마케팅 활동이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
호텔관광연구 |
12 |
1 |
2010 |
호텔/외식산업경영
여행사의 문화마케팅 활동이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
호텔관광연구 |
12 |
1 |
2010 |
호텔/외식산업경영
패션산업에서의 문화마케팅 연구
A Study on Culture Marketing in Fashion Industry
한복문화 |
13 |
3 |
2010 |
의상
패션산업에서의 문화마케팅 연구
A Study on Culture Marketing in Fashion Industry
한복문화 |
13 |
3 |
2010 |
의상
외식업체 문화마케팅이 브랜드 신뢰 및 충성도에 미치는 영향
he Effect of Foodservice Companies' Cultural Marketing on Reliability and Loyalty
관광연구 |
25 |
6 |
2011 |
관광학일반
항공사 문화마케팅 활동에 대한 인식이 브랜드 태도와 지각위험에 미치는 영향
The Influence of Perceived Airline's Culture Marketing Activity on Brand Attitude and Perceived Risk
호텔경영학연구 |
19 |
4 |
2010 |
관광학
항공사 문화마케팅 활동에 대한 인식이 브랜드 태도와 지각위험에 미치는 영향
The Influence of Perceived Airline's Culture Marketing Activity on Brand Attitude and Perceived Risk
호텔경영학연구 |
19 |
4 |
2010 |
관광학
카지노 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지 및 브랜드 태도에 미치는 영향
The Influence of Perceived Casino's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Brand Attitude
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
카지노 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지 및 브랜드 태도에 미치는 영향
The Influence of Perceived Casino's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Brand Attitude
관광연구 |
25 |
3 |
2010 |
관광학일반
여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing on Brand Attitude and Repurchase Intention
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
여행사의 문화마케팅 활동이 브랜드 태도와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Travel Agency's Culture Marketing on Brand Attitude and Repurchase Intention
관광연구 |
25 |
1 |
2010 |
관광학일반
항공사의 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Perceived Airline's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
항공사의 문화마케팅 활동에 대한 인식이 기업이미지와 재구매 의도에 미치는 영향
The Influence of Perceived Airline's Culture Marketing Activity on Corporate Image and Repurchase Intention
관광레저연구 |
22 |
2 |
2010 |
관광학
중소기업 경쟁력향상을 위한 문화마케팅 고찰
Consideration of the Culture Marketing to Improve the Competitiveness of Small and Medium Sized Enterprises
경상논총 |
29 |
4 |
2011 |
경제학
문화이벤트 후원기업의 광고노출 효과 - 정보현출성과 속성연계성의 영향 분석을 토대로
The Effect of Sponsor Exposure in Cultural Event Advertising - Focusing on the Influences of Sponsor Information Noticeability and Sponsor-event Relevance
광고연구 |
92 |
2012 |
광고/홍보학
국내항공사 문화마케팅에 따른 브랜드 자산의 시장세분화 특성연구
A Study on Market Segmentation for Brand Equity As Domestic Airline Cultural Marketing
관광레저연구 |
23 |
7 |
2011 |
관광학
문화마케팅 관심도에 따른 기업이미지 및 의복구매행동에 관한 연구 - 유니클로 브랜드를 중심으로 -
A Study on the Corporate Image and Clothes Purchasing Behavior Depending on the Degree of Interest in Cultural Marketing - Focusing on Uniqlo Brand -
경영과 정보연구 |
31 |
1 |
2012 |
경영학
장애인의 문화마케팅 효용성 및 홍보효과에 관한 연구
A Study on Utility & Public Relations Effect of Cultural Marketing's for the Disabled
브랜드디자인학연구 |
9 |
2 |
2011 |
디자인
문화마케팅 요소를 접목한 브랜드 쇼룸 표현 방법에 관한 연구
Study on brand showroom design method combined with cultural marketing elements
한국공간디자인학회 논문집 |
5 |
1 |
2010 |
실내환경디자인
문화마케팅 요소를 접목한 브랜드 쇼룸 표현 방법에 관한 연구
Study on brand showroom design method combined with cultural marketing elements
한국공간디자인학회 논문집 |
5 |
1 |
2010 |
실내환경디자인
인터넷의 예약 및 예매기능이 공연관객의 소비행동에 미치는 영향연구
A Study on the Effect of Internet Functions of Ticket Booking and Sale on Performance Spectator in Consumer Behavior
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
인터넷의 예약 및 예매기능이 공연관객의 소비행동에 미치는 영향연구
A Study on the Effect of Internet Functions of Ticket Booking and Sale on Performance Spectator in Consumer Behavior
한국광고홍보학보 |
12 |
3 |
2010 |
신문방송학
커피전문점의 문화마케팅에 따른 브랜드 자산과 충성도 간의 구조모형 분석
Examining the Structure Relationship between the Perception of Cultural Marketing, Brand Equity and Royalty among Coffeeshop Users
관광학연구 |
35 |
3 |
2011 |
관광학
문화마케팅 전략으로서의 BPL을 통한 관광지인지도와 관광지이미지, 방문의도 간 영향관계
The Influence Relations between the Destination Awareness, Destination Image and Intention to Visit through BPL as a Strategy of Culture Marketing
관광연구논총 |
23 |
1 |
2011 |
기타관광학
외식기업의 문화마케팅과 외식기업이미지의 정준상관관계에 관한 연구
Canonical Correlations between Culture Marketing and Corporation Image in Foodservice Industry
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
외식기업의 문화마케팅과 외식기업이미지의 정준상관관계에 관한 연구
Canonical Correlations between Culture Marketing and Corporation Image in Foodservice Industry
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학